Schäfer bilder!!!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare hasselby
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 619
  • Visningar Visningar 69 251
Sv: Schäfer bilder!!!

Tack! :)

Superrolig att jobba med, ger alltid minst 100%, full engagerad vid inlärning av nya moment. Väldigt lätt att starta, är en vässad twinturbo V8motor i henne.
Är ljusårs skillnad på schäfern och min blandras gällande träning.
Hekta (schäfern) lever verkligen upp såfort som vi ska träna, medans Tara (blandisen) släpar benen efter sig, suckar 'Mååååste jag?' :D

Jätteglad över henne, och ska bli spännande att se om vi är redo för tävlingsplan 2009.

Jag håller alla tummar och hoppas på att följa er i bilder framöver.:)

Föräldrarnas schäfer Nallo som tyvärr inte lever idag
6228032.jpg

7976559.jpg

I dag har Kiera fått dra för första gången, vilket inte bekom henne nämnvärt. Hon var bara frammåt och glad som vanligt! Liiite läbbigt var det med skaklarna när man skulle sätta igång men det räckte med en hand efter hennes sida och lite lugnande ord så drog hon på som om hon aldrig gjort annat:
25437196.jpg

Lite lek blev det förståss, där på isen:
25428469.jpg

25428480.jpg

25429549.jpg

25431072.jpg

25431089.jpg

25434381.jpg

25434770.jpg

Vi hade verkligen en superhärlig dag!

Haha.. Om det inte vore för att Tekla (8 år), bara rullade sig:o Men nog ser hon lite mallig ut, sötungen:D

Här kommer en till bild på min grabb

25524860.jpg
[/url][/IMG]

Snö är otroligt roligt när man är hund

25586045.jpg

Aqua som tyvärr är jättesjuk och antagligen får somna in imorgon om hon inte svarar på de nya medicinerna hon får inatt på djursjukhuset:cry:

*KL*
Har ju inte lagt in några kort alls på min sen jag fick hem honom typ *skäms*
Här kommer iaf några kort från de året som gått.

*KL*

Har ju varit bannad från buke i 3 månader. Så jag tänkte uppdatera med lite bilder om vad som hänt under tiden, nu när jag äntligen är tillbaka.

Fysträning av hundarna, ffa Nero är i full gång
IMG_4974.jpg

Vi har börjat med Upplet
IMG_5493.jpg

Och även fått upp ögonen för klickerträning samt Freestyle!
IMG_5618.jpg

Avancerat lite i lydnaden
IMG_5675.jpg

Och såklart, massa bus och lek

Iko
IMG_6103.jpg

Iko1.jpg

Nero
IMG_6091.jpg

Min "lilla" kalv börjar bli riktigt snygg
Nero2.jpg

Nicole, jag vill ha stock av dig! :o:D

Och det ska du givetvis få, en stooor och fet stock ska du ha Lina!:angel:

Jag tyckte mig se en potentionell stock till dig igår faktiskt, ska gå imorn och ta mig en närmare titt på den. Vill helst ha två st, en större och en mindre. Gärna en Stor så att man kan dela den i önskvärda storlekar. Har även hakar här hemma någonstans, så jag ska fixa det till dig.;)

Liknande trådar

R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 171
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 485
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 999
Hundträning Mina hundar har aldrig varit intresserade av leksak som belöning när man tränar och tävlar, dom tittar bara på mig och väntar på den...
2
Svar
20
· Visningar
549
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka