Lever vi på samma planet?Det gör mig så ledsen att behöva skriva det här men du har tyvärr helt fel. Våldtäkt är accepterat i samhället, vi lever i en så kallad våldtäktskultur som till och med uppmuntrar våldtäkter. I alla fall om man definierar våldtäkt som alla sexakter som sker utan fullständigt samtycke från samtliga parter. Pojkar uppmuntras från tidig ålder att ta för sig av flickors kroppar, flickor blir tvärtom lärda att deras uppgift är att behaga män. Att någon förgriper sig på någon som sover eller är lite för full eller bara inte vill sker hela jävla tiden. De flesta som gör det anser nog inte ens att de utför en våldtäkt. De flesta som utsätts för det känner tyvärr att de får stå ut eller skylla sig själva eftersom det är så accepterat i vårt samhälle! Gå tillbaka till ursprungstråden igen och läs alla hjärtskärande berättelser.
Ingen skötsam kille har med sig såna värderingar som du beskriver.
Hmm. Hur uppfostrar man barnen idag om det skapas monster? Fostrar man alls? Liberalt förfall?
Jag känner INGEN! De är de moderna mjuka feminina killarna som vissa inte verkar vilja ha idag.
När jag var ung sa en klok kvinna som lyssnat på våra killsamtal. "Det är bättre med en som är snäll än att stå mellan nävarna och väggen". Det var en klok kvinna och vi var ändå inte betuttade i kriminella eller tuffa killar. Bara snygga med potentiellt goda framtidsutsikter. Sånt som jag trodde att alla unga kvinnor letade efter. Vacker utsida var oftast en spegel av insidan och vice versa.
Lek inte med elden. Välj med omsorg.
P.S SAMlag betyder att man är ense.D.S