Saker som stör mig orimligt mycket, eller orimliga saker som stör mig. Del 4

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 016
  • Visningar Visningar 113 544
Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig grovt på föräldrar som har sin små barn i framåtvända barnvagnar och när som ska gå över en väg ställer barnet i vagnen 5 mm från vita vägkantslinjen medans de själva står bakom vagnen :rage: Fattar dom hur det känns för barnet när bilarna swoschar förbi... :mad:
Snäppet värre är de föräldrar som samtidigt pratar i mobilen, dom borde det vara skottpengar på :devil:

Ingen mot Gävle som har "lokal slinga". Vafan vad? Och var leder den? Ingen aning! Men man hamnar alltid i Lokal Slinga och sen är man hux flux på motorvägen på väg mot Sundsvall. Hatart.
Nu blir jag nyfiken, hur kommer man på denna så kallade lokala slinga?
Typisk lokal Gävle-idioti... ungefär som deras enkelriktade gator överallt :angel:
Jag körde upp för bilkörkortet i Gävle, han som åkte med mig sa bara "följ skyltningen Lokal slinga"... det gjorde jag och kom tillbaka på samma plats där jag startade O_o Godkänd blev jag också... :p:D

Typisk lokal Gävle-idioti... ungefär som deras enkelriktade gator överallt :angel:
Jag körde upp för bilkörkortet i Gävle, han som åkte med mig sa bara "följ skyltningen Lokal slinga"... det gjorde jag och kom tillbaka på samma plats där jag startade O_o Godkänd blev jag också... :p:D
Det är det som är meningen med den lokala slingan :D den går helt enkelt runt stan. Så när du är intrasslad till förbannelse bland all enkelriktning och redo att lämna stan till fots, sikta på den lokala slingan :up:

Kollar på en dokumentär och programledaren ber en mamma beskriva sin son. Hon bara "ja han var busig, äventyrlig, full fart...".
Programledaren flikar då in: "ja han var en pojke helt enkelt!".

:banghead::banghead::banghead::banghead:

Ungefär som när jag var in på Sportringen idag. En sliskig försäljare (ja, han var det - alla säljare är inte det) blev lite desperat när jag inte köpte något så jag sa att jag inte hade bestämt mig (tittade på Kari Traa). Då blev han lyrisk och sa att att "Den där väggen (med Kari Traa) är för kvinnor samma sak som när en man ser en välfylld verktygsvägg" :yuck: Jag surnade lite då och tyckte att det var nog troligare att jag gick i spinn av en verktygsvägg än Kari Traa och att det var väldigt stereotypt och nervärderande för män att säga så, de måste ju också ha rätt att bli lyriska över Kari Traa-kläder :grin: :rofl: Sedan gick jag :D

Jag har alltså ingen aning om Kari Traa har en manskollektion eller ej :laugh:

Ungefär som när jag var in på Sportringen idag. En sliskig försäljare (ja, han var det - alla säljare är inte det) blev lite desperat när jag inte köpte något så jag sa att jag inte hade bestämt mig (tittade på Kari Traa). Då blev han lyrisk och sa att att "Den där väggen (med Kari Traa) är för kvinnor samma sak som när en man ser en välfylld verktygsvägg" :yuck: Jag surnade lite då och tyckte att det var nog troligare att jag gick i spinn av en verktygsvägg än Kari Traa och att det var väldigt stereotypt och nervärderande för män att säga så, de måste ju också ha rätt att bli lyriska över Kari Traa-kläder :grin: :rofl: Sedan gick jag :D

Jag har alltså ingen aning om Kari Traa har en manskollektion eller ej :laugh:

Vad e Kari Traa :confused: Blev jag man nu kanske:idea:

Hon körde puckelpist Jag gillar det märket dock, men kanske mest för att det är damkläder som inte bara är rosa och gulliga.

Jag blev intresserad för det verkar vara bra funktion på kläderna. Dock har jag fortfarande inte bestämt mig för vad jag ska ha :p Designen är verkligen ett plus, jag fixar inte pluttegull :wtf:

Den jävla mannen som fick för sig att han skulle hejda mig i butiken där jag jobbar. Jag småsprang genom butiken eftersom jag var galet stressad, skulle iväg på ett möte och var redan försenad. Vid en av våra informationsdiskar stod en medelålders man och väntade på personal.
Han fick syn på mig när jag kom farandes i ganska hög fart, och ställde sig då mitt i vägen och bokstavligt talat fångade upp mig i sina armar för att få stopp på mig så att han kunde få hjälp :banghead::rage:
Jag blev vansinnig! Jag satte händerna i hans bröstkorg och puttade bort honom samtidigt som jag skrek "jävla idiot!" till honom. Hade jag inte varit så förbannat stressad hade jag stannat kvar och gett honom en utskällning som hade hörts ända ut till gatan.

Undrar om han hade gjort samma mot någon av mina manliga kollegor? :meh:

Den jävla mannen som fick för sig att han skulle hejda mig i butiken där jag jobbar. Jag småsprang genom butiken eftersom jag var galet stressad, skulle iväg på ett möte och var redan försenad. Vid en av våra informationsdiskar stod en medelålders man och väntade på personal.
Han fick syn på mig när jag kom farandes i ganska hög fart, och ställde sig då mitt i vägen och bokstavligt talat fångade upp mig i sina armar för att få stopp på mig så att han kunde få hjälp :banghead::rage:
Jag blev vansinnig! Jag satte händerna i hans bröstkorg och puttade bort honom samtidigt som jag skrek "jävla idiot!" till honom. Hade jag inte varit så förbannat stressad hade jag stannat kvar och gett honom en utskällning som hade hörts ända ut till gatan.

Undrar om han hade gjort samma mot någon av mina manliga kollegor? :meh:

Fast var inte ditt agerande lite märkligt? Mot en kund dessutom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 281
Senast: Lilla
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 185
Senast: gul_zebra
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 742
Senast: qitis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 910

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka