Dressyrtjejen_97
Trådstartare
Nu verkar ju inte denna köparen verka angelägen att äga släpet, annars är kvitto ett bra bevis för köparen.
Det är ju väldigt bra. Och det är väldigt bra att vara efterklok också.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu verkar ju inte denna köparen verka angelägen att äga släpet, annars är kvitto ett bra bevis för köparen.
Jösses...
Sorry, total tankevurpa inser jag nu.
Givetvis kan vi ju få p-böter på det, men tänkte helt fel gällande avställning. Vi får göra det på måndag om vi inte fått tag på göken till köpare tills dess.
Att ringa transportstyrelsen, vad skulle det ge?
”Vi har sålt vårt släp, kontant, vi skrev inget kvitto och nya ägaren har inte anmält ägarändring”. Vad ska transportstyrelsen göra åt det?
För att vi själva kan råka illa ut då i.o.m att vi fortfarande står som ägare och inte har några bevis på att det är sålt (i.o.m kontant betalning). Så då åker vi på smällen om det fastnar i en poliskontroll.
Risken är att släpet använd till dv räder och då står på er. Meddela köparen att ni ställer av släpet, ställ av det och hjälper det inte så gör en anmälan till polisen. Rentav att ni skulle lyssna med dem lite, de kan ju vara intresserade.Kanske får göra det. Det märkliga är dock att köparen bor liksom 45 min bort och verkade ha en del tid (kom och köpte det mitt på dagen en vardag ex.), men att masa sig hem till oss och skriva papper, det verkar svårare.
Får på något sätt en dålig känsla, då köparen inte skulle ha det som hästsläp, betedde sig lite "märkligt" när hen kom och köpte det, insisterade på att betala kontant och nu vägrar ägarbyta. Men jag ska väl inte dra förhastade slutsatser.
Är det verkligen ett polisärende att man inte skrivit på ägarbyte eller skrivit kvitto?Risken är att släpet använd till dv räder och då står på er. Meddela köparen att ni ställer av släpet, ställ av det och hjälper det inte så gör en anmälan till polisen. Rentav att ni skulle lyssna med dem lite, de kan ju vara intresserade.
Jag hade nog beställt nytt regbevis, klistrat på ett frimärke och sonika åkt hem till köparen och gjort klart ägarbytet så.
På nåt sätt, avtalat tid eller väntat vid dörren.
Jag hade inte räknat med att köpare skulle dyka upp hos mej igen även om man sagt så.
Visste inte att man kunde göra det.
Jag skulle gissa att de kan ge en fingervisning om vad man som säljare kan vidta för åtgärder, eller vart man kan vända sig (eller helt enkelt upplysa om att det är sura äpplet som gäller) .
Trots uppmaningar om att inte lämna ifrån sig registreringsbeviset så sker det ju, uppenbarligen, så det är troligtvis inte första gången de får samtal om det.
När det gäller bil har även ägaren ett ansvar i att se till att fordonet är i kördugligt/lagligt skick. Nu är det vid utlåning, men där är föraren inte alls ensam ansvarig.
Risken är att släpet använd till dv räder och då står på er. Meddela köparen att ni ställer av släpet, ställ av det och hjälper det inte så gör en anmälan till polisen. Rentav att ni skulle lyssna med dem lite, de kan ju vara intresserade.
Risken är att släpet använd till dv räder och då står på er. Meddela köparen att ni ställer av släpet, ställ av det och hjälper det inte så gör en anmälan till polisen. Rentav att ni skulle lyssna med dem lite, de kan ju vara intresserade.
Är det en som inte har för avsikt att alls skriva på för ägarbyte och använda släpet till tveksam verksamhet så kan de vara intresserade. Behöver liksom inte vara anmälan om brott var gång man har att göra med dem.Vad ska anmälas till polisen? Vilket är brottet?