Sv: Sadellista BOMLÖST, del II
Tack så mycket alla för trevliga svar.
Det krävdes inte mycket googling för att hitta kunskap om att det finns en uppsjö av fårskinnspaddar med färdiga fickor för ilägg, tre märken har jag hittat so far: g*ld medal, j*ckson och m*ttes (det var svårare att hitta den i quilt på nån svensk försäljningssida, men den som googlar skola finna).
Har alla dessa tre märken enligt er tillräcklig kanal för en bomlös sadel?
Kan man använda de memoryfoam ilägg som tillhör eller behöver man bättra på?
Alla de här paddarna är ju liksom formade som...en padd. Bredare i fram och bak och smalare på mitten. HAFvojlocken har ju en jämntjock fyllning som är nästan ett par decimeter på var sida om kanalen. Man får ju liksom in mindre yta i en sån här correction pad, men är det tillräckligt?
Det skulle ju vara guld om man kan använda en liten smidig pad, mycket mindre klumpigt.
(jag sitter ofta inne och läser på Bukefalos och reagerar som så många andra på vilken fruktansvärd stämning det ofta är. Aggresivt och otrevligt. Jag har dragit mig för att ställa nån fråga på grund av det, vill jag bli utskälld kan jag lika gärna ställa mig framför grannens jakthundar och vill jag känna mig förnedrad kan jag prova badkläder. Men nu har jag vågat mig på att ställa två frågor och har blivit trevligt bemött båda gångerna. Tack till alla er som svarar på frågor istället för att utveckla er pirayamentalitet)