Oooohhh...Fick till tre fina foton på mina killar idag
Den i mitten är väldigt lik min änglahund...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oooohhh...Fick till tre fina foton på mina killar idag
Hur kan försäkringen bara upphöra, låter ju lite skumt
Vad skönt att det löste sig
Själv sitter jag o funderar på om jag ska skaffa mig en liten dvärgschnauzer. Så denna tråd är perfekt för mig o söka kunskap i. Vill ha en lagom liten kompis som hänger med i stallet o på upptåg så som vandringar o båtutflykter o vill testa på olika hundsporter, vet att jag själv gillar agility o viltspår så tror att en dvärgschnauzer kan passa hela familjen.
Ja en liten musjägare låter Skoj Men för mycket jakt vill jag ju inte ha fast det får man vara observant på från början.Vad kul! En dvärgschnauzer skulle nog passa perfekt. De är utmärkta stallhundar - tålig päls som är vatten- och smutsavvisande och står emot kyla väldigt bra (så länge man inte rakar dom utan trimmar). De hänger gärna med på ridturer och orkar mycket. Kan fånga en mus eller två också Många har väldigt lite jakt i sig och håller sig i närheten, men finns dom som jagar också så det kan vara en bra grej för er att kolla upp innan så att föräldradjuren till eran tilltänkta valp inte har mycket jakt i sig.
Spåra gillar dom flesta däremot gärna, oavsett om de är intresserade av att springa efter vilt eller inte.
Om du behöver tips på en bra kennel/kull som kan passa era behov så skicka ett meddelande! Uppfödaren till min ena tik har en intressant kull på G som skulle passa just era behov om ni är sugna på valp till sommaren
Ja jag vill ju ha en hund som är enkel o rak som passar till "allt"Min drar gärna på fåglar och rådjur men går rätt lätt att bryta.
Otroligt enkel hund på alla sätt. Min första DS men enklaste och mest okomplicerade hund. Vilket gör hundägandet så mycket roligare.
Var i sverige finns du @Karamell ?
Vill du ha uppfödartipps (eller varning) i västra götaland så PMa bara
Ja jag vill ju ha en hund som är enkel o rak som passar till "allt"
Bor i Västmanland
Här är vårt nya tillskott Ultima som ska bli min agilitykompis
Snälla. Lägg inte ut valpbilder. De ger ett merbehov och är skarpt beroendeframkallandeHär är vårt nya tillskott Ultima som ska bli min agilitykompis
Här är vårt nya tillskott Ultima som ska bli min agilitykompis
Kl
Nu var det längesedan jag skrev i tråden men har läst ikapp och framförallt tittat på alla bilder på era fina hundar!
Lego har visat sig vara ett riktigt måndagsexemplar. (Men fortfarande väldens bästa hund enlig mig!) Han är runt 1dm för hög, väger 30kg, ser ut som en riktig muskelbyggare och fäller något enormt med päls! Han är nog en annan ras egentligen fast i schnauzerförklädnad!
Idag blir han nog snaggad dock, pälsen är ju uppenbarligen ingen höjdare med enorma mängder ull, supertjock och fällande. Han är också väldigt känslig för värme så nu ska pälsen väck, det får bli maskinen rakt över.
Säkert helt fel men har ju inga utställningsplaner alls för honom, och inte uppfödaren som importerade honom heller, eftersom han är en riktig gigant. Så då får det bli denna lösning och jag tror att vi alla blir mer nöjda så.
Vi har också anmält oss till agilitykurs som drar igång nu i början av maj, ska verkligen bli supperroligt!
Jag hoppar in i tråden då schnauzer (mellan) intresserar mig mer och mer. Men jag är lite osäker på om den "räcker till" i det jag vill göra.
Det som lockar med rasen är pälsen (icke fällande men ändå praktisk) och storleken. Det underlättar vardagen med en hund som inte är så hiskeligt stor.
Dock vill jag utbilda mig och hunden till försvarsmaktsekipage. Hur är schnauzern där? Orkar den jobba flera timmar i skogen?
I övrigt vill jag tävla i bruks och lydnad. Så då kommer ju även frågan hur dom generellt är att detaljträna moment med? Om man håller det hela positivt och bygger bra belöningsförväntan sen de är små?
Hört att de svarta är "vassare", vad menas med det? Högre arbetslust eller högre skärpa? Eller både och?