Saker ni gör av lathet som blir bra för miljön

Brukar dricka vatten direkt från kranen istället för att ta det i ett glas. Tänder inte lampor inomhus om det inte är mörkt ute. Äter direkt från kastrullen/matlådan oftast. Återanvänder kläder tills det känns som att "nu är de smutsiga". Duschar inte så länge, inte så varmt och inte varje dag. Men det mesta har nog redan sagts. :D

Återanvänder kläder tills det känns som att "nu är de smutsiga". Duschar inte så länge, inte så varmt och inte varje dag. Men det mesta har nog redan sagts. :D

Där sa du något.....jag använder också kläder tills de är skitiga.
Jag duschar nästan varje dag men, jag stänger alltid av vattnet mellan blötning och avsköljning och tvättar bara håret ca 1 gång i veckan. D.v.s jag tror jag är ur duschen på ca 2 minuter till vardags och då har inte något vatten stått och runnit de 2 minuterna utan säkert bara 30 sekunder av dem.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 045
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 198
Senast: lundsbo
·
Övr. Hund Han somnade in i förrgår bara, min älskade älskade Beauceron Reeko. Han skulle precis fylla 13, hade problem med jättesvag bakkärra...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
12 089
Senast: Kakis
·
Äldre Kom varken på en bra rubrik eller vart jag skulle lägga tråden... Jag funderar mycket på det här vad man kan göra i sin vardag för att...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
3 839
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar