Jag har haft en Pappis, tyvärr fick jag omplacera honom innan flytt till lgh så vi fick bara 4 månader ihop. En lättlärd och social hundras som fullkomligt lyser glädje! Att dom dessutom är oerhört vackra är ett riktigt plus!
Har kvar min chihuahua som nu är 5 år, han omkullkastar allas syn på hur den rasen ska bete sig och uppföra sig! Han är inte skällig, lagom vaktig men Gud nåde den som kommer innanför dörren och inte är inbjuden eller känd sedan innan! Han är lättlärd, älskar långa promenader i skog och mark lika mycket som att ligga hemma under täcket och sova.
Hade jag bott i Stockholm hade du lätt fått låna honom några dagar för att få prova på den rasen men nu bor jag 10 mil i från. Känner till en uppfödare av den rasen som avlar på mer på den mentala biten och avlar gärna på sina aldre han hundar just för att dom rent fysiskt fortfarande håller än på utställningsmeriter, tyvärr dras denna ras med mycket skit som vattenskallar, patella och även mycket avel på minivarianterna av rasen vilket gör att många hundar är otroligt små och sköra.
Min väger 4,5 kg, 1,5 kg mer än dom egentligen ska göra men jag anser att han är i en väldigt bra storlek och vill inte ha en mindre hund, pappisen vägde ynka 1,6 kg vid 10 månaders ålder och var alldeles för lite för mig.