Jag tycker inte att det är svart eller vitt helt enkelt. För det första finns det som sagt mycket man gör av egoistiska skäl, skaffa barn till exempel. Det betyder inte att det är något uttalat negativt.
För det andra så är det ibland svårt att förstå folk. Det finns de som säger att de inte vill ha något. Det kan vara för att de inte vill vara till besvär, eller för att de inte kan komma på något de vill ha, eller vad som. Det finns garanterat de som säger att de inte vill ha men sedan blir ledsna när de inte får. Eller de som tycker att man säger så för att vara artig, men ändå förväntar sig något.
Jag tvivlar inte en sekund på att du säger exakt som du tycker och känner och när du säger att du inte vill ha något så menar du det till 100%, men alla är olika, vissa säger en sak och menar en annan, det är därför kommunikation mellan olika människor ibland är svårt.
Så det man oftast gör är att utgå ifrån sig själv, jag vet inte vad X tycker men vad hade JAG tyckt då? och så agerar man därefter.
Som sagt hade du sagt till mig att du inte ville ha något (och vi inte kände varann supernära) så hade du nog fått någon chokladask eller liknande men det är ju för att min tanke hade varit att du nog skulle bli glad för det, hade jag vetat att du blivit blivit förnärmad hade jag såklart avstått då det inte varit min avsikt