Sv: Sämsholm 26-27 juli
*KL*
Tja, det är väl lika bra jag rapporterar själv innan ryktena går hejvilt...
Hyfsad dressyr, 69% men jag tyckte som vanligt att det gick skit o pannkaka...har förstått att det är många som tror att jag bara snackar när jag får frågan hur det gick i dressyren och svarar skräp...men
min känsla har ju inte varit bra i programmet och att det sen inte syns lika väl som det känns är en annan 5:a.
Hoppningen var ok även om latmasken inte orkade lyfta benen över första hindret och sen "spökade" lite mot en del andra hinder men 4 fel är ju godkänt.
Sen till terrängen....för det första så hade jag värmeslag å det grövsta! När jag gått andra rundan i terrängen trodde jag att jag skulle dö....drack som en häst i cafétältet men mådde rätt kass ändå...att jag sen tyckte banan var lite väl häftigt stor gjorde inte saken bättre och efter att ha sett första avd. 100-klass vägra på 3 specifika hinder så var inte adrenalinet på topp.
Men upp i sadeln och Grå kändes då 10 ggr bättre än vad jag räknat med så iväg till starten. Första hindret kanon...andra var en vägövergång och jag fick vara på honom lite men han hoppade fint, 3:e en låda nemas problemas och 4:e en häck heller inget bekymmer. Sen in på liten stig och i nerförs backe kom halva coffin, en röd sådan....Grå tittade till och blev väldigt konfunderad och jag red som en kratta och fick lägga en volt...sen över o iväg men inte lika käck bjudning som innan...hoppade stock och sen nerför brant backe, över pallissad och fick ett jättefint språng, kommer i god fart mot "kanotskyddet" ett bord där det ligger en kanot under...och han blev så rädd för det svarta monstret som låg under att han tvärnitade! Har inte hänt sen förra året så jag blev lite överraskad. Volt igen och sen över, käckt iväg och ner mot stock i vatten..alltså man skulle hoppa över stock o landa i vattnet...där kom krattan fram i undertecknad igen och 3:e stoppet var givet.
Så en annan dag utan 40-gradig värme kanske känns som ett bättre alternativ. Vilken tur att det alltid kommer nya tävlingar!