Sadellägen, form, exteriör och sits!

Sv: Sadellägen, form, exteriör och sits!

E det mig du menar? I så fall så vet jag vad du pratar om... Det e det jag menar med veka handleder. Att jag inte lyckas hålla en rak linje genom armbågen och ut i handen. Mitt största fel.. Hur tycker du han går annars? På bogarna? huvudet?

Aha.. nu såg jag ju vad som var riktat till mig.. det var ju texten nedanför den jag svarade på.. smart:angel: Tack för dina fina kommentarer. Walle e fin!:love: Jag håller med om sista bilden. Han har en ganska rörelsefull galopp och ibland kniper jag mig fast för att orka hänga med.. Hmm:eek: Jobbar en hel del barbacka för att få bort det, för kniper jag då så ramlar jag av:grin::D

på 2:a bilder tycker jag att det ser ut som han trampar in bakbenet väldigt bra. Och på alla bilder så tycker jag att formen ser avslappnad ut.
Jag tycker inte att det ser ut som att han går på bogarna:)

Men det är ju bra att du rider barbacka på honom:D

kl

Jag har tyvvär bara en ridbild på mej och den är inte så bra, men kommentera gärna ändå!
¨
http://www.pixbox.se/pic_show_id22513300.html

På bilden har jag ridit henne i kanske en till två månader och hästen är 5 år, och var då inte alls mkt utbildad.

Ingen som vill kommentera vår form? Ni får gärna påpeka vad som är bra och fel, i utbilningssyfte för både mig och TS. :)

vad fint det ser ut :)
Ni ser ut att ha kommit jättelångt!
Det ändå jag kan se är att du sitter lite för framåtlutad, men hästen ser avslappnad ut ! :)

måste väl försöka komma in i en jämn tag sen jag gjorde det men är äskert enkalre om nån longerar så kan du bara koncentera dej på lätt ridningen :)

okej kankse skulle trivas bra på bettlöst då ?? när han blir så där försök att driva på han, men håll ändå ett stöd i tyglarna. så får du ihop han mer och du får han mellan skänklar och hand :) Jag brukar typ tänka så här att det ska inte kännas som att du har "energin" dvs baken 1m bakom dej och huvudet 1m framför dej utan det ska k'ännas som att "energin" är udner dej dvs att hästen höjer ryggen, får in bakbenen och slappnar av i huvd hals och har ett mjukt stöd på bettet :)
Kankse någon som fötsod hur jag tänker :p

okej tyckte att den såg ut att ligga bättre på den mörka (men är inte så bra på sånt med sadlar) så frågade mer för att se om jag såg rätt ;)
Vad kul att det hjälpte :)

tkr du sitter bra, rätar på dej och sitter bra med handen och blicken, något framåtlutad på sista bilden. Tkr hästen ser mer msuklad ut på sista bilden :) första bilden ser han ganska motsträvig och spänd ut, är klar förbättring mellan bilderna :)

Väldigt läcker häst måste jag säga :D som sgat dina handleder, tkr även din blick borde höjas (har själv svårt för det) skulle nog vilja att han jobbade med ryggen mer på de flesta bilder, tkr han ser ut att gå bäst på 3:e bilden :)

aa förstår vad du menar, tänkte inte på det när jag kollade på bilden. Fick rida han väldigt brett mellan händernai början så att han fick stöd (var lite svårt på volterna annars) ;)

provade faktiskt att rida i repgrimma igårkväll :)
Han lyssnade mkt bättre!
Med bett så gör han knappt halt när man ber honom, kan eller vill inte backa, lyssnar inte på vikten mm.
I repgrimman så stannade han så fort jag bad honom, backade så fort jag sa backa :eek:, lyssnade på vikten jättebra & var så avslappnad & verkade trivas helt enkelt!
så nu blir det att prova hackamore, sidepull & kanske bettlöst :)

22497669.jpg

hoppade även terränghinder idag barbacka & med repgrimman, han funkar så mkt bättre på den!
:love:

vad kul att det funkar bättre :) håller på och kollar på oliak filmer och funderar på att lägga ut några...
Nån som vet om man får lägga ut filmer på andra personer utan att de vet det ? Har i sånnafal ett väldigt bra exempel på sågning :crazy:

ska föröska lägga upp ikväll elelr så blir det imorn (beror på hur seg datorn är:mad:)

Är iaf ingen film som man ser ansiktet på och tror inte det är så lätt att se vem det är...

Nu är inte kvaliten den bästa på filmen (om jag har förstått rätt så är det typisk youtube) men jag tyckte att jag såg en innerhand som åkte långt tillbaka, mot magen liksom.
Dessutom tyckte jag att hennes hand var vinklad, i handleden.

Men nu ska jag inte såga någon som inte kan försvara sig, det känns lite orättvist.

Bra att hon rider för tränare som hjälper henne att hitta en annan, behagligare ridning!:idea:

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 174
Senast: Lady_S
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
24 844
Senast: Klara
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 358
Senast: IngelaH
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 897
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve