Att det skulle komplicera för "ensamma gubbar" att skaffa hem lammkött ser jag inte som en nackdel.Går förstås att diskutera och det är fullt rimligt att se det så här.
Genom ett försörjningskrav på alla som gifter sig utomlands eller med icke EU-medborgare, skulle vi undvika en del problem med tvångsäktenskap och svenska gubbar som tar hit små thailändskor. Sen har det nackdelar.
Det skulle förmodligen vara bra att införa en regel om att 75% (?) av föräldrapenningen måste tas ut innan tre års ålder.
återförening är lite komplicerat...
I stort sett alla vill försörja sin familj. Nästan alla genom arbete. Om man inte får ta hit sin familj, så kommer man att skicka pengarna utomlands. Får familjen komma hit stannar pengarna här. Plus eller minus, kan diskuteras, men det är viktigt att se att det är inte en ren minus post.
Förutom att det är medmäskligt och underlättar integrationen.
Samma sak, vad det gäller tvångsäktenskap, det lönar sig ju inte att köpa en brud med svenskt uppehållstillstånd.
Nu förstår jag inte vad föräldrapenning har med saken att göra, men det kan du ju säkert förklara.
Jag har tidigare klart visat att jag är för invandring, gärna fri sådan, under den enkla förutsättningen att du kan försörja dig.
Asylinvandring däremot bygger ju på att samhället finansierar, och då ska samhället även ta sig rätten att reglera...