Samboproblem

Jag blir så ledsen av att läsa alla dessa trådar om män som beter sig som jävla SVIN. :cry:
Jag känner nästan ett starkt hat mot dessa män, fast jag varken känner dom eller er kvinnor som har råkat illa här på buke. :rage:

Som alla andra har skrivit, lämna! Nu! Helst igår! :crazy:

Jag var också i ett sånt här förhållande för längesedan, typ 15-16 år sen.
Jag hann lämna i tid.
För det första flyttade jag till honom, ca 50 mil hemifrån.
De få gånger jag hade vänner på besök klagade han på dom. Sa att dom var äckliga osv.
Min syster kallade han bitch (hon var inte ens 20 år).
Han ställde konstiga krav på mig som typ jag måste gå ut på krogen med hans vänner för att vara sällskap åt vännens lite bortkomna tjej osv.
Han kunde anklaga mig för saker, typ att jag pratat om barn med en tjej som just hade gjort abort (till saken hör att jag inte hade en aning om det). Jag vet inte ens om det är sant eller om han hittade på.
Flera såna konstiga grejer förekom som gick ut på att jag skulle känna mig osäker och sagt/betett mig dumt osv.
Han drack också mycket, otroligt mycket.
Han blev fullständigt vansinnig över att jag snusade ibland. Det fick inte hans tjej göra. Han snusade själv kan jag tillägga.... :grin:

Jag är så otroligt lyckligt lottad som hann i tid, förstår jag nu i efterhand. Särskilt när jag läser allt skit här. :bow:

När det hände förstod jag inte alls varför jag mådde dåligt. Jag kom ihåg att jag för första gången hade självmordstankar. Jag mådde hemskt.
Jag förstod inte ens att det hade med relationen att göra.
För mig var det bara en instinkt, tror jag. Jag måste dra!
En jävligt bra sådan.

Det var ganska kort tag sedan som jag faktiskt förstod vad det handlade om och att det var en del av normaliseringsprocessen.
Nu när jag läser trådarna här så inser jag att det kunde lika gärna gällt mig också.

Ts, ta hand om dig! Du måste lämna! :heart

Om någon har ett problem hen behöver ventilera så är det väldigt olämpligt att bete sig som ett svin mot denne. En dag kanske du också får problem @Lampan och jag tror inte att du vill ha ett sådant bemötande som du ger Ts i den här tråden. Det är massor med saker som är självklart för en men inte för andra men man nedvärderar inte någon så som du har gjort här. Man hjälper så gott man kan eller så skriver man inget alls.

Till dig @Trasdockan har jag bara ett råd, ta dig därifrån så fort du kan. En människa som manipulerar så som din sambo gör är inte någon man får ett lyckligt och bra förhållande med. Ingen ska behöva känna att hen inte kan göra det hen vill, då är förhållandet fel för en och ingen ska behöva gå på nålar för att inte förarga sin partner.
Ta hand om dig.
Har jag missat något inlägg? :confused:
Blev lite förvirrad..... Är det borttaget, kanske?

Jag tycker en mycket hemsk sak med alla dessa trådar som dyker upp titt som tätt är att det oftast aldrig blir mer än ett inlägg för TS, sen hör man inget mer.

Jag tycker trots det att det är underbart att läsa alla kloka ord och alla stöttning här inne och hoppas att TS läser och tar till sig i det tysta. Eller att någon annan som kanske hittar denna tråden i framtiden kan få hjälp utav den.

Jag tycker en mycket hemsk sak med alla dessa trådar som dyker upp titt som tätt är att det oftast aldrig blir mer än ett inlägg för TS, sen hör man inget mer.

Jag tycker trots det att det är underbart att läsa alla kloka ord och alla stöttning här inne och hoppas att TS läser och tar till sig i det tysta. Eller att någon annan som kanske hittar denna tråden i framtiden kan få hjälp utav den.
Det tycker jag också.
Det är jävligt svårt att inte tänka på eller bry sig om hur Ts har det och hur det var för Ts att läsa all respons.
Jag hoppas också att det hjälper något i alla fall.

"Jag har en kompis som är världens gulligaste när han är på bra humör, men han tycker inte att jag ska umgås med någon annan kompis och att tiden jag lägger på att äta middag med mina föräldrar ibland ska jag lägga på honom istället. Dessutom surar han alltid över småsaker och verkar ständigt misstolka mig med flit. Han gör mig ofta ledsen men förutom det är han världens underbaraste kompis!"

"Jag har en chef som är helt fantastisk men när hon inte är på bra humör eller om man råkar göra något litet fel går hon runt och surar och alla på jobbet går runt som på nålar för att det ska vara god stämning. När HR pratar med henne skyller hon sitt beteende på att hon är stressad och att det är mycket att tänka på. Jag känner mig ofta ledsen och uppgiven på jobbet på grund av henne, samtidigt är hon världens bästa chef när hon är på gott humör"

Du hade nog slutat umgås med den kompisen och sökt dig bort från den arbetsplatsen rätt omgående. Varför är detta acceptabelt hos en partner?

Har någon skrivit att män är inte projekt än? Du kan inte förändra honom, det är inte ditt ansvar.

Har någon skrivit att män är inte projekt än? Du kan inte förändra honom, det är inte ditt ansvar.
Och att de flesta förhållanden, även de dåliga, har sina positiva sidor. De flesta människor är ju inte skitstövlar 24/7. Men att en partner har bra sidor också är inte samma sak som att det är en bra partner eller ett bra förhållande. Om jag tänker på mitt ex. skulle jag kunna komma på flera positiva saker men det väger inte upp att jag inte fick umgås med mina vänner utan att han blev sur, att han inte klarade av att jag åkte hem för att sköta ett sjukt djur istället för att sova över, eller tog det som en personlig förolämpning och tjurade för att jag hade svårt att somna när han snarkade. Att han snokade i min dator, läste mina SMS, frågade om jag träffat någon kille när jag var ute på promenad med hunden eller anklagade mig för att stöta på min mammas nya partner. Det tog tyvärr en del tid att inse, men när det tog slut, den känslan av befrielse...

Liknande trådar

Övr. Hund I helgen hade vi besök av vänner med barn och det var jobbigt för vår hund. Barnen är 2år och 4år och tyckte att hunden var väldigt...
2
Svar
28
· Visningar
4 309
Senast: Åsa A
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 398
Senast: alazzi
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 685
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan De flesta här är ju hästfolk och en hel del av er vet dessutom min historik med min stora ponny i förra stallet, så nu vill jag ha input...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
11 248
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V