Saarloos Wolfhound

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Saarloos Wolfhound

För det första skulle vi inte ha den här situationen om man inte blir attackerad från alla håll om petiteser som stavelser samt onödiga på hopp.Kom ihåg det var inte jag som börja attackera.Ni attackerar verkligen oliktänkande Varför ?:confused:

Jag är inte riktigt likadan här som jag är i verkligheten.Här måste man konstant vara på sin vakt ovh försvara sig.I verkligheten måste man vara på sin vakt men inte försvara sig.:bow:

Knepigt nog känner jag aldrig något större behov av att vara på min vakt och beredd att försvara mig, vare sig på diverse forum eller irl...

Förstår inte den inställningen "anfall är bästa försvar" :confused:

Jag kan inte se annat än att det är du som kommer mer påhopp i form av svordomar o okvädningsord mot alla som inte råkar hålla med dig.
PL

Peter! Snälla sluta,bläddra tilbaka jag orkar inte nu igen.:(

Visst har folk argumenterat mot dig (med all rätt) men det är du som står för de otrevliga påhoppen.
Varför skall jag vara snäll mot ngn som uttrycker sig som du.
PL

Men då möts man av en pissig attityd också.
Det slår tillbaka fort. Är man lite trevlig från början och inte svär så kan man få tycka de märkligaste saker utan att lynchstämning uppstår.

Jag sa bläddra tillbaka! Om du inte slutar så attackerar jag dig också i försvar.Jag säger sluta gör det då!:devil:

Jag är inte riktigt likadan här som jag är i verkligheten.Här måste man konstant vara på sin vakt ovh försvara sig.I verkligheten måste man vara på sin vakt men inte försvara sig.:bow:

Det måste man inte alls det.
Vad för slags attityd möts du av ute när du kallar folk för idioter, lillfjantar, äckliga och svär så det osar om det? Bara för att man inte håller med dig?

Vad är det du ska "försvara" dig emot på ett internetforum...?

Ja men titta, äntligen börjar det likna en äkta bukefalostråd. :)

Jösses vad mycket skitsnack det förekommer i den här tråden. Från båda sidor. Detta säger jag inte för att jag vet något särskilt om ämnet, utan för att jag anser allt vara skitsnack, som inte kan stödjas med källor. Att sitta och babbla fritt ur huvudet ger jag inte mycket för.
Rent instinktivt så litar jag på Jadzia då hon är väldigt hundkunnig, men utan källor på sina påståenden är det hon säger inte värt mycket heller. Den enda jag såg som bemödade sig med att leta upp lite forskning i ämnet var Philosophia.
Lades det fram källor senare i tråden ber jag om ursäkt, men jag har mycket svårt att tro det. Jag slutade läsa när folk började kalla varandra för idioter. :)

Den som vill verka trovärdig får även se till att stödja sina uttalanden med pålitlig forskning.

Jag säger "Hoppa" gör du det då? (exempel på argumetationsteknik).

Argumentera istället, om du vill få mer positiv respons. Sen får du tycka vad du vill så klart.

Jag ser för övrigt inte mitt inlägg som en attack, personligen brukar jag försöka avhålla mig från sådant.
Jag ville mest upplysa om vad som gått fel i ditt sätt att kommunicera med mig iaf.

Att vara defensiv och så uppenbart agitatorisk (tjusigt ord:D) skapar onödigt mycket konflikter.

Tja det är ju ett diskussionforum, inte ett "rapa-fakta-forum" vilket innebär att man även får lägga fram sin högst personliga åsikt i vissa frågor om man vill det.
Känslomässiga skäl till att välja en viss typ av hund är svåra att underbygga med ren fakta. Till exempel.

Vad är det du ska "försvara" dig emot på ett internetforum...?
heheh är du seriös?Redan från första tråden fick jag hugg.Allt på grund av att man ser saker på ett annat sätt,ingen förståelse eller oki men vi gör så här.Utan är du dum så kan man inte göra,vad förstår inte?

Tja det är ju ett diskussionforum, inte ett "rapa-fakta-forum" vilket innebär att man även får lägga fram sin högst personliga åsikt i vissa frågor om man vill det.
Känslomässiga skäl till att välja en viss typ av hund är svåra att underbygga med ren fakta. Till exempel.

Självklart får man det, det är skillnad på åsikt och fakta. Problemet är att de flesta i den här tråden presenterar sina åsikter som fakta.

Det är en sak att säga "nej jag tycker bara det känns fel att avla fram varghybrider". Där behövs inget argument ty det är just bara en åsikt. :)

Självklart får man det, det är skillnad på åsikt och fakta. Problemet är att de flesta i den här tråden presenterar sina åsikter som fakta.

Det är en sak att säga "nej jag tycker bara det känns fel att avla fram varghybrider". Där behövs inget argument ty det är just bara en åsikt. :)

Då förstår jag vad du menar och håller med.

Oki! jag fårstår dig men genom alla tider har man avlat på varghybrider för att kunna få dom arter som man har.Så berätta vad skillnaden är nu mot då?:confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag firar lite, måste jag säga. http://www.vf.se/nyheter/hagfors/nu-ger-oddvar-upp-sin-drom Å andra sidan: Experimentverkstan...
2
Svar
23
· Visningar
3 454
Hundavel & Ras Jag deltar i en rätt intressant diskussion i en fb-grupp nu där man bett om synpunkter på utseendet på en schäfer. Det har lett till en...
9 10 11
Svar
202
· Visningar
22 813
Senast: purity_666
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 858
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Annonsera mera hundar 2