Sämsholmsritten 2009

Sv: Sämsholmsritten 2009

Hej Camilla underlaget är just nu hårt. Snön hann smälta innan det frös igen, men det skall bli mildare tidvis i veckan, så det är svårt att sia om det. Är det hårt på grusvägarna här och ingen is eller så, så blir det nog för stumt med brodd. Dock kan det ff vara glashalt inne i skogen. Jag kan försöka ge ett bättre besked framåt torsdag.
Hej Benson och Tezzie. Det har hänt förr att folk inte haft nissar. Jag kan säga det på bangenomgången om ni vill så hjälper folk er säkert. Jag tror inte ni startar i samma grupp.

Hej Camilla underlaget är just nu hårt. Snön hann smälta innan det frös igen, men det skall bli mildare tidvis i veckan, så det är svårt att sia om det. Är det hårt på grusvägarna här och ingen is eller så, så blir det nog för stumt med brodd. Dock kan det ff vara glashalt inne i skogen. Jag kan försöka ge ett bättre besked framåt torsdag.
Hej Benson och Tezzie. Det har hänt förr att folk inte haft nissar. Jag kan säga det på bangenomgången om ni vill så hjälper folk er säkert. Jag tror inte ni startar i samma grupp.

Hej igen!
Tusen tack för informationen och vidare information mottages tacksamt under veckan!;)
Hemskt tråkigt om det är barmark, fruset och stenhårt i backen men snö/is i skogen!:(
Jag hade hoppats på mildväder och barmark eller fruset och snö/is!
/Camilla

Tyvärr blir det ingen Sämsholmsrittför oss! :cry: Pålle har fått hosta, vi har ett virus i stallet, så vi missar den här gången. Men vi hoppas att vi kan vara med nästa gång!

Lilian, jag har mailat dig angående detta.

Här är en till som blir ensam, ett virus har attackerat hästen som skulle göra mig och isisen sällskap. Jag får troligtvis med mig en som kan hålla hästen men sällskap under ritten vore kul. Ska rida PP 2 mil... Men jag och smabon kna gärna hjälpa andra att hålla hästar också om det behövs.

/Linda - total nybörjare på distans

*KL

Såg idag att jag måste slarvat när jag läste proppen (:o) för fick precis syn på att det står regionaltävling, betyder det att det krävs regionallicens då? Jag ska bara rida PP20, det borde väl rimligtvis räcka med lokallicens då? Eller? :crazy:

(nybörjare, nejdå :angel:)

Du kan vara lugn, att den kallas regional innebär bara att högsta klassen (8-milen) är regional.
För de andra klasserna räcker det med lokallicens.

*puh* vilken tur då. Då kan jag lugna mina nerver lite ^^ Är redan så grymt nervös för lördag

det kommer gå jättebra! vilken grupp startar du i? jag startar i första.
det verkar ju bli kanonväder så det kommer bli riktigt roligt :laugh:

nu behöver jag iaf inte oroa mig för lastningen. jag var på kurs i helgen och nu kan jag lasta min kille nästan helt själv :bump:

vi stod i många timmar när vi skulle hem från billingeritten förra året och det ville jag inte göra om...

hmm, jag kommer inte heller tyvärr. min häst har fått hosta och går nu på medicin... vi misstänker dammigt hö. (ändå har vi blött det noga innan varje fodring). jätte tråkigt men lycka till alla ni andra.

Jag kom på att jag har en fråga till: Ska man ha nummerlappsväst med sig imorgon? Läste om någon ändring kring det där, men eftersom jag aldrig varit insatt hängde jag inte med jättebra...

Det står dels i proppen och dels frågad ejag Lillian... Du behöver enbart ha med dig det om du sk rida tävlingsklass, PP behövs det ej.
Skulle du vilja ha en så komme rdet finnas att köpa i sekretariatet.

/Linda - också nybörjare på det här...

Ok, vad bra. Jag har en som jag använt när jag red hunting, så den får åka med, var mest orolig att det kanske var en annan sorts väst man letade efter. Hade faktiskt helt missat att det stod i proppen :o (Vilket gör det till min andra slarvläsning där)

*suck* Kom på att jag faktiskt har en fråga till. Min ponny slår lätt i sig när han blir lite uppjagad (t.ex. kan det vara när det är mycket hästar runtomkring) så emellanåt rider jag honom med neopreneboots fram. Dock står det i de flesta gamla trådar att man ska undvika benskydd, lindor och sånt i allra möjligaste mån. Har haft dem på honom på uteritter och han har hittills inte fått skav även om de blivit lite leriga eller blöta...

Jahapp, solen skiner ute och istället för att vara ute på 20 km härlig skogstur har jag släpat snorig hosthäst 1 km på ointressant asfaltsgångväg.

Hoppas alla ni därute har sjukt kul och att allt går bra! Vi håller tummarna! :banana:

Camilla Kvarnström vann 5 milaren och Josefin Svensson blev 2:a

Under dagen fram tills 1 mil före andra grind på 8 milaren låg Schultz och Hagman i ledningen. 14 min efter kom Eva Mårgård och Fanny Eriksson. De i sin tur låg ca 14 min före Sara Henriksson och Sina Svensson.

hej. hur har det gått? Jag vill ha lite mer resultat?

Jag kan svara på vilka som placerade sig i T50 km.

1:a CAMILLA KVARNSTRÖM & DANDHER
2:a JOSEFIN SVENSSON & SOKRATES
3:a ELLEN SVENINGSSON & ZAMBO
4:a CAMILLA NORBERG & EL SOBRA
5:a ANETTE NYSTRÖM & REPLACE

/Camilla

8okm
Nowator/Anneli slagna på mållinjen av Power/Maria.
Nowator tilldelades Best condition.

Liknande trådar

Kropp & Själ Suck… jag stukade min fot ganska rejält förrförra sommaren vilket gick över med vila, fotleden har dock känts svagare sedan dess. Jag...
Svar
6
· Visningar
547
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag börjar inse att hur mycket jag än stretar emot, så kommer jag bli tvungen att gå tillbaka och tillbringa så pass mycket tid på...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
22 699
Senast: Kiwifrukt
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 380
Senast: Fetaost
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 527
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30