Jag tycker inte det är lämpligt för oss att "avgöra" vad mannen är och inte eftersom TS referat av deras konversationer och annat troligtvis utgör cirka 1% av deras umgänge, om ens det, och då är det andrahandsinformation från endast ena aktiva parten. Vi vet övervudutaget inte vad hans tycker eller var hans uppsåt är, och att tro att vi kan utrönadet säkert är att bedra sig själv.
TS upplever sig ha blivit manipulerad, och TS psykolog håller enligt uppgift med. Vad finns det för oss att ifrågasätta?
@Unhappy Får jag fråga vad är ditt mål är med fortsatt kontakt? Eftersom du svarar när han skriver. Att blocka eller inte är personlig preferens, I get it. Jag har aldrig gjort det annat än med nättroll som stjäl energi. Däremot är det min erfarenhet att just de struliga killarna gärna fortsätter att poppa upp som gubben i lådan, och hamsterhjulet fortsätter bara snurra på som förut om man svarar i telefonen/på meddelandena, som om ingen tid passerat emellan. En ringde 1.5 år efter, från ett nytt nummer, och bara "Ja jag sa ju att jag skulle höra av mig."
Jag kände inte ens igen rösten först.
Nu säger jag inte att det gäller er två, men jag undrar om du vet eller har en plan med att svara när han tar kontakt, trots att "ni" är över.