Jag förstår ju inte hur en liten sällskapshund som knappt gör något väsen av sig stör så förbannat mycket bara av att existera att det absolut inte går att leva med när ens partner drömmer om det? Om man dessutom gillar hundar. När man samtidigt har barn som garanterat väsnas och kräver mer.
Man behöver inte betala för den, inte tänka nämnvärt på passning/rastning/skötsel etc genom åren? Jag kan som sagt förstå om man inte tolererar specifika egenskaper som vissa raser har och då berättar varför.
Men om man ska störa sig på allt i hemmet så får det ju gå åt bägge hållen. Sambon grejade väl med dator? Det tar ofta både plats och låter. Andra intressen också? Tar de någon plats? Stör de på något vis? Har ts ens sagt att det är för att hund skulle vara så enerverande bara den existerar som vissa får det till?
Och sen det här om att ts inte varit tydlig och frågat rätt ut. Alltså pratar man så?
Om jag pratar om att jag vill måla sovrummet grönt i framtiden och sambon (påhittad) håller med om att det är fint. Jag pratar om det, visar bilder etc och sen när man har tid/råd och ska måla så blir det tvärnej, det var ju i andra hem det var fint. Liksom, va?