SD nu 3:e störrsta parti. Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför flyttar svenskar från Förorterna?
Är de alla rasister?
Nej, men DE känner sig utanför.
Vågar SVENSKAR gå ut på kvällen?
Är bilen uppbränd på morgonen?
Finns skolan kvar?

Det blir FÖR MYCKET när man tillåter att det blir överetablerat .
Utanförskap väljer man. Vilka är rasister utan anledning? Som tack för hjälpen.
Andra generationen invandrare hr i många fall sett sina föräldrar få pengar utan vidare. Såklart vill de ha samma, inte gå i skolan utan skaffa snabba pengar som växer på träd. Köper BMW eller numera värsta AUDIN för kontanta medel i en papperskasse.

Jag har växt upp med invandring från Chile, Bolivia o har haft finska zigenare i klassen. Inga som helst problem.
De sistnämnda kom på 70-talet när Kekkonen begärde att de skulle arbeta. Då kom de hit istället, men de höll sig o än idag för sig själva. Är det inte självvalt "utanförskap"? Med de sina, lika värderingar, kultur, uppfostran eller avsaknad av sådan.

Det är inga som helst problem med folk från väst eller Asien,,Likasinnade . Jo man kan generalisera folkslag såsom också oss svenskar.
Amerikanerna ser oss inte längre som det föredömliga folket, utan förfäras av vart vi är på väg. Men vi naiva blåögda...klappar oss för bröstet.

Den nye polischefen sjunger som ung om sitt förakt för svenska kvinnor för att han är så ful o troligen lika ful på insidan.

Se videon på u tube när han sjunger om den erfarenheten o istället åker till Thailand där han fick ligga. Uttrycks i ett värre ord....

Nej!
De har upprepade gånger skrivit om att det finns rent kapital i pengar. Fast då privata pengar, förmögenheter.
Nu ska vi även återinföra Försvaret. Varifrån ska dessa pengar tas?

Jag har en plan....
De har prat

Privata pengar kan användas för att skapa arbeten. Förmögenheter kan beskattas. Det är rimligt att de som tjänar mer bidrar med mer. Det är inte rimligt att de som tjänar mer ska ha jobbskatteavdrag...

Och ja, nu vill man satsa på försvaret och då behövs det pengar. Det går att få in mer pengar via skattesedeln, genom att få upp antal arbetande människor och konsumtion. Man kan prioritera om med de pengar man har. Tycker man att det är viktigare att rusta upp än att hjälpa människor i nöd kan man prioritera ner migrationsfrågan. Det tycker jag vore olyckligt.

SD vill ta hem alla svenska soldater, de ska finnas vid de svenska gränserna. Inte hjälpa till på plats. Hjälpa till på plats handlar bara om att skicka iväg pengar dvs. köpa sig ett fritt samvete.

Är de alla rasister?
Finns skolan kvar?

Andra generationen invandrare hr i många fall sett sina föräldrar få pengar utan vidare. Såklart vill de ha samma, inte gå i skolan utan skaffa snabba pengar som växer på träd. Köper BMW eller numera värsta AUDIN för kontanta medel i en papperskasse.

Jag har växt upp med invandring från Chile, Bolivia o har haft finska zigenare i klassen. Inga som helst problem.
De sistnämnda kom på 70-talet när Kekkonen begärde att de skulle arbeta. Då kom de hit istället, men de höll sig o än idag för sig själva. Är det inte självvalt "utanförskap"? Med de sina, lika värderingar, kultur, uppfostran eller avsaknad av sådan.

Det är inga som helst problem med folk från väst eller Asien,,Likasinnade . Jo man kan generalisera folkslag såsom också oss svenskar.
Amerikanerna ser oss inte längre som det föredömliga folket, utan förfäras av vart vi är på väg. Men vi naiva blåögda...klappar oss för bröstet.

Den nye polischefen sjunger som ung om sitt förakt för svenska kvinnor för att han är så ful o troligen lika ful på insidan.

Se videon på u tube när han sjunger om den erfarenheten o istället åker till Thailand där han fick ligga. Uttrycks i ett värre ord....
Jag bor i förorten och har inga planer på att flytta därifrån.

Är de alla rasister?
Finns skolan kvar?

Jag har bott i förorten och det passade mycket bra för min del under en period av livet.

Flyttade sedan till "rikt" villaområde där vi vantrivdes och flyttade snabbt.

Och bor nu utanför civilisationen utan grannar alls, sedan 10 år tillbaka. Men jag är hyfsat ofta i förorten på besök.

Dina fördomar är otäcka.

Kan påpeka att vi ofta åker tillbaka till vårt "invandrarområde" eftersom vi har vänner där. De flesta som överväger att flytta gör det av samma skäl som vi, deras familjer växer och det finns inte hyreslägenheter i den storlek man eftersöker (dvs. större än treor).

:up:Jaja, så kan det vara ...

Sverigedemokraterna får 16,5 procent av rösterna i årets första Novus-undersökning, rapporterar TV4 Nyheterna. Något som innebär en rekordnotering för partiet.

– Det beror helt enkelt på att Sverigedemokraternas politik börjat uppmärksammats på ett helt annat sätt än tidigare, säger riksdagsledamoten Richard Jomshof (SD) till TV4 Nyheterna.

Jaja, så kan det vara ...

Sverigedemokraterna får 16,5 procent av rösterna i årets första Novus-undersökning, rapporterar TV4 Nyheterna. Något som innebär en rekordnotering för partiet.

– Det beror helt enkelt på att Sverigedemokraternas politik börjat uppmärksammats på ett helt annat sätt än tidigare, säger riksdagsledamoten Richard Jomshof (SD) till TV4 Nyheterna.

Tragiskt. En gammal nasse som tvättat sin kostym och numer får kalla sig riksdagsledamot. Ett tragiskt Sverige.

http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/anderslindberg/article19943010.ab

Nej, de talar om människor som resurser. Som tillgångar som tillför pengar till kassakistan. Innehållet i kassakistan är inte konstant, det kan öka och minska. Det krävs människor som arbetar, anställer, konsumerar osv. för att den ska öka.

Det är det de talar om, men som inte riktigt går fram.
Bangladesh måste vara ett av jordens rikaste länder.
Lågt utbildade, jorden räcker inte åt alla, men många är de ju och det är ju det som räknas ;)

Bangladesh måste vara ett av jordens rikaste länder.
Lågt utbildade, jorden räcker inte åt alla, men många är de ju och det är ju det som räknas ;)

Tidigare kunde människor från Bangladesh komma hit och utbilda sig och återvända med kunskaper och kompetens. Tragiskt nog har alliansregeringen effektivt satt stopp för världens bästa bistånd genom att införa avgifter på utbildningen. Jag känner personligen en som utbildat sig här och har ambitionen att återvända snarast för att bygga upp sitt hemland.

:up:Jaja, så kan det vara ...

Det är resultatet över att man låter SD spela sitt spel, för att använda en idrottsterm. För att ändra på det måste de andra partierna återta spelet.

Tidigare kunde människor från Bangladesh komma hit och utbilda sig och återvända med kunskaper och kompetens. Tragiskt nog har alliansregeringen effektivt satt stopp för världens bästa bistånd genom att införa avgifter på utbildningen. Jag känner personligen en som utbildat sig här och har ambitionen att återvända snarast för att bygga upp sitt hemland.
Vänta ett tag nu, de är ju rika, de har ju resurserna(människor och åter människor), varför har då inte tillgång till det vad de verkligen behöver?
Kan det vara så att din dogm inte fungerar i verkligen och jag haft rätt hela tiden ;)

Sent ska syndaren vakna.
Enligt flera moderater i partiets nya arbetsgrupp för integrationsfrågor kommer migrationsöverenskommelsen med Miljöpartiet inte att överleva.
– I mina ögon är överenskommelsen överspelad, säger Hanif Bali (M) till SvD.
"
Hanif Bali säger att synen hos M skiljer sig kraftigt åt från Miljöpartiet när det gäller hur problem ska lösas.

Vilka frågor är aktuella att titta på främst?

– Anhöriginvandringen är den största formen av invandring vi har till Sverige och är definitivt en fråga vi måste titta på. Modellen vi har i dag är världsunik och motarbetar integrationen. Försörjningskrav på anhöriginvandring är en väldigt viktig fråga, säger Hanif Bali."

Japp så är det. Ta hit hela släkten men se till att försörja dom själv så Sverige slipper göra det.

Sent ska syndaren vakna.
Enligt flera moderater i partiets nya arbetsgrupp för integrationsfrågor kommer migrationsöverenskommelsen med Miljöpartiet inte att överleva.
– I mina ögon är överenskommelsen överspelad, säger Hanif Bali (M) till SvD.
"
Hanif Bali säger att synen hos M skiljer sig kraftigt åt från Miljöpartiet när det gäller hur problem ska lösas.

Vilka frågor är aktuella att titta på främst?

– Anhöriginvandringen är den största formen av invandring vi har till Sverige och är definitivt en fråga vi måste titta på. Modellen vi har i dag är världsunik och motarbetar integrationen. Försörjningskrav på anhöriginvandring är en väldigt viktig fråga, säger Hanif Bali."

Japp så är det. Ta hit hela släkten men se till att försörja dom själv så Sverige slipper göra det.

Försörjningskrav på anhöriginvandring är en väldigt viktig fråga, säger Hanif Bali."
det kunde jag inte sagt bättre själv ;)

Vänta ett tag nu, de är ju rika, de har ju resurserna(människor och åter människor), varför har då inte tillgång till det vad de verkligen behöver?
Kan det vara så att din dogm inte fungerar i verkligen och jag haft rätt hela tiden ;)

Tror du hen skulle erkänna det? Hellre dog hen.

Det är resultatet över att man låter SD spela sitt spel, för att använda en idrottsterm. För att ändra på det måste de andra partierna återta spelet.

Spelet har de. De spelar bara inte med elementen rasism, konflikt, nationalism och populism i sitt spel. De spelar med humanism och realism istället. Att spela mot ett visst mål är inte det som krävs för att spela spelet.

Spelet har de. De spelar bara inte med elementen rasism, konflikt, nationalism och populism i sitt spel. De spelar med humanism och realism istället. Att spela mot ett visst mål är inte det som krävs för att spela spelet.
spelet har de inte! tyvärr
Det är bara att hoppas att partierna inser vad som håller på att hända

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 404
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV