Sadellägen, form, exteriör och sits!

Sv: Sadellägen, form, exteriör och sits!

Då kan det vara hackamoret som lurar mig eftersom den sitter som den gör:p
Ja då är det vinkeln som inte gör sadeln rättvisa.:)
hatar att kommentera i den där vinkeln:D
Handen brukar ju bli mjukare om man stänger den:grin:

Jo det kan nog vara så:p haha jo det gör jag också, jag får tvinga någon att förlja med och fota nästa gång, har inga bilder alls dumt nog, då det oftast är jag som står bakom kameran:angel:

Jag har handen öppen, ja. Jag tar dock knappt i tygeln, så för hård i handen är jag inte, det kan jag inte vara heller då min häst är grymt känslig i munnen eftersom han förmodligen blivit riden endast på pessoa av någon av de tidigare ägarna, vilket han hatar :/ (jag också.) Så vi har inte förens nu, över ett år efter att vi köpte honom, börjat få honom att aceptera bettet. Nu vågar han äntligen börja söka lite stöd i bettet!:) När vi började vänja honom i bettet så slog han hysteriskt med huvudet och tuggade som en tok så fort han fick ett bett i munnen, och att ta i honom med bett, det var det inte en tanke på då han blev heltokig :/

oh fy va tråkigt:( Skönt att han börjar acceptera det mer och mer iaf!:banana: Hade du varit för hård i handen skulle din pålle nog sagt till om han är känslig:) Hoppas ni fortsätter att utvecklas!:D

Ja :( Precis! Det är jätte roligt att se hur mycket han utvecklas!:banana::laugh: Tack så mycket!:laugh:

Hehe.. alla bilderna är från samma ridpass. x) (första i början, andra i mitten och den sista mellan mitten och slutet, den håller han bara någon sekund åt gången, men så har vi ju bara ridit någon månad, första gången han bjuder till sådär :) Vi har bara börjat sniffa lite lätt på det, så det är några korta stunder åt gången som det blir bra. Jo.. behöver räta mig ..x) Skänkeln är lite långt fram, men å andra sidan försöker jag ju böja honom runt den.. så det är väl ok. Behöver bättra på tygelkontakten med :)

Tack!

Emuliiaa
Tack så mycket, vad glad jag blir! :D Nu ska vi bara lära oss att hålla formen. x)

KL:ar mig själv :P

Vad trevligt med en buketråd på 8 sidor där folk inte smutskastar varandra utan håller en trevlig ton! Jag har iaf inte märkt någon negativ diskussion här och jag är förvånad! Riktigt härligt! :D

Håller med!:laugh: Tänkte oxå på det & det är nästan "kors-i-taket"!! :D Verkligen jättekul!:laugh:

Ja och det är det jag hoppas att vi kan hålla det:D
jag kommenterar fastän jag inte kanske säger rätt saker, men det är i rent utbildningssyfte:D
Jag vill lära mig och därför är det kul att kommentera lite:D Och super att som sagts: att det hålls en trevlig ton:bow:

Hur ser domhära bilderna ut, hästens form osv, ryttarens sits osv? Skulle vara kul med svar. :laugh: Bilderna är från min första dressyrtävling, så jag var vääldigt nervös. Hästen var också spänd, men gjorde sitt bästa. :)

http://www.pixbox.se/pic_show_id20630086.html

http://www.pixbox.se/pic_show_id20631667.html

Och vad tkr ni om hästens exitör? Blir värkligen superglad för minsta lilla svar. ;) Om det intresserar att veta så är han en 17 år gammal ridskolehäst. Han är ren arab också.

http://www.pixbox.se/pic_show_id19177677.html

Senast ändrad:

det där med foten stämmer, såg det jag emd när jag kolalde på filmen (syns bättre i media player). mm vet vad dum near med att jag föröskte bära han, hade inte hittat på alla knappar då och red lite "hetsigare" tkr själv jag förbättrat min ridning mkt nu.
Föstod inte riktigt vad du menade med hans ben...

hm det där med handlederna stämmer säkert, att jag har hänmdernai magen har jag aldrig tänkt på inte nu för tiden iaf...
På sista bilden är han under igångsättning och hade ridits ut innan (om jag inte kommer ihåg fel gick han jätte bra ute den dagen :D)

blir för tillbakalutad, ser lite hård ut i handen, ner med hälarna, upp lite emd händerna någon cm och fått upp bilcken. Om du stärcker på dej tror jag mkt hamnar på plats :)

jaj ag tkr oxå et är skönt :) är ingen som skrivit på något taskigt sätt :) Tkr det är bra och kul att kolla på olika bilder/filmer och ge kommentarer för man kan se vad man själv ser och vad andra ser och hur den som rider ser på det. (blev väldigt mkt se)

Hmm vet inte om jag tkr det ser ut som att hästen jobbar så mkt med ryggen, det ser inte ut somm att den får upp den och blir rund tkr jag. Men ser ändå väldigt avsänd ut lite spändare på första bilden, men ändå avslappnad. Tror att om du driver fram lite där och håller kontakt med munnen så får den upp ryggen, för ser ut att vara på väg :) Tkr du har bra sits du sitter upprätt, och har bra blick, men skulle vilja ha upp händerna så du får mer vinkel i armbågen tkr du får upp händerna bättre på andra bilden men ser ut att ha händerna lite för nära magen då. Tkr det ser ut som att ni ä på god väg :) fin häst honm hade cool svans ;)

Vad tycker ni om denna ponnyns exteriör? Hon är ett New foreststo på femton år :) Inte bästa bilden kanske men hoppas den duger

22562550.jpg

Senast ändrad av en moderator:

det där med foten stämmer, såg det jag emd när jag kolalde på filmen (syns bättre i media player). mm vet vad dum near med att jag föröskte bära han, hade inte hittat på alla knappar då och red lite "hetsigare" tkr själv jag förbättrat min ridning mkt nu.
Föstod inte riktigt vad du menade med hans ben...

Vet int ehur jag ska förklara det heller, men egentligen spelar det ingen roll;)

okej du behöver inte ta det här så seriöst för är inte bra på exteriörer, så kan ha typ helt fel ;)
Tkr iaf hon verkar ha bra kotor (är inte veka), vet inte om det bara är på bilden men tkr hon står under sej med frambenen, ska väl gå en rak linje genom kota och knä (tror jag). ganska lång manke, sluttande kors.
Nån som är bättre på det här än mej får gärna skriva vad det tkr :D
undrar oxå om man kan räkna hennes rygg som svängd ??

Håller med vad Tuvisen sa och ridbilderna.
Ryggen skulle man vilja ha upp mer.

Exteriör bilden tyckte jag var väldigt bra.
Ser ut att vara en fin rundad överlinje.
Det är jag kan påpeka skulle väl vara att jag skulle vilja ha en lite mer musklad överlinje. Men han har ju gått som ridskolehäst:)

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 174
Senast: Lady_S
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
24 844
Senast: Klara
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 358
Senast: IngelaH
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 897
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve