Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker Arlanda är riktiga slöfockar jämfört med andra länder!Inget illa ment mot Arlanda, men deras säkerhetskontroll är snudd på grotesk. Ok, jag fattar att man måste vara noggrann, men det har nästan gått lite overkill där enligt mig. Har själv fått ta av mig alla smycken (2 par örhängen + ett halsband) och t.om. skorna, som de även undersökt extra. Min BH har också indikerat, så att jag fått tas åt sidan och visiterats noggrannare av 2 vakter. Den har jag dock av förklarliga skäl inte tagit av mig...
Notera också att jag bara var 16 år när detta hände...
Jag tycker Arlanda är riktiga slöfockar jämfört med andra länder!
Ofta måste man ta av sig både skor och smycken utomlands, och i vissa asiatiska länder har jag behövt gå igenom en "feberkamera" för att man inte får vara sjuk.
Piper det fast man tagit bort det "normala" får man nog räkna med att bli extra visiterad
Absolut, det förstår jag! Det varierar nog en del mellan länderna hur hårt det är. I Peking tittade de på min datorladdare som att det var nån slags hemmagjord bombOch förlåt, men det kändes inte helt bekvämt...
men den gången ovan har jag för mig att det t.om. var män som skulle visitera mig. Och förlåt, men det kändes inte helt bekvämt...
Inget illa ment mot Arlanda, men deras säkerhetskontroll är snudd på grotesk. Ok, jag fattar att man måste vara noggrann, men det har nästan gått lite overkill där enligt mig. Har själv fått ta av mig alla smycken (2 par örhängen + ett halsband) och t.om. skorna, som de även undersökt extra. Min BH har också indikerat, så att jag fått tas åt sidan och visiterats noggrannare av 2 vakter. Den har jag dock av förklarliga skäl inte tagit av mig...
Det är väl iofs bra att det är så där...Arlanda är ingenting jämfört med mitt jobb (Alltså en båge som jag passerar och en röntgenmaskin som min väska passerar varje dag.)
Det är väl iofs bra att det är så där...
Inget illa ment mot Arlanda, men deras säkerhetskontroll är snudd på grotesk. Ok, jag fattar att man måste vara noggrann, men det har nästan gått lite overkill där enligt mig. Har själv fått ta av mig alla smycken (2 par örhängen + ett halsband) och t.om. skorna, som de även undersökt extra. Min BH har också indikerat, så att jag fått tas åt sidan och visiterats noggrannare av 2 vakter. Den har jag dock av förklarliga skäl inte tagit av mig...
Är rätt säker på att det var Arlanda, men som sagt, det är något år sedan nu...Är det Arlanda du syftar på ovan?
Då minns du nog fel, för på Arlanda visiterar inte män kvinnor.
Men det ar val inte Arlandas fel att du, nar du vet att du ska ga igenom en sakerhetskontroll, inte tar av dig sjalvklara saker som smycken/andre metaller som nycklar, kedjor etc. och anvander en bh med metallbygel. Det ar ju du som brister i dina forberedelser inte sakerhetskontrollen som ar nitisk.
Detektorerna larmar på sammanlagd mängd metall. Bygelbehå ensamt ger inte utslag utan det krävs mer metall, ex smycken, för att man ska bli stoppad. När de sen visiterar en använder de en apparat som ger utslag för all metall så därför piper det om behån. Det här är standardförfarande och inte alls unikt för Arlanda.Ok, du har absolut en poäng. Och smyckena, visst, där kan man absolut diskutera. Ja. Men jag tycker faktiskt att jag ska kunna ha på mig en bygel-BH utan att behöva bli visiterad! Det har ju faktiskt i stort sett alla kvinnor på sig. Och visst, teoretiskt sett skulle jag ju kunnat gå utan BH just den dagen, men jag har rätt stor byst, och särskilt då, som typ 15-16 åring var jag (och är förövrigt fortfarande inte!) bekväm med att gå utan BH ute bland folk.
Men det ar val inte Arlandas fel att du, nar du vet att du ska ga igenom en sakerhetskontroll, inte tar av dig sjalvklara saker som smycken/andre metaller som nycklar, kedjor etc. och anvander en bh med metallbygel. Det ar ju du som brister i dina forberedelser inte sakerhetskontrollen som ar nitisk.
Detektorerna larmar på sammanlagd mängd metall. Bygelbehå ensamt ger inte utslag utan det krävs mer metall, ex smycken, för att man ska bli stoppad. När de sen visiterar en använder de en apparat som ger utslag för all metall så därför piper det om behån. Det här är standardförfarande och inte alls unikt för Arlanda.
Ok, du har absolut en poäng. Och smyckena, visst, där kan man absolut diskutera. Ja. Men jag tycker faktiskt att jag ska kunna ha på mig en bygel-BH utan att behöva bli visiterad! Det har ju faktiskt i stort sett alla kvinnor på sig. Och visst, teoretiskt sett skulle jag ju kunnat gå utan BH just den dagen, men jag har rätt stor byst, och särskilt då, som typ 15-16 åring var jag (och är förövrigt fortfarande inte!) bekväm med att gå utan BH ute bland folk.