Schäfer i Halland/Skåne

Sv: Schäfer i Halland/Skåne

Jag tänker direkt på Kustmarkens Frasse när jag hör om kustmarkens. Jag vet dock inte om han är nån superhund men jag har sett honom i skyddet iallafall.

När jag tänker på Kustmarken tänker jag på Atenagårdens Tabo!
inte Frasse!

finns fler hanar jag tänker på innan han från den kenneln, Kustmarkens Qross som är efter två grymt trevliga skyddshundar, från Atenagården är tiken Sen hanen är troll vom haus Milinda.
Så Qross har en ganska lik stamtavla med min Lilleman på tiksidan där då.

Sen
 
Sv: Schäfer i Halland/Skåne

När jag tänker på Kustmarken tänker jag på Atenagårdens Tabo!
inte Frasse!

finns fler hanar jag tänker på innan han från den kenneln, Kustmarkens Qross som är efter två grymt trevliga skyddshundar, från Atenagården är tiken Sen hanen är troll vom haus Milinda.
Så Qross har en ganska lik stamtavla med min Lilleman på tiksidan där då.

Sen

Ja och det är för att du VET vilka hundar dom har osv. Det vet inte jag. Den enda jag känner igen namnet på därifrån är Frasse eftersom jag sett honom. Frasse är väl ingen dålig hund?
 
Sv: Schäfer i Halland/Skåne

Men Tabo måste du väl ändå känna till, Sveriges bästa schäferhund genom tiderna.

nej Frasse är ingen dålig hund men dom har bättre än han där enligt mitt tycke.
 
Sv: Schäfer i Halland/Skåne

Men Tabo måste du väl ändå känna till, Sveriges bästa schäferhund genom tiderna.

nej Frasse är ingen dålig hund men dom har bättre än han där enligt mitt tycke.

Givetvis! Men inte visste jag att han höll till just där :D. Men nu vet jag. Jag menade av hundarna som är från kustmarkens kennel ;).
 
Senast ändrad:
Sv: Schäfer i Halland/Skåne

Nu blev jag nyfiken! Tretjaks kennel, vad är det för kennel och var finns den?

Min schäfer heter nämligen Tretjak och jag som trodde vi var helt ensamma om detta konstiga namn som ingen kan uttala eller vet var det kommer i från:)
 
Sv: Schäfer i Halland/Skåne

Nu blev jag nyfiken! Tretjaks kennel, vad är det för kennel och var finns den?

Min schäfer heter nämligen Tretjak och jag som trodde vi var helt ensamma om detta konstiga namn som ingen kan uttala eller vet var det kommer i från:)

Du har pm!
 
Sv: Schäfer i Halland/Skåne

Ja, Tabo är ju helt suverän, men det ser jag som en produkt av Atenagårdens arbete. Jag tänkte mer på Kustmarkens egna uppfödningar när det gäller skyddet. Har träffat ett antal kustmarkare inom försvaret, bevakningshundar, som jag tyckt mycket bra om.
 
Sv: Schäfer i Halland/Skåne

Ja, Tabo är ju helt suverän, men det ser jag som en produkt av Atenagårdens arbete. Jag tänkte mer på Kustmarkens egna uppfödningar när det gäller skyddet. Har träffat ett antal kustmarkare inom försvaret, bevakningshundar, som jag tyckt mycket bra om.

Jo det är sant!
det är ju inte kustmarkens jobb direkt. Nej dom får fram sunda hundar. Det kan man se på deras avelsarbete ofta nån från varje kull mer eller mindre som tar sig till SM o.s.v. Det kallar jag klass!
Sen att dom är duktiga dressörer där nere också är ju en hjälpande hand givetvis.
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
517
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 938
Övr. Hund Är äntligen i livet där jag kan skaffa valp igen (schäfer). Har kontakt med en uppfödare som planerar att para deras tik med en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 208
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp