Sv: Saddlebred och hoppning?
hehehe,ja, man kan inte tro att kolossen på 165 är bara fem,,, men det är han,,,
tycker oxå det är rätt form, oxå skönt att rida så tycker jag själv, mjukt, gungigt och fint!
Njae,, kombinationen frieser o saddlebred är kanske inte jättevanlig. Faktum är att jag bara har SNUBBLAT på saddlebreden egentligen.. jag hade kallblod från början. Det var en INDIVID som fick in mig på just den rasen, så fick jag föl och ett av dom var Princen, som jag behöll när mamman dog. (på min hemsida kan du se allt,,,)
Frieserhästen har jag sneglat på i många år, och när jag nu tillslut skaffade mig en i höstas, kan jag bara säga att det faktiskt aldrig kommer bli något annat. UNDERBAR är bara ett av orden. Saddlebreden är personlig, framåt och känslig på ett bra sätt,, man kan göra mycket med den! men samtidigt många hinder i vägen för rasen, bla litenheten o inskränktheten... Den har många lite smått ...felavlade småsaker som jag ibland kan tycka är tråkiga... Dock har jag varit nöjd med mina och jag inser bredden och mångsidigheten!
Friesern har en helt annan uppsyn och de är HELT annorlunda! En blandning av kallblod o varmblod,,, stolta, värdiga, vakna o framåt, men ändå lite mer sävlighet över det hela... Så lättlärda o medvetna om vart man är,,, ljuvliga....
Men min Prins ska såklart ingenstans,,,! Första o sista egenuppfödda saddlebreden!
Ska försöka fixa nån film vad det lider,,,!