Säga nej till julklappar man inte vill ha?

Grundtillståndet är att inget sker om man inte är ense om det. Vill båda delta i en pakettransaktion så kan den komma tillstånd. (Precis som sex att om båda vill så gör man, om bara en vill så blir det inget.)
Det handlar inte om att någons önskan är mer värd än någon annans.
Det handlar om att valet att avstå från något man inte vill delta i alltid går före någon annans vilja att man ska det.
Sex och att få en present är verkligen inte samma sak. Det är dessutom sannolikt att någon tvingas ta emot en present, man erbjuds den men kan ju tacka nej. Däremot kommer man att uppfattas som otrevlig om man tackar nej till presenten när den ges.

Själv brukar jag ge vidare sånt jag inte har nytta av själv till hjälporganisation med butik typ myrorna eller liknande. Så säljs det vidare till någon som vill ha det och pengarna kommer till nytta i verksamheten som hjälper behövande på något sätt. Dock gillar jag julklappar och brukar få genomtänkta saker så det är inte så ofta det händer. Men får jag något som är helt fel så brukar jag se det som en möjlighet att hjälpa till på annat sätt genom det förfarandet.

• Gilla
Reactions: ptr

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 634
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 832
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 402
Senast: Magiana
·
Relationer Varning, wall of text. Det är inte ofta jag frågar buke om råd om allvarligare saker, men jag vet varken ut eller in just nu. Har inte...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
22 135
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare