Sämsholm 26-27 juli

Sv: Sämsholm 26-27 juli

Tack!!:banana:

Och Grattis till alla andra också!! :bow:

Blir man tillsagd om man blir tilldömd straff för farlig ridning? Jag är 100 på att jag inte blev det då jag valde att ta ett stopp på vattnet istället för att trycka över honom och försök nr 2 hoppade han fint.. Men det vore intressant att veta.
För övrigt är jag lite fundersam över hinderfunktionärerna i sämsholm, alltid tidigare när jag fått stopp så har de tydligt skrikigt att man fått en vägran, här sa de ingenting, så jag väntar spänt på resultatet för att se hur de dömt...
Hur som helst var det en fantastiskt fin bana! :bow:

Blir man tillsagd om man blir tilldömd straff för farlig ridning? Jag är 100 på att jag inte blev det då jag valde att ta ett stopp på vattnet istället för att trycka över honom och försök nr 2 hoppade han fint.. Men det vore intressant att veta.
För övrigt är jag lite fundersam över hinderfunktionärerna i sämsholm, alltid tidigare när jag fått stopp så har de tydligt skrikigt att man fått en vägran, här sa de ingenting, så jag väntar spänt på resultatet för att se hur de dömt...
Hur som helst var det en fantastiskt fin bana! :bow:

Nej, det tror jag inte att du blir men däremot ska de klart och tydligt tala om om du har fått en vägran. Som jag skrivit tidigare så anser jag att det dömdes ut åtskilliga "farlig ridning" fullständigt felaktigt på vattnet. Men en tjej överklagade och fick rätt...jag hörde att det var ÖD som informerat alla hinderdomare om att de skulle döma farlig ridning så fort hästen stannade till vid stocken. Samma ska hände ju i Mariestad förra året och det känns som om dessa banbyggare inte har klart för sig hur en försiktig häst bär sig åt vid ett vattenhinder. Jag föredrar ju helt klart en häst som försiktigt hoppar över en så liten stock som det handlar om i dessa fallen, mot en häst som slänger sig glatt ut utan koll....

Nu har resultaten för söndagen kommit ut och jag konstaterar att jag låg 2:a efter den pissedressyren jag hade :rofl:

Träna dressyr kanske är helt fel taktik för oss :confused: :rofl:

Nä men allvarligt snacka om glädjepoäng, efter den fria skritten är där mellanskritt en bit och där hade jag rätt grova galoppinslag med huvudet rätt upp så fort jag tog tyglarna och det märktes inte på poängen som låg på 7 :grin:

Han måste ha sovit där :cool:

hrm och med så stort gäng under 50 så... :grin:

Förringar ingens insats :idea: men lite funderingar blir det när hästar som oftast ligger på 50-55 helt plötsligt ligger strax över 40. Visst kan de haft en bra dag och hittat knappen men... så många. :rofl:

Jag hade en betydligt bättre dressyr i den * i Falkenberg förra året och då fick jag 41 straff, när jag gick ut från dressyrbanan i går så tippade jag mig själv runt 57-60 straff och då har jag ridit såpass mkt dressyr att jag kan vara rätt så säker på var jag brukar ligga.

Nu har resultaten för söndagen kommit ut och jag konstaterar att jag låg 2:a efter den pissedressyren jag hade :rofl:

Träna dressyr kanske är helt fel taktik för oss :confused: :rofl:

Det är så när man sitter på hästar med sprattlande framben o böj på nacken....du o jag=dressyrstjärnorna....:rofl::rofl::rofl:

Fast det räcker ju med spändhet idag, böja på nacken är överflödigt så länge de visa någon form av spändhet någonstans i programmet ;)

Heja! :banana::bump:
Så roligt att det gick bra, bra kämpat i värmen!

konstigt att jag alltid får dåliga poäng då :angel: :o
jag rider så illa att det inte ens hjälper att ha en häst spänd som en fiolsträng :rofl:

Jag förstår att det inte var några perfekta förutsättning att tävla i den värmen som var i helgen. Måste ha varit tungt! När kommer ni till start nästa gång?

Jag förstår att det inte var några perfekta förutsättning att tävla i den värmen som var i helgen. Måste ha varit tungt! När kommer ni till start nästa gång?

Vi åker till Boxholm, mitt absoluta favvoställe nr 2 näst efter Vinslöv!:love:

Inte för att det är en perfekt terrängbana där på ngt vis men arrangörerna...alla tjuriga arrangörsmänniskor borde nån gång åka till Boxholm och möta alla dessa enormt glada o trevliga Östgötar!:bow:

Vår häst hade skoj. Speakern hojtade högt i högtaleren, pga prisutdelning mitt i vårt dressyrprogram. Blev ingen skritt alls, över tygeln många ggr. En stegring i galoppfattning, fin emellanåt när speakern var tyst... Men dommaren tyckte ändå att det skulle vara godkänt . Snäll man.
I terrängen lossnade kedjan ifrån bettet, hästen drog järnet mot trappan. Hoppade stort upp, trampade av sig skon och drog huvudet i andra trappsteget. Ryttaren for med huvudet in i en stock.
Roligt värre. Halt häst som varit och lyst senan igår, var helt ok. Bara liten stukning vid kotan. Trodde han skulle vara ok om några dagar. Är inte halt idag. Han var super på alla hinder fram till kedjan brast. Helt underbar på vattnet 8 a b c.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Lena Bredberg, landslagsledare ponnyfälttävlan, har nominerat fem svenska ekipage till ponny-EM i fälttävlan i Le Mans, Frankrike, 27-30...
Svar
0
· Visningar
404
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
956
Senast: igbest
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 445
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Bara att nämna ordet fälttävlan väcker reaktioner. Och oftast blir den direkta responsen att prata om hur farligt det är med fasta...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka