Auctionet, eventuellt Lauritz, och är det något särskilt man söker finns det fler små auktionshus som lägger upp det de har. Auctionet är en plattform för olika europeiska auktionshus och numera integreras även Stockholms Auktionsverk där tror jag, inte säker på Lauritz. Sen finns ju även Bukowskis men det är ett mer begränsat segment. Eftersom Auctionet samlar så många olika auktionshus kan man, på gott och ont, hitta allt möjligt där, dvs. även en del 'skräp'.
NB att Auctionet använder sig av maskinöversättningar som ibland blir ganska obegripliga (och roliga), men man kan visa originaltexten längre ner. NB även att när jag säger att de är noggranna med beskrivningarna menar jag att de berättar vilket skick objektet är i och ofta visar closeups på eventuella skador.
1stDibs är för mig en konstplattform i första hand och inget jag skulle köpa vardagsprylar från, visste inte ens att de hade auktioner men såg det nu. Majoriteten av deras säljare verkar befinna sig i USA, så frakten blir ett (dyrt) problem ovanpå att de redan riktar in sig mot ett annat, lite mer begränsat segment (ahem) som i alla fall jag inte tillhör om hundarna ska kunna äta sig mätta