SD nu 3:e störrsta parti. Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
. Jag har aldrig hört talas om en svensk läkare som skulle fly från landet om det blir krig.

Det var ju ett tag sen vi var invaderade, men Klas Fredrik Hornstedt flydde inte, han övergick rysk tjänst. Det kan ju vara ett alternativ för syriska läkare att jobba för IS och bli terrorist, men andra kanske föredrar andra alternativ.

Och det är anser du motivationen för att beröva Irak och Syrien välbehövlig medicinsk personal?
Om det är applicerbart där så är det väl det på alla oroshärdar i världen, Nigeria, Mali o.s.v, varför
ska vi nöja oss med lite när vi kan få allt?

Läkare har lika stor rätt som andra att söka asyl. Jag är alldeles jättesäker på att svenska läkare också skulle fly och söka asyl om det blev krig här.

Och det är anser du motivationen för att beröva Irak och Syrien välbehövlig medicinsk personal?

golit tänker sig att en och annan läkare är rädd om sitt och sin familjs liv, att man vare sig är särskilt förtjust i Syriens diktator eller IS och tänker sig att läkaren i fråga gör ett väl övervägt val när han väljer att fly.

Vi är kristna, men få är religiösa i utövande.
Ta bort alla högtidsdagar o jobba jul, nyår, påsk......Det or ju stötande.

Återigen. Varför ska VI ändra oss?
Om man flyttar tar man seden dit man kommer av respekt. Eller jag or fostrad så.

Läkare har lika stor rätt som andra att söka asyl. Jag är alldeles jättesäker på att svenska läkare också skulle fly och söka asyl om det blev krig här.
Ja men både här o i hänvisningar så skrävlar man med att läkare som vi har behov av kommer hit. Dubbelmoral.

Nej. De läkare jag känner säger att de självklart skulle stanna. Så har man gjort i både wwl o ll för att vi i väöst är måna om vårt folk.
Man svor dessutom en ed att hjälpa folk i nöd.

golit skrev:
Det var ju ett tag sen vi var invaderade, men Klas Fredrik Hornstedt flydde inte, han övergick rysk tjänst. Det kan ju vara ett alternativ för syriska läkare att jobba för IS och bli terrorist, men andra kanske föredrar andra alternativ.
vilket bs
Har du hört talas om unhcr m.fl
Klart att man iallafall stannar i Libanon o hjälper i flyktinglägren.

golit kalender täcker 2016, alla högtider finns kvar.[QUOTE\]Var solidarisk o släng den kristna almanackan. Solklart väldigt stötande för de stackarna som är så bussiga o kommer o försörjer sig själva.

Varför refererar du till dig själv i tredje person?
En Karl på ett hästforum... Tja.

J

Nej. De läkare jag känner säger att de självklart skulle stanna. Så har man gjort i både wwl o ll för att vi i väöst är måna om vårt folk.
.

På den tiden vi hade ett försvar så var i stort sett alla manliga läkare krigsplacerade på förband och de kvinnliga på sjukhus via civilförsvaret. Det är dock inte samma sak som att de skulle stanna när dansken väl invaderat och tagit över.

Som exempel på läkare i väst som flydde kan nämnas Dr Mengele...

Klart att man iallafall stannar i Libanon o hjälper i flyktinglägren.

Eller så drar man erfarenheten från 1948 och 1967, att livet i flyktingläger har en tendens att bli permanent.

Och tänker sig att man vill ha ett bättre liv än att leva som statslös i generationer

Ja men både här o i hänvisningar så skrävlar man med att läkare som vi har behov av kommer hit. Dubbelmoral.

Man svor dessutom en ed att hjälpa folk i nöd.

Det är väl bra om även läkare kan skapa sig ett tryggt land och utöva sitt yrke här? Om det lugnar ner sig i hemlandet och de vill kan de återvända och hjälpa till att bygga upp landet när konflikten är över.

Att rädda sig själv och sin egen familj måste självklart även läkare får göra. De ska inte behöva dö martyrdöden för att de valde läkaryrket.

Ja det är så pass ni är lojala till landet. Hur ni själva skulle agera.

Jag är nöjd med att jag röstade Nej till både EU o Euron.

I samma veva som SovjetUnionen kollapsar lägger man ihop hela det befintliga Europa med fler öststater.
Det är inte hållbart.

Kommer ni ihåg argumenten För? Inte ett enda löfte har infriats.

Även där har Norrmännen till skillnad från oss lärt sig läxan. Quisling

Ja det är så pass ni är lojala till landet. Hur ni själva skulle agera.

Jag är nöjd med att jag röstade Nej till både EU o Euron.

I samma veva som SovjetUnionen kollapsar lägger man ihop hela det befintliga Europa med fler öststater.
Det är inte hållbart.

Kommer ni ihåg argumenten För? Inte ett enda löfte har infriats.

Även där har Norrmännen till skillnad från oss lärt sig läxan. Quisling

Ja, skulle jag och min familj riskera att dö här skulle jag ta dem och dra så långt bort som möjligt. Lojal landet? Jag är lojal gentemot de människor jag älskar och aldrig i helvete att jag skulle riskera mina barns liv pga. "lojalitet eller kärlek till landet".

Och varför ska "vi" anpassa oss? Alla får väl anpassa sig efter varandra? Visa hänsyn och respekt.

Nej, jäklar i mig. Ska det komma utbölingar till "mitt Jämtland" får de väl för tusan lära sig jamska och börja flagga med Jämtlands flagga. Jaga älg och åka skoter. Ta seden dit ni kommer...

Nu du @sjoberga har invandrarna av viss sort skapat jobb i Frankrike. Där ska minst 1800Potentiella terrorister övervakas.

Titta nu på Uppdrag granskning o se vilka som är de riktiga fascisterna o som skapar därför "utanförskapet"
Nästa veckas program är om islamofobi- oxå importerat för att tysta.

Bor man ute urskogen sdå ser man inte problemen för träden.
De vill inte bo som du. Var glad.

Kom ner till verkligheten du.

Senast ändrad:
Jo integrationen är ju lyckad.
Så länge religionen inte ändrar på samhällets värderingar är det OK, men när kvinnor inte är välkomna i religiösa kyrkor har vi kvinnoförakt o tillbaka till Medeltiden.
Det ska heller inte gå att ändra på skollagen av religiösa skäl.

Snart får flickor/ kvinnor inte bada i bikini/ topless eller bära kortkort kjol när vi får män som blir tända bara av att se håret på en kvinna. Den lydiga underdåniga
först snackar du om samhället och sedan om religiösa värderingar. accepterar religions o åsiktsfrihet? ja eller nej?

Skollagen ändras väl heller inte den av religiösa skäl?
man kan väl inte tvinga ngn att deltaga i religiös verksamhet i skolan

@golit, de andra i tråden har inte förstått vad asylinvandring är. De tror att det är en kran man vrider på som de är vana med vattnet. Att man bara vrider på den när man behöver vatten.

Att det inte är så, fastnar inte.
Om 5 likvärdiga länder har likvärdiga regler för uppehållstillstånd när det gäller asyl och ett av dessa länder tar emot 50% av alla asylsökande, är det då inte befogat att ställa sig frågan vad det beror på?

Vi har idag många människor här från de vanligaste konfliktzonerna, vilket gör att andelen av dem som kommer har både kontakter o släktingar i Sverige =ett starkt incitament att välja Sverige för just dem.

Vi har de generösaste bidragen, bästa boendet, bästa pensionsvillkoren etc etc, ett starkt incitament om inte det starkaste för dem att välja Sverige.

Du har absolut rätt i att man inte kan stänga av kranen, dvs ändra villkoren för asyl, de ingår ju i internationella avtal.
Men ingenting hindrar staten Sverige att anpassa tillflödet av pengar genom att ändra regelverket vilka som ska ha tillgång till statens fulla skyddsnät.
Anhöriginvandring, helt ok, under förutsättning att mottagaren äger eller hyr boende själv på sin egen inkomst.
Skulle tro att anhöriginvandringen minskar drastiskt då.
Pension, där ska lagen från 2006 avskaffas. Det ska åter krävas 40 års medborgarskap eller uppehållstillstånd för full garantipension.
Inga andra bidrag än de som en svensk familj kan få från SOC ska utbetalas.
Tilldelat boende ska accepteras annars ska man skaffa boende själv, på egen bekostnad utan bidrag.

Nu du @sjoberga har invandrarna av viss sort skapat jobb i Frankrike. Där ska minst 1800Potentiella terrorister övervakas.

Titta nu på Uppdrag granskning o se vilka som är de riktiga fascisterna o som skapar därför "utanförskapet"
Nästa veckas program är om islamofobi- oxå importerat för att tysta.

Bor man ute urskogen sdå ser man inte problemen för träden.
De vill inte bo som du. Var glad.

Kom ner till verkligheten du.

Nu dök den riktiga @axel upp igen, full av rasistiska fördomar.

Varför fylla tråden med diskussioner om svepskäl som pengar och bostäder, när det inte är där skon klämmer?

På aslysökande ställer vi för höga krav:

Bland de asylsökande finns det nu alltfler högutbildade, inte minst i den stora gruppen flyktingar från Syrien. Många av dem är läkare men trots att det är ett bristyrke i Sverige kan det ta flera år innan de får börja jobba.
Det där är inga seriösa läkare

Vill man inte, så är allt ett problem. Går att ställa upp hundratals hinder som inte går att lösa om man inte ens vill lägga två fingrar i kors för att lösa situationen.
Tex vill du ju inte ställa din bostad till Migrationsverkets förfogande. Varför vill du inte det?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 404
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar