Sämsholmsritten 2009

TrixaLagom

Trådstartare
Inser att jag är ute i väldigt god tid nu, men snön bara vräker ner här och lite vår-pepp är på sin plats! :)

Jag ska rida T50-klassen på Sämsholmsritten, och tänker ta mig runt på 12km/h ungefär (dvs lagom trav). Någon här som tänker hålla samma tempo och som är sugen på att slå följe?

Sv: Sämsholmsritten 2009

lite pepp är aldrig fel. jag avskyr vintern och har längtat till våren sen i november :D
jag ska starta oxå men det blir en pp20km till att börja med.

Hej!

Har också tänkt att starta T50 på Sämsholmsritten i april... om allt går som det ska vill säga...
Jag har dock inte bestämt något tempo som vi ska hålla, mkt beror ju på hur träningen går nu i vår, om den där snön kan försvinna någon gång så man kan rida som man vill.

:) 12 är min maxgräns. Behöver det gå långsammare får det göra det. Men inte snabbare än så.

Underlaget är verkligen inget roligt nu. Här har vi tjällossning, is, snöslask och vatten överallt och på samma gång. Vore verkligen gött om den där våren kunde komma nu...

Ja underlaget är minst sagt varierat.
Skönt att du kan bestämma ett tempo i alla fall, jag har väldigt svårt för det för det blir aldrig som man tänkt sig... det beror så mycket hur hon (hästen) känns för dagen, så man får väl se.

Jag vill gärna ha en genomtänkt plan att hålla mig till i förväg. Sedan kan det alltid hända saker som gör att det tar längre tid än jag tänkt mig, men snabbare än jag planerat ska det inte gå.

Lyssnar jag på min hästs dagsform så kommer hon antagligen säga "Jag kan springa hur fort som helst, hur långt som helst" men det vet ju jag att hon inte ens ska försöka göra, eftersom jag vill ha henne hel och stark tills hon är 30 år gammal, minst. :)

Så, som sagt. Någon med en liknande plan som vill hålla sällskap, så hör av er. :)

Tjoho! Hurra! Wow! Jisses!
61 st anmälda hitills. Detta hade vi inte kunnat drömma om. Så himla kul! Alla är jättevälkomna.
Lilian tävlingsledare

Passar på att fråga en sak om tävlingen här... till tävlingsledaren.

Hur är underlaget? Står ju att det är grus och skogsvägar mest men beror ju på om det är sånna där grova stenar (om ni förstår vad jag menar) på flera ställen. Vet nämligen inte om man ska sätta på några sulor eller ej. Vad rekomenderas?

:D Yey! Vad roligt med så många anmälda!

Ska bli jätteroligt att komma upp till er och rida.

Jaa nu är det 64 st. Vi har några pappersanmälningar också som manuellt skall in i databasen sedan. Underbart!

Till frågan om underlaget. Det finns korta avsnitt med sk sprängsten, alltså grova vassa stenar. Där rekommenderar vi att ni försöker rida ijämte eller i allafall skritta. Jag tror att det är max 100 m sånt sammanlagt. Jag hade inte satt på sulor för detta, men du får ju göra en egen bedömning av hur känslig din häst är.
Jättevälkomna alla!
Lilian

Jag är också anmäld! Blir vår första distansritt. :laugh: Jag kan ingenting om det här, så vi får se hur det går! :p

Kan ni inte komma fram till mig efter att ni är färdiga. Det skulle vara så roligt att se er bukar i verkligheten!
Hälsn Lilian

Självklart! Hur hittar vi dig?
Jag och peperoni är nog ganska lätthittade, ovanligt med kombinationen lipizzaner & islandshäst :laugh:

Usch ni kommer inte att undgå mig. Det är jag som håller i bangenomgången. Går eller springer helt planlöst omkring och är jättenervös. Vi är uppe i 67 anmälningar nu. PP-klassen blir så stor att vi måste dela upp den i 2 grupper. Har ni synpunkter på vem ni vill rida med så maila mig snarast. Min mailadress finns i proppen.

hejsan. finns det någon vänlig själ som ska till sämsholmsritten som har lust att hjälpa mig? jag får tyvärr åka själv och kan behöva lite hjälp med att hålla hästen osv... vore såå snällt :bow:

Hej!:)
Hur är underlaget nere hos er?
Snö, barmark eller blandat?
Jag funderar på om broddarna ska sitta kvar?
Här i värmland har det vräkt ner snö i dag igen!:mad:
/Camilla

Hej Tezzie82!
Jag åker också ensam till Sämsholm. Om du inte hittar någon annan som kan hjälpa dig så kan vi ju hjälpa varandra så gott det går:). Mvh Maria

Liknande trådar

Kropp & Själ Suck… jag stukade min fot ganska rejält förrförra sommaren vilket gick över med vila, fotleden har dock känts svagare sedan dess. Jag...
Svar
6
· Visningar
547
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag börjar inse att hur mycket jag än stretar emot, så kommer jag bli tvungen att gå tillbaka och tillbringa så pass mycket tid på...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
22 699
Senast: Kiwifrukt
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 380
Senast: Fetaost
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 527
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30