Har jag väldigt svårt att tro.För att vi själva kan råka illa ut då i.o.m att vi fortfarande står som ägare och inte har några bevis på att det är sålt (i.o.m kontant betalning). Så då åker vi på smällen om det fastnar i en poliskontroll.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har jag väldigt svårt att tro.För att vi själva kan råka illa ut då i.o.m att vi fortfarande står som ägare och inte har några bevis på att det är sålt (i.o.m kontant betalning). Så då åker vi på smällen om det fastnar i en poliskontroll.
För att vi själva kan råka illa ut då i.o.m att vi fortfarande står som ägare och inte har några bevis på att det är sålt (i.o.m kontant betalning). Så då åker vi på smällen om det fastnar i en poliskontroll.
Nej, swish har ingen av varken jag eller pappa heller. Däremot, utifrån säljarens ålder, är jag 100% säker på att denne har internetbank (det har t.om. mina antikviteter till 50-talistföräldrar!).
Därför att vi aldrig gjort det tidigare, och det alltid funkat. Då har pappa ändå sålt 50+ fordon i sitt liv, och äger 20+ dito f.n.
Vill inte gå in i närmare termer, men olämpligt och något suspekt i kontexten sett.
Väldigt svårt att tänka mig då förhoppningsvis nya ägaren har ett kvitto på att den betalt släpet.Det blir inte dyrare, när polisen dyker upp efter att nya ägaren blivit ertappad med avställt släp så är det bara att spela dum, typ "vadå, vem har snott vårat släp säger ni? Det stod parkerat (välj lämpligt ställe) och har stått där länge". Då åker nya ägaren dit för stöld också.
Sköter man sig inte så ska det svida.
Nej det gör ni inte om det inte är ni som åker omkring med det. Det är föraransvar att se till att fordonet är påställt osv. Vad inbillar du dig ägaren skulle drabbas av? Parkeringsböter kan ni teoretiskt få, men inte minsta problem i en poliskontroll. Om någon åker omkring med ett avställt släp tillhörandes någon annan kan de däremot få en del extra frågor vid en poliskontroll.
Ställ av släpet!
Väldigt svårt att tänka mig då förhoppningsvis nya ägaren har ett kvitto på att den betalt släpet.
För att vi själva kan råka illa ut då i.o.m att vi fortfarande står som ägare och inte har några bevis på att det är sålt (i.o.m kontant betalning). Så då åker vi på smällen om det fastnar i en poliskontroll.
Och varför gjorde ni inte det?Dessvärre skrev vi inget kvitto heller.................
Dessvärre skrev vi inget kvitto heller.................
Oops knepig köpare som inte krävde kvitto.Dessvärre skrev vi inget kvitto heller.................
Låter mer som att ni är de suspekta säljarna än att köparen är suspekt. Som man bäddar får man ju tyvärr ligga. Hoppas att köparen är medgörlig gällande ägarbyte. Annars får ni väl anmäla släpet stulet.
Oops knepig köpare som inte krävde kvitto.
Nejdå, inte alls, jag har inget kvitto på att jag köpt ett släp men jag kanske räknas som suspekt köpare men skit samma, gör man affärer ska man göra rätt för sig hela vägen anser jag men det är tyvärr inte vanligt med hederlighet längre.Oops knepig köpare som inte krävde kvitto.
Mina föräldrar är 40 och 50 tal utan att vara antikviteter...
Tänk på vad du skriver!!!
Vi har nog väldigt olika syn på mkt vad jag förstår.Nejdå, inte alls, jag har inget kvitto på att jag köpt ett släp men jag kanske räknas som suspekt köpare men skit samma, gör man affärer ska man göra rätt för sig hela vägen anser jag men det är tyvärr inte vanligt med hederlighet längre.
Om man har sålt så många fordon som du påstår att din pappa har gjort och ändå inte har klart för sig vad som gäller så är ni faktiskt väldigt suspekta!Vi är inte tillnärmelsevis så suspekta som köparen var. Men ja, det var helt klart en miss från vår sida! Vi brukar skriva kvitton, normalt sett, vi missade helt enkelt det nu.
Nu verkar ju inte denna köparen verka angelägen att äga släpet, annars är kvitto ett bra bevis för köparen.Ja, fast det var väl köparens minsta problem.....