Saker som stör mig orimligt mycket, eller orimliga saker som stör mig. Del 4

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 016
  • Visningar Visningar 113 544
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på att det tar sån jävla tid att köpa bil. Har precis skrivit kontrakt på carport så den biten är fixad, men jag har ingen bil att ställa där :meh: Dessutom hittade jag den i mitt tycke perfekta bilen men den hann bli såld förstås :arghh:

Jag stör mig på att jag måste tvätta. Eller måste och måste, men vill jag inte samla på mig för mycket så måste jag köra nån maskin eller två. :down:
Jag vill ha en Rut. Eller näe.

allmänt är väl skyltningen i Göteborg under all kritik, där det är trefiligt så väntar de så länge det bara går med att skylta att det just är högerfilen som går till X... där de i nästan i 1000m innan säger att vänster och mittenfilen går till X ... inte konstigt att folk kör fel hela tiden. tur man bott så länge i göteborg att man inte kollar skyltarna längre

Men JA! Vad är grejen med skyltningen? Det är som att allt går ut på en hemlig konspiration om att alla ska hamna på Hisingen, i allafall om det inte är dit de vill. Vill man till Hisingen hamnar man istället på Järntorget.

Men JA! Vad är grejen med skyltningen? Det är som att allt går ut på en hemlig konspiration om att alla ska hamna på Hisingen, i allafall om det inte är dit de vill. Vill man till Hisingen hamnar man istället på Järntorget.

haha påminner mig om när jag precis flyttat ner till Göteborg (för 17 år sen :o) och mina föräldrar klagade på att de alltid hamnade på Hisingen. jag fattade inte varför tills jag började läsa skyltarna ;)

Vi hamnade på Hisingen när jag skulle flytta ner men ALLTID mot Oslo när vi skulle till Tuve. :mad:

I övrigt håller jag med, skyltningen är ett skämt. Har kört en del i Zürich också och även om jag inte kunde stan var det så sjukt mycket enklare.

Jag stör mig orimligt mycket på att jag har fått ägna alldeles för mycket tid den här morgonen åt att förklara för två personer hur rangordning i en undersökning fungerar och vad dess syfte är. "Nää alltså det funkar inte, jag kan inte välja samma siffra för två olika alternativ!". Nä, det är liksom lite det som är grejen med just en rangordning. Du ska inte kunna ange alla alternativ som högsta prioritet. Det är därför vi har skrivit "vänligen rangordna alternativen på en skala från 1-7, där 1 är viktigast och 7 är minst viktigt". När det finns 7 svar att välja på. Gaaah hur svårt kan det vara?!

Suck. Det går int´att förklara för den som int´begrip.

Att jag inte har någon lunch till tävlingen imorgon. Eller snarare, jag har noll energi så orkar varken laga någon mat eller åka och handla..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 281
Senast: Lilla
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 185
Senast: gul_zebra
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 742
Senast: qitis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 910

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka