SD nu 3:e störrsta parti. Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok!

Jag får tro att ni har rätt, men har mina misstankar.

Jag förstår inte hur de annars ska kunna hålla SD ifrån sig?
SD kommer ju rösta ner Alliansens budget om de vinner, det vet de om.

De behöver tre år på sig för att fiffilura på hur de kan kringå den haj som cirklar runt omkring dom. ;-)

F. ö påstod många att utan Åkesson är SD ingenting.
Jag tror att Mattias Karlsson lockar nya väljare till partiet!
Ännu en motgång för SD-hatarna. .
Det står så mycket på spel just nu så dom MÅSTE förhandla med SD. Kvinnlig statsminister står på spel. Sen ska en budget igenom till våren. Om SD fäller den så blir det extra val igen i höst och det tror jag inte alls på. Så SD har satt knivet på strupen på Alliansen och även på Lövet. Det går bara inte med ett ytterligare extra val nästa höst

. .

Mattias Karlsson är helt klart en vinnare. Flera journalister beskriver honom som någon som är svår att inte tycka om, att han ger intryck av att vara en varm och trevlig person. Ödmjuk lyssnare.
Någon skrev att om han var tvungen att lämna sitt barn till någon i SD så skulle det vara Mattias Karlsson.

En politikertopp med den typen av personlighet är helt klart att betrakta som en fördel.

Ja se bara på Lövet. Han ljuger o ändrar sig varenda dag. Han får bara inte gå till historien som Sveriges sämsta statsminister genom tiderna. Men det är precis vad han håller på med :devil:

Partiledare eller statsminister så var han redan från början ett olyckligt val, precis som Juholt.
Jag förstår inte vad Socialdemokraterna håller på med. Fattas bara att Mona Sahlin släpps fram, eller Margot Wallström eller...Socialdemokraterna har ingen etablerad kandidat vare sig till partiledarpost eller statsministerpost.

Mattias Karlsson är helt klart en vinnare. Flera journalister beskriver honom som någon som är svår att inte tycka om, att han ger intryck av att vara en varm och trevlig person. Ödmjuk lyssnare.
Någon skrev att om han var tvungen att lämna sitt barn till någon i SD så skulle det vara Mattias Karlsson.

En politikertopp med den typen av personlighet är helt klart att betrakta som en fördel.
Det skulle inte förvåna mig om Jimmie bildar en trojka när han gör comebacken som alltid kommer att vara tillsammans när dom uttalar sig. Jimmie, Mattias, och Oscar

Det där burdusa fd fackpampen trodde han skulle kunna visa hur man som statsminister man skulle regera Sverige o domdera med att säga "dom vet var jag finns".

Stackar stackars Margot säger jag bara. Hon har framträtt en enda gång och då fick hon skämas i rutan för att Lövet beordrade att en viss stat skulle erkännas.

Det som för mig är det mest skrämmande är att detta "lag" är det bästa Socialdemokraterna kan mönstra. Ett parti som har haft makten i 50+ år ohotat, kan ställa upp Sahlin, Juholt och nu Löfvén som gräddan av sina trupper som statsministerkandidater och nu statsminister.
Hemskt.

Partiledare eller statsminister så var han redan från början ett olyckligt val, precis som Juholt.
Jag förstår inte vad Socialdemokraterna håller på med. Fattas bara att Mona Sahlin släpps fram, eller Margot Wallström eller...Socialdemokraterna har ingen etablerad kandidat vare sig till partiledarpost eller statsministerpost.
Man valde ju Lövet just för att han var en sån bra lyssnare och en utomodentlig FÖRHANDLARE, just för att han var fackpamp då. Men han har ju inte förhanlat fram nått för 5 öre ens. Förlorar Lövet valet så får han säkert
images

Det som för mig är det mest skrämmande är att detta "lag" är det bästa Socialdemokraterna kan mönstra. Ett parti som har haft makten i 50+ år ohotat, kan ställa upp Sahlin, Juholt och nu Löfvén som gräddan av sina trupper som statsministerkandidater och nu statsminister.
Hemskt.
Å dessutom har sossestyret maga att kalla sig "Det svenska folkhemmet". Det verkar ju ha kantrat över till SD ju

Problemet är att Sverige kan vara på väg in i en längre tids politisk instabilitet när vi minst av allt behöver det.
Partierna har redan övergått till att tala med varandra över barrikaderna istället för att sansat diskutera vid förhandlingsbordet En grund till det är fastlåsningen i motståndet mot att tala direkt med SD.

Att skylla det partiet för fascistiskt, rasistiskt är knappast förenligt med ett bra förhandlingsklimat.
Nu säger säkert många , -att man vill inte förhandla med SD!
Vi har idag ett block som gemensamt går till val (man kan undra hur länge) samt två partier som blivit eller är på väg att bli blåsta av det tredje, inte heller det befrämjar sammanhållningen.

För att inte förlora ansiktet kan knappast alliansen ta med SD.
Efter de hårda orden och fördömanden som framförts så kommer väl knappast några partier lämna sina ställningar.

Vad som återstår är att gå tillbaka till den situation som rådde före valet 2014.
Alliansen har ministerposterna, SD backar upp alliansen mot en del eftergifter vad det gäller villkoren för asyl o anhöriginvandringen.

SD säger ju att man är beredd att möta dem som går dem till mötes.

För att undvika en långvarig regeringskris kan detta vara den enda lösningen.

Ok!

Jag får tro att ni har rätt, men har mina misstankar.

Jag förstår inte hur de annars ska kunna hålla SD ifrån sig?
SD kommer ju rösta ner Alliansens budget om de vinner, det vet de om.

De behöver tre år på sig för att fiffilura på hur de kan kringå den haj som cirklar runt omkring dom. ;-)

Ännu en motgång för SD-hatarna. .

Nu är vi inga som hatar just här. Jag tycker Mattias Karlsson är en bättre och tydligare ledare med ett tydligare budskap. Lockar han fler är det till SDs kärnvärden. Och vi lever i en demokrati.

Det finns dessutom fler än Mattias Karlsson.

Problemet är att Sverige kan vara på väg in i en längre tids politisk instabilitet när vi minst av allt behöver det.
Partierna har redan övergått till att tala med varandra över barrikaderna istället för att sansat diskutera vid förhandlingsbordet En grund till det är fastlåsningen i motståndet mot att tala direkt med SD.

Att skylla det partiet för fascistiskt, rasistiskt är knappast förenligt med ett bra förhandlingsklimat.
Vi har idag ett block som gemensamt går till val (man kan undra hur länge) samt två partier som blivit eller är på väg att bli blåsta av det tredje, inte heller det befrämjar sammanhållningen.

Efter de hårda orden och fördömanden som framförts så kommer väl knappast några partier lämna sina ställningar.

Vad som återstår är att gå tillbaka till den situation som rådde före valet 2014.
Alliansen har ministerposterna, SD backar upp alliansen mot en del eftergifter vad det gäller villkoren för asyl o anhöriginvandringen.

Det är tyvärr ett av flera tänkbara scenarion - men Alliansen kommer aldrig att erkänna att modifieringen av våra öppna hjärtan till lite mindre öppna hjärtan har något med SD att göra. Särskilt (m) riskerar att falla i fällan. Den dagen blir Sverige lite fattigare, och det finns en uppenbar risk att det är ett lutande plan. Men än så länge står vi stolt upp för svenska värderingar och en framtid med utveckling och inte tillbakablickande nostalgisk idioti, på gemensam front. 7 av 8 partier. Vi får se vad som händer.

Att någon aktivt samarbetar med SD ser jag som uteslutet.

Nej du @Gammeln, SD-väljarna är en "påtagligt avvikande grupp" och har inget, verkligen inget, med svenskhet att göra.

Jaså? Det är ju precis det som tidningarna varit fulla av de senaste månaderna att de inte är.
Det är svennebanan på landsbygden och herr öfverklass på djursholm, det har ju redan avhandlats.

Det står så mycket på spel just nu så dom MÅSTE förhandla med SD. Kvinnlig statsminister står på spel. Sen ska en budget igenom till våren. Om SD fäller den så blir det extra val igen i höst och det tror jag inte alls på. Så SD har satt knivet på strupen på Alliansen och även på Lövet. Det går bara inte med ett ytterligare extra val nästa höst

Under hösten blev både de borgerliga och sossarna tagna på sängen av SD:s vilja att förstöra. Inget parti har nämligen agerat på det viset tidigare för att med utpressning skaffa sig maktfördelar. Nu känner båda blocken till spelet och då kan man förhindra att samma situation uppstår igen.

Man kan ändra reglerna kring budgetvoteringen så att man bara får rösta på en budget. Då blir det svårare för partier som bara vill sabotera att ställa till med bråk. Eller göra en överenskommelse mellan blocken.
Har ingen betydelse. Resultatet blir det samma. Tänk.

Jag tycker inte det, snarare tvärtom att deras (partiets) historiska rötter lyser igenom den numera polerade ytan.

Framgångarna för SD är i mycket större utsträckning ett underbetyg till övriga partier som i vissa fall verkat tappat verklighetsförankringen än SD's egen förtjänst, som tex. moderaternas Reinfeldts senaste uttalanden eller Centerns Annie Lööfs 40 miljoner invånare och förslag om månggifte och avskaffande av skolplikt.

Jaså? Det är ju precis det som tidningarna varit fulla av de senaste månaderna att de inte är.
Det är svennebanan på landsbygden och herr öfverklass på djursholm, det har ju redan avhandlats.

Enligt forskning är de avvikande genom sitt motstånd mot invandrare och låga tolerans. Där sticker SD:s väljare kraftigt ut från andra partier. Jag tycker inte att "intolerans" präglar svenskar generellt.

Om våra politiker enas om möjligheten att driva minoritetsregering har de löst problemet, iaf för stunden.
Det som krävs är självförtroende att driva minoritetspolitik men eftersom Sveriges riksdag är full med arrogans borde det inte vara några problem.
Problemet uppstår först om Svenska folket inte accepterar minoritetsstyrandet våra politiker enats om.

Det jag personligen oroar mig mest för just nu är negativ börspåverkan. Börsen har varit stark under längre period och anses uppblåst, det är som upplagt för kraftig dip ex pga den psykologiska påverkan som kan komma utifrån rådande politisk situation. Nyvalet påverkade dock inte så händer det inget speciellt i världen så är väl nyvalet nästa fartgupp.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 402
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar