Jag behöver er hjälp med lite reflektioner. Jag har träffat en kille sen september förra året, och idag har vi varsin lägenhet men bor tillsammans hela tiden ändå.
Han är världens gulligaste och är väldigt omtänksam och snäll, men han blir väldigt ofta sur och irriterad för väldigt små/ovidkommande saker. Det kan t.ex vara att jag ska träffa en kompis en kväll och inte berättar det förrän dagen/dagarna innan, att jag vill äta middag med mina föräldrar vilket han tycker är jobbigt, att jag inte riktigt vet vad jag är sugen på till middag eller att jag säger någonting som han tolkar åt ett helt annat (orimligt) håll, o.s.v.
Jag är en väldigt glad och positiv människa och är inte van vid denna typen av beteende. Nu har jag kommit på mig själv att jag undviker att göra vissa grejer för att han ska hålla sig på gott humör, t.ex att spontant träffa vänner då jag vet att han skulle bli sur eftersom han vill vara med mig. Jag går runt som på nålar för att det ska vara god stämning hemma då jag ärligt talat blir alldeles uppgiven och ledsen när jag märker att han blir tyst och sur. Om jag konfronterar säger han att han är stressad och att det är mycket att tänka på.
Samtidigt är han världens underbaraste när han är på gott humör och då känns det som att jag är en idiot som någonsin tyckt att ovanstående är jobbigt.
Hur hanterar man detta?