Sallad & vinbär - mat eller död?

H

hippihopp

ursäkta min lilla konstiga fråga, men det kan vara bra att veta ;) kan hästar äta sallad? Och vinbär? Som man har odlat själv alltså :laugh: tack för snabba svar :D

Sv: Sallad & vinbär - mat eller död?

Det lär nog inte vara något som i sig dödar hästen, men som enda föda lär det inte täcka hästens behov av näring.

Det lär nog inte vara något som i sig dödar hästen, men som enda föda lär det inte täcka hästens behov av näring.

nej, jag hade mest tänkt ha det som lite "extramat" medans den andra hästen äter, så att min inte ska bli alldeles avundsjuk :D

Finns nog sånt som är bättre lämpat som hästmat om det bara handlar om lite krubbskrammel. Morötter i mindre bitar, några korn havre/pellets eller lite hö...

Dodson och horells mat innehåller svarta vinbär så farligt kan det inte vara.

jag provade att ge min häst rödavinbär av nyfikenhet, men han spottade ut dom.

jag provade att ge min häst rödavinbär av nyfikenhet, men han spottade ut dom.

hihih :D min häst skulle nog aldrig få för sig att spotta ut något, han tuggar på A-L-L-T !! :mad: till och med biblioteksböcker :angel:

Jag tar hem hinkar med morotsrester ,vitkål, sallad äpplen mm från jobbet och ger hästarna ute som godis. Mina äter allt utom röda tomater (gula går ner) när jag har fått någon ny häst brukar dessa bara äta morötterna och äpplen.
Min tvååring älskar rotståcken på vitkål

min älskar pepparkakor ;D haha

Min häst tar när tillfälle ges en tugga från vinbärsbuskarna och då åker även bären ner, borde inte vara farligt för han lever än...:D

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 227
Senast: skiesabove
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 262
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 418
Senast: Zetly
·
Mat Vi behöver skärpa till oss med matlagningen och dra ner på köpmaten. Vi har också en önskan om att äta mer vegetariskt. De här två...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 577
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar