SD nu 3:e störrsta parti. Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu tror jag det var 10 % ville ha en ökad invandring dvs diametralt motsatt den åsikt som SD fört fram.
Det var ca 40% som ville ha kvar nivån på invandringen för 2012 dvs minska den jämfört med dagens siffror och slutligen ca 40 % som redan 2012 ville minska invandringen.

Att rösta mot någonting, det har jag inte gjort, varken i politiska församlingar eller ideella föreningar.
Röstat ner förslag, lagt förslag och röstat för förslag händer nästan varje gång.

OK man kan ju säga att församling röstade mot A;s förslag när församlingen röstade för B;s förslag men det är väl knappast vad du menar med dina sk "motröster"

Jag röstade inte heller mot att stanna utanför EU utan jag röstade för förslaget att ansöka om medlemskap;)

Nej, men du kunde ha valt att förstå istället för att orera med massa osmarta irrelevanta ord.

Nej, men du kunde ha valt att förstå istället för att orera med massa osmarta irrelevanta ord.
Jag förstår fortfarande inte vitsen att orera med ett ickebegrepp när det finns fungerande vedertagna begrepp o procedurer. Men visst jag förstår dig Tjadden läste den allsvenska fotbollstabellen uppochner i en revy.
Varför?
Jo han ville se IFK Norrköping längst upp i tabellen.
Pa samma vis verkar du konstra till begrepp för att bekräfta en så stor support för dina åsikter som möjligt ;)

Jag förstår fortfarande inte vitsen att orera med ett ickebegrepp när det finns fungerande vedertagna begrepp o procedurer. Men visst jag förstår dig Tjadden läste den allsvenska fotbollstabellen uppochner i en revy.
Varför?
Jo han ville se IFK Norrköping längst upp i tabellen.
Pa samma vis verkar du konstra till begrepp för att bekräfta en så stor support för dina åsikter som möjligt ;)

Nej, den supporten är ju inte tillräcklig. Men stor. Det finns bland annat en i svenska samhället påtagligt avvikande grupp som inte håller med.

SD 17,5% i Sentio. Troligtvis ligger SD någonstans där nu eftersom Sentio och Yougov historiskt har varit väldigt bra på att mäta SD. Jag vet inte vad det finns för belägg att någon undersökning brukar överskatta SD.

SD 17,5% i Sentio. Troligtvis ligger SD någonstans där nu eftersom Sentio och Yougov historiskt har varit väldigt bra på att mäta SD. Jag vet inte vad det finns för belägg att någon undersökning brukar överskatta SD.
Vilket stöd SD får i valet (det eventuella) hänger på vilken fråga som prioriteras av väljarna.
Stoppar de andra partierna huvudet i sanden, som tidigare, så är risken stor att SD plockar fler mandat.

Men det är naturligtvis upp till respektive parti.

http://www.dn.se/ledare/signerat/erik-helmerson-an-slank-lofven-hit-och-an/

Med förlov sagt, va fan håller karln på med?

Han går till val ensam men med en regering av S+MP och budgeten som nyss röstades ner ligger fast?

Han vill se ett samarbete över blockgränserna med C eller FP som ska administrera den budgeten som han
går till val på. Men historien har visat att det mittenparti som går in i en koalition med S straffas av sina väljare hårt i nästa val.
Och 2015 så regerar han på Alliansens budget.
Alliansen vilar på en stabil grund och att kunna att splittra dem torde vara omöjligt, de har nämligen haft 8 år på sig att gemensamt prata ihop sig och gå till val på en budget som antogs i riksdagen.
Dessutom har ju både C+FP klart deklarerat att de inte på villkors vis kommer att ingå i en S regering, det stod ju klart redan månader innan valet. Om han hade varit ärlig så hade han gått till talmannen och avgått och låtit den demokratiska processen ha sin gång men nu ser man återigen tydligt att MAKTEN är vad S ska ha. Inget annat.

Jag tror inte att det blir något extraval.

Hörde Löfvén i statsministerutfrågningen i riksdagen tidigare idag.
Han lämnar dörren öppen och Alliansen ska bara klura ut hur de ska kliva in utan att förlora ansiktet. ;-)

SD' växande stöd i de senaste opinionsundersökningarna gör de övriga partierna byxnödiga.
Därför blir det inget extraval.

Vad tror vårat politiska orakel Gammel?

Han lämnar dörren öppen och Alliansen ska bara klura ut hur de ska kliva in utan att förlora ansiktet. ;-)

SD' växande stöd i de senaste opinionsundersökningarna gör de övriga partierna byxnödiga.

Det skulle han ha tänkt på innan han utlyste nyval. Då hade han enkelt kunnat kliva av kärran, nu blir det väsentlig svårare.

Så är det självklart.
Men jag misstänker att både han, Sossarna och Alliansen nu oroligt resonerar fram och tillbaka inom både resp. parti och inom blocken.
-Har vi inte mer att förlora på ett extraval?
Hur kan vi komma överens så att alla vinner på en uppgörelse?

Hittills har man gjort allt för att stänga ute SD.
Det är deras enda chans att ta tillbaka taktpinnen som SD så snörpligt tog ifrån dom. ;-)

http://www.dn.se/ledare/signerat/erik-helmerson-an-slank-lofven-hit-och-an/

Med förlov sagt, va fan håller karln på med?

Han går till val ensam men med en regering av S+MP och budgeten som nyss röstades ner ligger fast?

Han vill se ett samarbete över blockgränserna med C eller FP som ska administrera den budgeten som han
går till val på. Men historien har visat att det mittenparti som går in i en koalition med S straffas av sina väljare hårt i nästa val.
Och 2015 så regerar han på Alliansens budget.
Alliansen vilar på en stabil grund och att kunna att splittra dem torde vara omöjligt, de har nämligen haft 8 år på sig att gemensamt prata ihop sig och gå till val på en budget som antogs i riksdagen.
Dessutom har ju både C+FP klart deklarerat att de inte på villkors vis kommer att ingå i en S regering, det stod ju klart redan månader innan valet. Om han hade varit ärlig så hade han gått till talmannen och avgått och låtit den demokratiska processen ha sin gång men nu ser man återigen tydligt att MAKTEN är vad S ska ha. Inget annat.
*Gammeln gillar detta*
Typiskt sossefasoner. Återigen ljuger Lövet. Är han så jävla panikslagen att han inte vet vad han säger från den ena dagen till den andra.

Han lovade ju att avgå om budgeten skulle kastas ut av SD. Men han satt kvar. Sen sa han att han o Mp skulle gå till val på den budget som SD kastade ut för det var ju en sån jävla bra budget. Så den är inte så jävla bra längre då, Lövet :devil:

Så är det självklart.
Men jag misstänker att både han, Sossarna och Alliansen nu oroligt resonerar fram och tillbaka inom både resp. parti och inom blocken.

Det är deras enda chans att ta tillbaka taktpinnen som SD så snörpligt tog ifrån dom. ;-)

Alliansen splittras inte. Den enda utvägen för att slippa nyvalet för S är att lämna ifrån sig makten.
Det lär inte Lövén göra. Socialdemokraterna har törstat för länge efter den. Man tror nämligen att man fortfarande är det enda statsbärande partiet i riket. Hoppas jag har fel.

Klart det blir nyval. Lövet har ju beställt 14 miljoner valkuvert. Han ska väl inte ljuga en gång till :devil:

*Gammeln gillar detta*
Typiskt sossefasoner. Återigen ljuger Lövet. Är han så jävla panikslagen att han inte vet vad han säger från den ena dagen till den andra.

Han lovade ju att avgå om budgeten skulle kastas ut av SD. Men han satt kvar. Sen sa han att han o Mp skulle gå till val på den budget som SD kastade ut för det var ju en sån jävla bra budget. Så den är inte så jävla bra längre då, Lövet :devil:

Han har inte en susning om hur politik fungerar. Han tror han sitter i förhandlingar med facket i LO borgen.

Batra vill säkert stäcka sig väldigt lååååååååångt för att få bli Sveriges första kvinnliga statsminister. Å då måste det bli åt SD håller isf

Det vill hon säkert, frågan är var hon står i migrationsfrågan och om hon är till salu.

Bo Frank:
Samtidigt presenterade TV en undersökning som visar att 52% av alla ledande moderater ute i landet vill ha en mer återhållsam flyktingpolitik! Detta är speglar inte sanningen. Även om man får svara anonymt så är t o m ledande moderater rädda för att svara.
Jag bedömer att 85% av dessa och 90% av väljarna önskar en human men mer återhållsam politik!

Att 90% av väljarna är för en mer återhållsam migrationspolitik tror jag icke men 85% av moderaterna - mycket möjligt.

Ser man på Batra utifrån den procentsatsen kan man fråga sig hur lyckat det blir om en 15 procentare försöker leda 85 procentare.

http://bofranksdagbok.blogspot.se/2014/12/moderaterna-och-flyktingpolitiken.html

Så är det självklart.

Det är fördel 17miljoner ggr för SD. Tror Jimmie sitter o skrattar glatt åt föreställningen som Lövet bjuder upp till. Han är ju inte ens trovärdig längre som statsminister.

Ok!

Jag får tro att ni har rätt, men har mina misstankar.

Jag förstår inte hur de annars ska kunna hålla SD ifrån sig?
SD kommer ju rösta ner Alliansens budget om de vinner, det vet de om.

De behöver tre år på sig för att fiffilura på hur de kan kringå den haj som cirklar runt omkring dom. ;-)

F. ö påstod många att utan Åkesson är SD ingenting.
Jag tror att Mattias Karlsson lockar nya väljare till partiet!
Ännu en motgång för SD-hatarna. .

Han har inte en susning om hur politik fungerar. Han tror han sitter i förhandlingar med facket i LO borgen.
Det där burdusa fd fackpampen trodde han skulle kunna visa hur man som statsminister man skulle regera Sverige o domdera med att säga "dom vet var jag finns".

Stackar stackars Margot säger jag bara. Hon har framträtt en enda gång och då fick hon skämas i rutan för att Lövet beordrade att en viss stat skulle erkännas.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 401
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar