Saarloos Wolfhound

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Saarloos Wolfhound

Ja eftersom fårn början så fanns bara vargen eller hur?Sen du,så träffades 2 vargar från olika kontinenter för att kunna gör en hybrid.Efter det så börjar människor få upp ögonen för hybriderna i jakt.Sedan så blev det mera sällskap.Som sakt 2 likadana vargar kan inte få en hybrid.

oki!Från böjan varg varghybrid hundvarg hundhybrid hund sen dom olika förgreningarna i parning!:D

Några människor började samarbeta med vargarna vid jakt och fick beskydd av byn. Två grannar insåg: fan vad bra, vi tar valpar på våra så har vi fler!

En eller några av valparna i den kullen visade sig lättare att leva med, resten avlivades troligtvis. De som behölls tog man valpar på igen, återigen sparades den som var trevligast. På det viset blev vargen = hund.

Om man då avlat på de trevligaste vargarna i måååånga år (och fått en hundliknande sak), varför skulle man då korsa in mera varg och gå tillbaka i aveln.

I en by vill man ha ljusa valpar så där sparar man de ljusa.

I en annan vill man ha stora starka hundar som vaktar byns barn och boskap - de sparar de kraftigaste hundarna med störst förmåga att binda an till människan.

I en annan vill man ha en liten kvick sak som man kan jaga gnagare med, de sparar de som passar för det.

Osv osv. På så vis har olika hundraser kommit från vargen.

Det finns knappast ngt stöd för påståendet att hunden utvecklats just ur ngn "hybrid" av vargar från olika kontinenter. Inte heller för att varginkorsning i "alla tider" skulle varit någon väsentlig del i skapandet av nya raser.
PL

Korsning av varg + hund = hybrid.
Som jag sa i en tidigare tråd, hund är bara en annan benämning i ord för varg.Från början sa folk varg!:D

Nej för hund och varg är inte längre samma sak.
Det är precis vad dom är i grunden.Som jag sa i en annan tråd,låt 3,4,5, hundar leva ensama i 1 vecka så kommer gunderna fram, instinkterna,Den sociala biten som i en vargflock.:D

Som jag sa i en tidigare tråd, hund är bara en annan benämning i ord för varg.Från början sa folk varg!:D

Läs noga nu:

Bland tex hundar finns olika raser. Hund och varg är olika arter. De skildes åt för massvis med år sedan.
Varg är alltså inte hund, och hund är inte varg.

På samma sätt som en åsna eller en zebra inte är en häst, eller en häst inte är en åsna eller zebra.

Senast ändrad av en moderator:

Visst de flesta av hundens beteenden kan spåras tillbaka till vargen men under 14000+ års avel har vi kraftigt förändrat balansen mellan dessa o trösklarna för att utlösa olika beteenden.
PL

Bland tex hundar finns olika raser. Hund och varg är olika arter. De skildes åt för massvis med år sedan.
Varg är alltså inte hund, och hund är inte varg.
VA! Alla hundar varesej du vill eller inte har varg i sej. samt vargar är vargar det kan jag hålla med om,men hundar får likadan jakt samt social ställning i gruppen som vargar har.Som jag sa tidigar hund är en annan benämning ,tänk om vi kallade alla hundar för varg.:D

Som Peter skrev:
de flesta av hundens beteenden kan spåras tillbaka till vargen men under 14000+ års avel har vi kraftigt förändrat balansen mellan dessa o trösklarna för att utlösa olika beteenden.

Hunden härstammar från vargen, ja. Men hunden och vargen har utvecklats till två helt olika arter för flera tusen år sedan. Liknande beteende och språk, återigen ja - men OLIKA ARTER. En hund är lika lite varg som du är schimpans eller gorilla. (Hårddraget...reserverar mig för avvikande genetiska procent o dyl... ;))

Släpp ut din hund med 2 andra ska vi se!I1 VECKA !sEN SKA VI SE VEM SOM SKRATTAR.Du ska ej ha någon kontakt med hunden under den tiden!

Blir det vargar av dem?

Klart det blir vargar av dem! Formklippta vargar.

Själv fasar jag för den dagen då vilda flockar med chihuahuor terroriserar rådjuren... Bäva, säger jag. Bäva och darra i skräck!:eek:!

Eller blir små hundar månne kaniner?
Chihuahua07.jpg

Tack för idag:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag firar lite, måste jag säga. http://www.vf.se/nyheter/hagfors/nu-ger-oddvar-upp-sin-drom Å andra sidan: Experimentverkstan...
2
Svar
23
· Visningar
3 454
Hundavel & Ras Jag deltar i en rätt intressant diskussion i en fb-grupp nu där man bett om synpunkter på utseendet på en schäfer. Det har lett till en...
9 10 11
Svar
202
· Visningar
22 813
Senast: purity_666
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 858
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka