"Säljer inte till sällskap"

De flesta hundar hade nog inte mått dåligt av att det blir ”mer” än vad som som förväntades. Har en kollega som tävlar och tränar väldigt mycket med sin bichon havanais och den hunden verkar helt med på noterna och tycka det är kul! ☺️ sen kanske de inte presterar på samma sätt som en aktivare arbetande ras, vinner lika mycket etc. Men har svårt att tänka mig att en hund som säljes för bara sällskap skulle lida av att träna ofta
Nej visserligen, men efter att ha gått spår- och lydnadskurser med en chihuahua (som visserligen var jätteduktig och älskade att spåra) så känner jag att jag vill ha en ras som förhoppningsvis är mer pepp på att träna. Försöka undvika att jag vill mycket mer än hunden, för det är inte heller särskilt kul tycker jag.

Då får man skaffa en till om man vill ha en med någon specifik kapacitet! :idea::D

Men nä, jag hade ju inte valt (ens en kärnfrisk) mops om betoningen är på aktiv sällskapshund. En hund som bara inte har lika mycket motor som sin ägare kan ju säkert ha en väldigt bra tillvaro som side-kick till en lite mer tävlingsbetonad, tänker jag.
😁 jodå, det finns i tankarna vad hund nr 2 kan bli 😅.

Jag tycker bara det ofta pratas om att många hundar klarar/vill/orkar så mycket mer än man tror och visst, men att det går innebär inte att det är kul att liksom starta i uppförsbacke.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 568
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Har funderat på en sak i många herrans år och tänkte höra om det jag kommit fram till är något som andra känner igen sig i. Jag tränar...
Svar
15
· Visningar
1 509
Senast: TinyWiny
·
Hundavel & Ras Familjen ska utökas med en familjemedlem men det råder velande och funderingar. Familjen består av mig som kommer ha huvudansvar över...
2
Svar
33
· Visningar
6 292
Senast: Sofie.S
·
Hundavel & Ras Schäferprinsessan finns inte mer. Och det är tomt. Prinsessan tog dessutom hand om en dement person i min närhet och gav hen sällskap...
2
Svar
24
· Visningar
2 533
Senast: ainasoja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar