Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du lämnat in önskemål till utförarna?Att se inte kör hela natten förstår jag, finns inte underlag för det här.
Men hade räckt med en avgång till så hade jag kunnat åka.
Med tanke på hur många hur stort "mitt" företag är och hur många det är som pendlar så tycker jag det är lite märkligt att det inte finns.
Har du lämnat in önskemål till utförarna?
Ja. Det blir bara dyrare och dyrare där jag bor. Och då är det bussar som är olidligt varma på sommaren, som går sönder var 5 resa och ibland är överfulla att bussen inte ens stannar för man inte får plats.Ja, kollektivtrafik som går att lita på är en viktig sak tycker jag. Och gärna till fördelaktigare priser för de som åker regelbundet, lite extra rabatter lite då och då. Med tanke på alla problem är priset rätt dyrt som det är.....
Jag lagar mycket själv. Men behövs speciella delar är det ofta dyrare än att köpa nytt. MP har en del intressanta idéer om att åtminstone sänka skatten för reparationer.En annan sak som hade gjort det lättare för mig är om det var billigare och enklare att få saker lagade. För det mesta går det inte ens eller så är det snordyrt.
Angående att det hade varit bra om det var billigare och enklare att få saker lagade - min grästrimmer (från en svensk tillverkare) har gått sönder, och jag lämnade in den till verkstad för att se om de kunde göra något. Och när de kollade kom de fram till att reservdelen som behövs, utan att ta hänsyn till arbetskostnad, skulle kosta flera hundralappar mer än att köpa exakt samma modell av grästrimmer ny igen... Det finns en del att jobba med när en ny produkt som innehåller del x och 30 andra delar är billigare än att bara köpa del xEn annan sak som hade gjort det lättare för mig är om det var billigare och enklare att få saker lagade. För det mesta går det inte ens eller så är det snordyrt.
Men man kan göra mycket med en bit plåt och lite verktyg. Grillarna är inne på andra lagningsomgången - känns så onödigt att köpa nytt när det mesta av materialet håller fler år.Jag lagar mycket själv. Men behövs speciella delar är det ofta dyrare än att köpa nytt. MP har en del intressanta idéer om att åtminstone sänka skatten för reparationer.
Jag lagar också mycket själv, men har varken tid eller kunskap till att laga allt som behövs lagas. Men visst, mer ledig tid hade hjälpt med en del av det, men inte allt. Och så tycker jag det hade varit positivt på andra sätt om möbelsnickare, sömmerskor, skomakare, plåtslagare etcetcetc kunde skapa lokala jobb.Jag lagar mycket själv. Men behövs speciella delar är det ofta dyrare än att köpa nytt. MP har en del intressanta idéer om att åtminstone sänka skatten för reparationer.
Bättre fungerande kollektivtrafik (här finns den knappt) är mer som en linjeversion av skolbussen. Inga turer klickar i varandra etc.När klimatkris och miljöproblem kommer upp till debatt så blir det allt som oftast diskussion om hur olika förbättringar för klimatet skulle påverka personen i fråga negativt. Så jag tänkte att vi kanske kan försöka tackla problemet från andra hållet för en stund: Vilka förändringar i politik, infrastruktur, och kultur skulle underlätta mest för just dig att leva med mindre miljö- och klimatpåverkan? Allt från det lilla till det stora, det vardagliga till det visionära, med utgång från ditt eget liv
När klimatkris och miljöproblem kommer upp till debatt så blir det allt som oftast diskussion om hur olika förbättringar för klimatet skulle påverka personen i fråga negativt. Så jag tänkte att vi kanske kan försöka tackla problemet från andra hållet för en stund: Vilka förändringar i politik, infrastruktur, och kultur skulle underlätta mest för just dig att leva med mindre miljö- och klimatpåverkan? Allt från det lilla till det stora, det vardagliga till det visionära, med utgång från ditt eget liv