Du har ju själv sagt att det är inte omständigheterna som är viktiga, människorna är resurserna.Vilken är min dogm?
Jag o min sida har hävdat att efterfrågan o tillgång reglerar inte antalet människor ;9
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du har ju själv sagt att det är inte omständigheterna som är viktiga, människorna är resurserna.Vilken är min dogm?
spelet har de inte! tyvärr
Det är bara att hoppas att partierna inser vad som håller på att hända
Du har ju själv sagt att det är inte omständigheterna som är viktiga, människorna är resurserna.
Jag o min sida har hävdat att efterfrågan o tillgång reglerar inte antalet människor ;9
Så då är vi överens då, att om de människor som kommer till Sverige inte har resurser med sig som är direkt kompatibla i det svenska samhället så innebär de på både kort o lång sikt en kostnad för samhället, på ungefär samma sätt som de outbildade, jordlösa lantarbetarna i Bangladesh...Nej, det har jag inte hävdat. Omständigheterna är viktiga. Som att det finns ett fungerande samhälle, med trygghetssystem, polis, rättssystem, utbildning, innovationskraft, investeringskraft och tolerans. Det är bra att vi har det i Sverige, vilket gör vår kapacitet att ta emot enorm i förhållande till många andra länder.
*Gammeln gillar detta*Jaja, så kan det vara ...
Sverigedemokraterna får 16,5 procent av rösterna i årets första Novus-undersökning, rapporterar TV4 Nyheterna. Något som innebär en rekordnotering för partiet.
Alltså finns det verkligen någon som tycker som Mona Sahlin? Inte en enda jag har pratat med håller med Mona i den här frågan. Kanske nån på buke?
*Gammeln gillar detta*
Jo ja tackar ja . Är det rekordnotering varenda gång nu
Att framgångsrikt driva en politik, ett politiskt parti är inte helt olikt att köra en bil, hårt och vid bilens fysiska gränser. Man måste vara medveten om både bilens egenskaper + att man har en rejäl framförhållning. Man kan klara en, två kurvor efter en vägvalsmiss men den tredje, ja då får man betala.Att ha runt 70-80% av befolkningen med sig i frågan är nog att ha spelet. Uppstickaren växer, men det är fel analys du sitter med.
Att ha runt 70-80% av befolkningen med sig i frågan är nog att ha spelet. Uppstickaren växer, men det är fel analys du sitter med.
Så du menar att OM det vore en folkomröstning så skulle 70-80 % av befolkningen rösta för invandring på den nivå som är eller mer?
Där sprack bubblan. De flesta invandrarna är inte asylsökande, utan bara den enormt tjocka släkten.
Att jag har haft lite dålig koll är en sak, men när man vurmar o inte gör ngn skillnad på tärande o offer.
När ska vi börja begära papper på de vuxna "pojkarna," som de andra mindre naiva länderna gjort hela tiden.
Många är så lika varandra så ett pass o körkort används av många.
Nu använder man sig av att fuska till sig P-tillstånd för Handikappade. I S-tälje
Där har man allsköns metoder för att sno Stora summor av kommun o staten.
Gilla olika?
Etik o moral finns inte mer. Inte ens hyfs.
frågan är meningslöst ställd på det sättet, eftersom vi inte styr behoven. Jag tänkte mer frågan: Ska Sverige drastiskt förändra rätten att få asyl för människor som flyr krig och förtryck? Eller ska Sverige drastiskt försämra villkoren för de som söker och får asyl här?
Om frågan ställs som du säger blir det nog 50-60 % för. Men det resultatet blir oanvändbart eftersom volym inte ingår i politiken. Finns inget volymmål, trots att SD envist hävdar det. Det är bara populism.
Sverige varken kan eller får drastiskt ändra/försämra villkoren för asyl. Dessa är internationellt reglerade i avtal.
Däremot så har vi n hel del regler o förmånliga villkor som vi kan ändra. Allt ifrån anhöriginvandring till rena ekonomiska stöd.
Vi måste se över dessa och anpassa os till de regler resten av EU har, annars får vi även i fortsättningen ta emot en oproportionerligt stor andel av de som kommer in i EU.
jag tror att du inte har ngt att anmärka på den analysen rent praktiskt.
Sedan lägger ju var och en in sina egna etiska/ekonomiska värderingar i frågan.
Om man sedan tillägger att migrationskostnader är en av de två stora poster som anges som orsak till underskottet så kanske tom du börjar fundera.
2013 uppläts väl ca 120 000 uppehållstillstånd, av dessa var väl ca 35 % anhörighetstillstånd
Däremot så har vi n hel del regler o förmånliga villkor som vi kan ändra. .
Att du drar andra slutsatser förstår jag och respekterar jag naturligtvis, men det viktiga i min frågeställning var ju om vi byggde våra åsikter på samma information.Funderar gör jag hela tiden, och kommer till andra slutsatser än vad du gör. Att man kommer till andra slutsatser är inte en indikation på att man funderat för lite.....
Nej , visst, du har rätt, det gäller bara de som har erhållit uppehållstillstånd.Återigen så talar du om bidrag och förmåner som flyktingar inte har rätt till.
Nej , visst, du har rätt, det gäller bara de som har erhållit uppehållstillstånd.
Frågan är väl sedan vem som ska ha rätten den anhörige som kallar på fru o barn eller fru o barn som vill komma till Sverige...