Samtyckeslag, juridik

Det gör mig så ledsen att behöva skriva det här men du har tyvärr helt fel. Våldtäkt är accepterat i samhället, vi lever i en så kallad våldtäktskultur som till och med uppmuntrar våldtäkter. I alla fall om man definierar våldtäkt som alla sexakter som sker utan fullständigt samtycke från samtliga parter. Pojkar uppmuntras från tidig ålder att ta för sig av flickors kroppar, flickor blir tvärtom lärda att deras uppgift är att behaga män. Att någon förgriper sig på någon som sover eller är lite för full eller bara inte vill sker hela jävla tiden. De flesta som gör det anser nog inte ens att de utför en våldtäkt. De flesta som utsätts för det känner tyvärr att de får stå ut eller skylla sig själva eftersom det är så accepterat i vårt samhälle! Gå tillbaka till ursprungstråden igen och läs alla hjärtskärande berättelser.
Lever vi på samma planet?
Ingen skötsam kille har med sig såna värderingar som du beskriver.
Hmm. Hur uppfostrar man barnen idag om det skapas monster? Fostrar man alls? Liberalt förfall?
Jag känner INGEN! De är de moderna mjuka feminina killarna som vissa inte verkar vilja ha idag.

När jag var ung sa en klok kvinna som lyssnat på våra killsamtal. "Det är bättre med en som är snäll än att stå mellan nävarna och väggen". Det var en klok kvinna och vi var ändå inte betuttade i kriminella eller tuffa killar. Bara snygga med potentiellt goda framtidsutsikter. Sånt som jag trodde att alla unga kvinnor letade efter. Vacker utsida var oftast en spegel av insidan och vice versa.
Lek inte med elden. Välj med omsorg.
P.S SAMlag betyder att man är ense.D.S

Lever vi på samma planet?
Ingen skötsam kille har med sig såna värderingar som du beskriver.
Hmm. Hur uppfostrar man barnen idag om det skapas monster? Fostrar man alls? Liberalt förfall?
Jag känner INGEN! De är de moderna mjuka feminina killarna som vissa inte verkar vilja ha idag.

När jag var ung sa en klok kvinna som lyssnat på våra killsamtal. "Det är bättre med en som är snäll än att stå mellan nävarna och väggen". Det var en klok kvinna och vi var ändå inte betuttade i kriminella eller tuffa killar. Bara snygga med potentiellt goda framtidsutsikter. Sånt som jag trodde att alla unga kvinnor letade efter. Vacker utsida var oftast en spegel av insidan och vice versa.
Lek inte med elden. Välj med omsorg.
P.S SAMlag betyder att man är ense.D.S

Det finns en aktuell tråd här på buke där just en av de där mjuka, snälla och goa killarna bestämde sig för att utynyttja sin sovande vän. En av de där schyssta, snälla killarna (kompis till min bror) försökte detsamma på mig när jag var 14-15 år. En av de där som är noga att se till att kompisens lillasyster inte råkar illa ut när hon är ute och roar sig.

Man vet ju inte att man har "valt fel" förrän det är för sent, eller hur?

Hur barnen som uppfostras idag blir vet vi inte, men det är tydligt att det finns pojkar/män idag som går över gränser utan att behöva möta några som helst konsekvenser.

Idag kan man tom. få skadestånd trots att man har erkänt att man har trakasserat en kvinna sexuellt och varit närvarande vid en våldtäkt: http://www.expressen.se/nyheter/friad-for-valdtakt-far-140-000-av-staten/

Det finns fall sedan tidigare där pojkar har undkommit påföljd för att rummet har varit mörkt och den våldtagna tjejen inte har kunnat se vem som gjort vad. Män kommer undan för att rätten anser att ja, han kunde gjort detta när han sov.

Det finns en aktuell tråd här på buke där just en av de där mjuka, snälla och goa killarna bestämde sig för att utynyttja sin sovande vän. En av de där schyssta, snälla killarna (kompis till min bror) försökte detsamma på mig när jag var 14-15 år. En av de där som är noga att se till att kompisens lillasyster inte råkar illa ut när hon är ute och roar sig.

Man vet ju inte att man har "valt fel" förrän det är för sent, eller hur?

Hur barnen som uppfostras idag blir vet vi inte, men det är tydligt att det finns pojkar/män idag som går över gränser utan att behöva möta några som helst konsekvenser.

Idag kan man tom. få skadestånd trots att man har erkänt att man har trakasserat en kvinna sexuellt och varit närvarande vid en våldtäkt: http://www.expressen.se/nyheter/friad-for-valdtakt-far-140-000-av-staten/

Det finns fall sedan tidigare där pojkar har undkommit påföljd för att rummet har varit mörkt och den våldtagna tjejen inte har kunnat se vem som gjort vad. Män kommer undan för att rätten anser att ja, han kunde gjort detta när han sov.
Jag känner till dessa fallen och inga hade svenska föräldrar. Sen är det för dj@vligt att försvararna hittar sådana luckor i systemet.

Så när tjejerna på högstadiet blir tafsade på, får diverse tillrop efter sig eller när grabbar på krogen klappar okända tjejer på rumpan kliver pojkar/män fram och säger ifrån? När sexistiska skämt dras eller när det skryts om erövringar så kliver män in och säger ifrån? Väldigt sällan är min erfarenhet. Det har hänt EN gång (en kille med hyfsad status i klassen sa ifrån) när jag har utsatts och tafsandet började när jag var 12 år.

Läste med förtvivlan om en tjej som blivit våldtagen av en kille på samma skola, inte bara en gång utan flera gånger (minst en våldtäkt skedde på skolan) som när hon kom tillbaka insåg att killen var kvar på skolan. Han gick i skolan som vanligt, hon var tvungen att möta honom i korridoren. Det fanns ingen som var där och punktmarkerade honom för att förhindra att han gjorde det igen. Det var tjejen som fick byta skola till slut. Det här sker inte bara i skolor utan även på arbetsplatser, i familjer osv.

Om inte detta är acceptans så vet jag inte vad det är.

På min arbetsplats hade städchefen sextrakasserat en i städpersonalen i över 1år och det tystades ned. Och istället för att sparka honom fick han säga upp sig, så nu fick han ett chefsjobb någon annanstans :mad:.

På min arbetsplats hade städchefen sextrakasserat en i städpersonalen i över 1år och det tystades ned. Och istället för att sparka honom fick han säga upp sig, så nu fick han ett chefsjobb någon annanstans :mad:.

Jag känner till fall där de som har trakasserats sexuellt har fått säga upp sig för att komma undan helvetet.

Det verkar tyvärr inte alls vara ovanligt att man på arbetsplatser inte riktigt vill ta tag i problemet utan bara försöka slingra sig undan.

Jag känner till fall där de som har trakasserats sexuellt har fått säga upp sig för att komma undan helvetet.

Det verkar tyvärr inte alls vara ovanligt att man på arbetsplatser inte riktigt vill ta tag i problemet utan bara försöka slingra sig undan.

Jag förstår inte den mentaliteten alls.

På min arbetsplats är det städerskan som gått runt och berättat vad hon varit med om för att folk ska veta, men det verkar de tycka är jobbigt att lyssna på.

Alla kände ju den här förövaren på jobbet och ingen hade misstänkt att den där oskyldiga och trevliga killen skulle göra något sånt. Jag tror folk föredrar att leva i förnekelse.

Jag förstår inte den mentaliteten alls.

På min arbetsplats är det städerskan som gått runt och berättat vad hon varit med om för att folk ska veta, men det verkar de tycka är jobbigt att lyssna på.

Alla kände ju den här förövaren på jobbet och ingen hade misstänkt att den där oskyldiga och trevliga killen skulle göra något sånt. Jag tror folk föredrar att leva i förnekelse.

Ignorance is a bliss.:cry:

Det har alla killar som har förgripit sig på mig. Det hade även min väninnas pojkvän som våldtog henne med en trasig glasflaska. Point being?

Samma här. De som förgripit sig på mig är helsvenska så vitt jag vet. (Då räknar jag inte in "mindre allvarliga" ofredanden som sker så fort man går på krogen typ.)

Ush jag kom på en hemsk händelse med svenskfödda vs invandrare.

Det var en hemmafest med ungdomar där en tjej blev väldigt berusad. Då var direkt en svensk kille på henne och försökte få in henne i ett rum. Då kom hennes killkompis som var invandrare och försökte skydda henne. Då gick ett gäng svenska killar på honom och anklagade honom för att själv vara intresserad av tjejen. De kallade honom svartskalle och allt möjligt. Jag tror han blev tvungen att lämna festen. Jag vet inte vad som hände med tjejen efter det :cry:.

Det var inte första gången dessa unga svenska killar utnyttjade/våldtog berusade tjejer. De visste exakt vad de höll på med.

@axel jag har sett dig gå på som en ångvält i sådana här trådar, gång efter annan, och du är bland de värsta här när det kommer till att ursäkta sexuella övergrepp. Hur många gånger ska du kasta över skulden på offer för sexualbrott och säga att de får skylla sig själva, samtidigt som du hävdar att ingen skötsam människa har värderingar som ursäktar övergrepp?

Ta en ordentlig titt på dig själv. Vilka värderingar har du?

Alla människor bär på skadliga föreställningar, om än i olika hög grad, jag tror definitivt man kan bättra sig om man vill. Frågan är om du ens försöker, eller om du tillsammans med några andra likasinnade, ger dig in i sådana här trådar enbart för att skada. Av okunnighet eller illvilja, det spelar ingen större roll för mig av vilken anledning du gör det när resultatet blir att du sparkar på de som ligger.

Förklara dig. Hur kan du, gång på gång, attackera offer för sexualbrott med anklagelser om att de själva ligger bakom övergreppen de utsatts för samtidigt som du lika bestämt hävdar att i princip ingen har de skadliga värderingarna som legitimerar övergrepp?

tumblr_inline_mjtcwiT2Pn1qawfnh.png

tumblr_inline_mjtefkLBCW1qawfnh.png

tumblr_inline_mjtk7sf0Xz1qawfnh.png

tumblr_inline_mjtk88gsL81qawfnh.png

tumblr_inline_mjttwrv5Dl1qawfnh.png

tumblr_inline_mjttyzPbYu1qawfnh.png

http://publicshaming.tumblr.com/post/45608534736/the-news-out-of-steubenville-today-is-a-small
Nä men våldtäktskultur finns inte. Nä. Givetvis inte.

Det blir en konstig diskussion när en del hävdar att det generellt inte är godtagbart med sexuella övergrepp i Sverige men menar att det i vissa grupper så råder den attityden och andra vill överbevisa att det visst är så genom att dra upp enskilda fall eller som här en diskussion som uppenbarligen inte berör Sverige.

Det är ingen som hävdar att det ingenstans i Sverige (eller världen) finns enskilda eller grupper som tycker våldtäkter/sexuella trakasserier eller är okej eller utför dem.

Du skiver att du diskuterat sexulbrott med folk och då pratat med folk som enligt dig inte har en korrekt syn på vad som är våldtäkt sexuella trakasserier mm. Jag undrar vad det är för syn på sexualbrott du stött på som du inte anser är korrekta.
Nej, det skrev jag inte.
Det blir en konstig diskussion när en del hävdar att det generellt inte är godtagbart med sexuella övergrepp i Sverige men menar att det i vissa grupper så råder den attityden och andra vill överbevisa att det visst är så genom att dra upp enskilda fall eller som här en diskussion som uppenbarligen inte berör Sverige.

Det är ingen som hävdar att det ingenstans i Sverige (eller världen) finns enskilda eller grupper som tycker våldtäkter/sexuella trakasserier eller är okej eller utför dem.
vilka är dessa grupper, vad definierar dom?

Det beror nog på vad "gemeneman" anser ingå i definitionen våldtäkt. De flesta är ense om att våldtäkt är något hemskt. Men när man börjar diskutera vad våldtäkt är och vad sexuella övergrepp är blir det inte lika bestämt fördömande.
Jag är nyfiken av vad du stött på som du anser vara övergrepp/våldtäkt men gemene man anser vara okej.
Vad jag har stött på, vad menar du?

Nej, det skrev jag inte.
Ovan är vad jag syftar på: "De flesta är ense om att våldtäkt är något hemskt. Men när man börjar diskutera vad våldtäkt är och vad sexuella övergrepp är blir det inte lika bestämt fördömande."

Jag undrar alltså vad folk inte är så fördömande om. Vilka typer av våldtäkter/sexuella övergrepp anser dessa människor är okej?

Ovan är vad jag syftar på: "De flesta är ense om att våldtäkt är något hemskt. Men när man börjar diskutera vad våldtäkt är och vad sexuella övergrepp är blir det inte lika bestämt fördömande."

Jag undrar alltså vad folk inte är så fördömande om. Vilka typer av våldtäkter/sexuella övergrepp anser dessa människor är okej?
I stort sett alla övergrepp som inte involverar våld eller hot om våld och där det inte sagts ett högt och tydligt NEJ innan akten påbörjats.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 675
Senast: Johanna1988
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 836
Senast: Imna
·
Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
23 672
Senast: DarkInNight
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 338
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V