Sadellägen, form, exteriör och sits!

Sv: Sadellägen, form, exteriör och sits!

Ja den såg ju inte ut att ligga bra, på tok för långt fram.
Fast om den ligger i bakvikt kan man väl inte uttala sig om förrän sadeln ligger på rätt ställe? :)

Hur infogar man bilder? Någon som kan hjälpa mig, så kan jag visa bild på min :) och få lite synpunkter :)

Vet inte hur man får in dom på sidan men du kan ju länka till någon hemsida annars :)

Men hur gör jag de om jag inte har någon hemsida????

Har ju bilder i mitt galleri kan man inte få fram dem på något sätt?

har för mej att sadeln lixom hamnade där (väldigt mkt i vägen) var typ 3 år sen så kmr inte ihåg riktigt, men vet att den inte låg bra, hästen var så rund att du verkligen fick dra åt den skithårt och någon fick lov att hålla emot för att den inte skulle börja glida när man satt upp. :grin:

hur tycker ni dethär ser ut?

22329705.jpg

tkr det ser fint ut :) hästen ser ut att gå i bra form och ha stöd ¨på betet, ser väldigt avslappnad ut och spjärnar inte emot :)

Jag kan lägga in en bild som jag hittade på internet.

Hästen är mest ihopdragen. Ser inte avslappnat och harmoniskt ut. Ser bara allmänt jobbigt ut. Ryttaren ser också väldigt spänd ut. Överliver hamnar lite i framvikt och då ser det ut som att ryttaren blir stark i handen.
21849524.jpg

Jag kan lägga in en bild som jag hittade på internet.

Hästen är mest ihopdragen. Ser inte avslappnat och harmoniskt ut. Ser bara allmänt jobbigt ut. Ryttaren ser också väldigt spänd ut. Överliver hamnar lite i framvikt och då ser det ut som att ryttaren blir stark i handen.
21849524.jpg

tkr ryttaren sitter för långt bak i sadeln, borde räta upp sej bättre, ser spänd ut och väldigt hård ut i handen.
Hästen går inte i vad jag skulle kalla form, den får natingen huvudet indragen va den hårda handen eller försöker komma undan den. tkr inte den ser ut at jobba mer ryggen heller tkr för övrigt att hästen har lite rygg/rump muskler.

KL

Vad tycker ni om exteriören på min ponny(5årig connemara)?
Har tyvärr ingen bra bild tagen rakt från sida, hoppas det går att se lite ändå.
Han är väldigt lite tränad, så muskler är det inte så konstigt att han inte har.:angel:
SNV32974.jpg

SNV32723.jpg

SNV32714.jpg

på det 2 första exteriör bilderna, skulle jag vilja ha en lite mer rundad överlinje, speciellt uppmot halsen.
(är skit kass på ett "bedöma" :D)
Men sista bilden, tycker jag att överlinjen ser mycket fin ut faktiskt!:love:

Ser hyfsat ut på ridbilden, skulle dock vilja ha lite mer drivning med sitsen så han kommer under sig med bakdelen och då rätar upp sig i bogarna. Svårt att säga hur ryttaren sitter :D
Ser ganska bra ut exteriört utom att halsen är lite muskelfattig.
Jättefin häst!

tack (:
inte jag som rider på bilden :angel:
hade ridit lektion innan men jag fattade inte en sak :rofl:
denhär bilden då?
den är tagen igår, de andra var tagna för nån månad sen..

22434137.jpg

Tkr hästen ser mkt finare ut på sista bilden :) ser mkt bättre ut i hull och muskler hela häste nser mkt rundare ut :) kanske skulle kunna få mer msukelr i överlinjen men är en klar förbättring tkr jag :)

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 172
Senast: Lady_S
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
24 844
Senast: Klara
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 356
Senast: IngelaH
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 897
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar