SD nu 3:e störrsta parti. Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
På ett sätt är det ju en kran! Vi har redan idag en ganska restriktiv flyktingpolitik i Sverige och Europa. De flesta som vill komma hit kommer inte hit. Troligen dör folk eftersom de inte lyckas fly.

På samma sätt är det inom sjukvården. Folk dör eftersom vi av ekonomiska skäl prioriterar inom vården.

Det här är obehagligt att prata om och därför gör vi sällan det.

Varför är det självklart att just de asylregler vi har idag är optimala. Borde vi inte kunna ta emot och hjälpa ännu fler? Kanske är det rasistiskt att överhuvudtaget hindra någon från att komma hit?

Min slutsats är att det finns en kran och den är inte fullt öppen idag.
Ja Sverige är rasistiskt eftersom vi gör skillnad på människor och människor. Alla får inte stanna här som söker asyl. Dom som inte får stanna dom utvisar Sverige

Vart hittar du underlaget till den uppgiften?
25 000(!) lediga lägenheter för uthyrning som står tomma bara i Stockholmsområdet.
Det låter inte klokt om det stämmer.

Det är väl en beräkning som Stockholms handelskammare gjort.

Frågan som ställts är om folk skulle vara villiga att hyra ut hela eller delar av sina lägenheter eller hus om det blev mer lönsamt. Det handlar alltså inte bara om tomma bostadsrätter.

Tack båda!

Nu förstår jag.

Det är med andra ord hypotetiska boende beräknat på "om om inte fanns-principen".
Självklart borde man försöka få loss en del av dessa med hjälp av förändrade regler -även om det är tillfälliga boenden som inte ökar antalet faktiska bostäder i Stockholm.

läs artikeln nedan i länken.85000 lägenheter saknas bara i Sthlm Län!
Det tillkommer dagligen 2 fulla ledbussar med människor som ska bo....var? På det Kungliga slottet. Massor med lediga rum.

Om det ska bli mer LÖNSAMT att hyra ut i andra hand- Vem ska betala?
Skattebetalarna som gärna lånar för att bistå andra. Borgenärer. Great.

Våra pensionärer som har jobbat hela livet ger man tusan i nu.
På det här forumet finns det många arbetsskygga svenskar som vill hålla sig med häst. Är det dessa som vill ge mer av skattebetalarnas pengar?
Soc. Tanter som går på snyfthistorier, men i nästa stund kan skicka barn till hem o vård rättningar där de far illa.

Det handlar tydligen mest om hyresrätter!
Det är klart, arbetar jag utomlands, ligger på sjukhus eller temporärt har annat boende och jag har en ekonomisk möjlighet att behålla "min" lägenhet skulle jag ju göra det.

Det rör sig då om ett antal månader och inte permanent.

Sedan känner jag personligen personer som ärvt lägenhet i centrala Stockholm, där månadsavgiften är försumbar.
Själva bor de utomlands sedan många år men en eller två gånger per år kommer de hem och då passar "morfars" gamla trea alldeles utmärkt.

Tack båda!

Nu förstår jag.

Det är med andra ord hypotetiska boende beräknat på "om om inte fanns-principen".
Självklart borde man försöka få loss en del av dessa med hjälp av förändrade regler -även om det är tillfälliga boenden som inte ökar antalet faktiska bostäder i Stockholm.

Nej, det är inte i huvudsak tillfälliga boenden.

Så om man inte höjer beskattningarna så då måste man ju göra prioriteringar.
Igår framkom det väl att sjukskrivningarna o migrationen var grundorsaken till underskotten.
Så vilka prioriteringar vill du göra då? ;)
Jag måste ju säga att det var bra att sossarnas budget inte gick igenom när de i valfjäsket påstogs vilja höja ersättningarna. Fast troligen hade man snabbt behöva revidera ... även det.
Politikerna säger att kassan är TOM, men sjöberga o tanten fortsätter att mena att det finns en outsinlig kassa.
Villfarelse?

Jag måste ju säga att det var bra att sossarnas budget inte gick igenom när de i valfjäsket påstogs vilja höja ersättningarna. Fast troligen hade man snabbt behöva revidera ... även det.
Politikerna säger att kassan är TOM, men sjöberga o tanten fortsätter att mena att det finns en outsinlig kassa.
Villfarelse?

Nej, de talar om människor som resurser. Som tillgångar som tillför pengar till kassakistan. Innehållet i kassakistan är inte konstant, det kan öka och minska. Det krävs människor som arbetar, anställer, konsumerar osv. för att den ska öka.

Det är det de talar om, men som inte riktigt går fram.

Det är det väl?

Det talas väl mest om andrahandsuthyrning?

Andrahandsuthyrning är inte nödvändigtvis tillfälliga bostäder. Vissa bor hela sina liv i andrahandsuthyrda bostäder.
Nu beror det ju på vad man kallar tillfälligt och drar gränsen.

För bostadskön räcker det att höja kapaciteten, oavsett om det är "permanenta" eller "tillfälliga" boendemöjligheter.

Nej, de talar om människor som resurser. Som tillgångar som tillför pengar till kassakistan. Innehållet i kassakistan är inte konstant, det kan öka och minska. Det krävs människor som arbetar, anställer, konsumerar osv. för att den ska öka.

Det är det de talar om, men som inte riktigt går fram.
Nej!
De har upprepade gånger skrivit om att det finns rent kapital i pengar. Fast då privata pengar, förmögenheter.
Nu ska vi även återinföra Försvaret. Varifrån ska dessa pengar tas?

Jag har en plan....
De har prat

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 404
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar