Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Funderade idag på att det fortfarande inte slagit igenom med riktigt bra second hand. Måste erkänna att en stor del av varför jag fortfarande handlar en stor del av vad jag handlar nytt, är för att det inte finns någon smidig, välbeskriven (online då), välsorterad second hand butik. Det blir liksom ett enormt projekt att leta och gissa och chansa. En vill ju att det ska vara trevligt och kanske till och med lite lyxigt att handla second hand.
Gör en deal med affären; skicka en inköpslista och hämta på lastkajen.Jag kan köra med min ponny och handla. Enda kruxet är att jag måste ha med mig nån som håller ponnyn när jag är i affären och då kan jag ju inte handla lika mycket. Men vi har en runda på 5 km där vi passerar affären.
Jag tror att en stor anledning till att det blir så är för att det är för mycket jobb att lägga upp bra bilder och beskrivningar på secondhand-items.
Precis så.Jag tror också att det blir svårt att jämföra insatsen en butik gör som kan köpa in 1000 fabriksnya exemplar som ska marknadsföras med att man får in ett enda objekt som kan säljas. Ska man matcha det skulle second-hand-artiklarna bli väldigt dyra.
Jag skulle vilja ha initiativ som gör det lätt att starta bilpooler i bostadsområden. Och även att det blir lättare att dela på andra saker som gräsklippare m.m. Jag tror på delningsekonomi. Alla kan och behöver inte äga allt själva. Jag tror att det måste vara lätt tillgängligt och nära om det ska funka. Men det är ett stort jobb att få tillräckligt många att förstå poängen med det och börja tänka annorlunda om det ska slå. Jag känner inte att jag har orken att göra det jobbet. Plus att man måste lösa ekonomin på ett bra sätt.
Jag tror du kan kontakta bussbolaget och be om det, eller kontakta företagsledningen och be att de ber om det. Så gör bussbolagen och företagen här i stan.Att se inte kör hela natten förstår jag, finns inte underlag för det här.
Men hade räckt med en avgång till så hade jag kunnat åka.
Med tanke på hur många hur stort "mitt" företag är och hur många det är som pendlar så tycker jag det är lite märkligt att det inte finns.
Jag skulle vilja ha initiativ som gör det lätt att starta bilpooler i bostadsområden. Och även att det blir lättare att dela på andra saker som gräsklippare m.m. Jag tror på delningsekonomi. Alla kan och behöver inte äga allt själva. Jag tror att det måste vara lätt tillgängligt och nära om det ska funka. Men det är ett stort jobb att få tillräckligt många att förstå poängen med det och börja tänka annorlunda om det ska slå. Jag känner inte att jag har orken att göra det jobbet. Plus att man måste lösa ekonomin på ett bra sätt.
Jag tror du kan kontakta bussbolaget och be om det, eller kontakta företagsledningen och be att de ber om det. Så gör bussbolagen och företagen här i stan.
Det har jag sett för hundar utanför ICA Maxi i Visby. För hästar borde det inte behövas mycket större för de där var rejält stora.Nej helst skulle man ha någon slags låsbara spiltor att parkera ekipagen i, typ förvaringsboxar i jätteformat. Eller något liknande gamla kyrkstallar. Det konceptet har ju bevisligen funkat! Men enklare att ordna med hästsällskap under en specifik tid i veckan förstås.
Ja absolut, då kan de ju säga hur många som slutar det skiftet också och därmed liksom visa att de kanske fyller en viss andel av en buss.Ja kanske får bättre effekt om företagsledningen hör av sig!
Jag vill också ha solceller. Förra hösten tänkte jag komma till skott men fick inse att jag inte kunde få lån till det. Jag behöver en tillsvidareanställning först.Jag vill ha solceller på mitt lagårdstak. Tyvärr har vi inte råd med den investeringen just nu.
Har funderat på att sy ett medeltida schabrak med texten "JAG BITS" på ena sidan och "JAG SPARKAS" på andra. Funderade även på "JAG ÄR INTE SNÄLL" men det känner jag ger utrymme för tolkningNä, för folk är inte kloka utan ska hälsa för det är en ”söt ponny”. Vill inte att nån blir av med ett finger.
Men det beror ju på var saker odlas, det vill säga om de finns där det naturliga vattnet finns. Nu finns det väl inget naturligt vatten för odling i största delen av Californien men en kan inte stirra sig blind på direkt vattenanvändning utan måste se till om det är hållbart på den plats där grödan odlas.Visst ja, jag var informerad av en som undervisar pa universitet i "agriculture" att min olivolja behover mer vatten an avocado oljan gor. Go figure.
Jag hade gladeligen betalat extra för en välsorterad butik med bra kundservice. Men så är ju tråden inte nödvändigtvis till för lösningar som är realistiska i nuvarande värld, så jag vet inte riktigt varför just detta sågades så hårt.Jag tror att en stor anledning till att det blir så är för att det är för mycket jobb att lägga upp bra bilder och beskrivningar på secondhand-items.
När klimatkris och miljöproblem kommer upp till debatt så blir det allt som oftast diskussion om hur olika förbättringar för klimatet skulle påverka personen i fråga negativt. Så jag tänkte att vi kanske kan försöka tackla problemet från andra hållet för en stund: Vilka förändringar i politik, infrastruktur, och kultur skulle underlätta mest för just dig att leva med mindre miljö- och klimatpåverkan? Allt från det lilla till det stora, det vardagliga till det visionära, med utgång från ditt eget liv
Hade ju varit smidigt om utbudet online var samma bara (borde kanske gått i störiga saker-tråden).Närmaste matbutiken fågelvägen har jag inga problem med att kunna ta med hästen till. Eller ja beställa över internet och hämta utanför butiken.
Funderade idag på att det fortfarande inte slagit igenom med riktigt bra second hand. Måste erkänna att en stor del av varför jag fortfarande handlar en stor del av vad jag handlar nytt, är för att det inte finns någon smidig, välbeskriven (online då), välsorterad second hand butik. Det blir liksom ett enormt projekt att leta och gissa och chansa. En vill ju att det ska vara trevligt och kanske till och med lite lyxigt att handla second hand.
Japp, bra men inte vad jag menar