Saarloos Wolfhound

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Saarloos Wolfhound

Man skulle få bort en hel del skitägare då !!
Du får inte bort dom.Människor som vill skaffa kommer att göra det ändå under jorden.:devil:

Senast ändrad av en moderator:

Jo jag tror att man får bort endel av skitägarna om det blir "körkort" på vissa raser, men att det i praktiken blir väldigt svårt att genomföra.

Det skulle kosta mycket i resurser ..

Men rent spekulativt så kan det fungera.

Du får inte bort dom.Människor som vill skaffa kommer att göra det ändå under jorden.

Hur menar du då? Hur kan man köpa en valp under jorden, det måste vara väldigt grusigt/jordigt att hålla på och köpa en valp under jorden :o;)

Hur hade du tänkt det?Ska polis fråga har du körkort på gatan när någon är ute med hunden ?:confused:

Skrattar.. Ja eftersom jag skrev att det var stor resursfråga och lite svår att genomföra i praktiken.

Men för att svara på din fråga: Ja polisen ska kunna be om att få se på körkort, precis som dom ber om att få se på körkortet ibland när du kör bil.

Om hundinnehavaren inte har körkort så omhändertas hunden omgående..

hehehheehehehehehehehehehehehhhhhhhhhhhhhhhhhhhheheheheheheheheheheheheheheheheheh looollloooolllzzzz Vet du hur många hundägare det finns ?

Dum idé att mata trollet, men jag kan inte låta bli:

Så antalet som innehar en viss sak ska bestämma huruvida det ska finnas en uppvisningsbar licens menar du? Men då borde vi ju klippa våra körkort allihop, för vet du hur många bilförare det finns???

Men läser du som en förbannad kratta eller vad är det för fel ??

Och om du är 31 år och jobbar som väktare så hoppas jag att dom sätter dig i en skola så du lär dig behandla skift ...

Så nu har jag matat klart! ;)

Tror du verkligen att polis vill ha som jobb att stanna en person som är ute med hunden?Bil och hund, ej gemförbart.Poliser stannar billar för en orsak, som att förare kör fulla alt.Utsätter andra människor för livsfara.I bilen sitter du framför ratten!Gemför du hund med ratt ?:devil:

Nej, men med annat styrdon (fysiskt eller psykiskt koppel) och FÖRAREN till hunden kan anses vara direkt olämplig för djuret den har i kopplet. Eller tvärtom? En förare som inte kan kontrollera sin hund som i värsta fall är aggressiv ska kunna visa upp körkort och få en andra chans/förlora det.

Men hur ska polisen veta det?Hunden kanske inte är aggressiv den stunden polis passerar.:confused:

Nej därav stickkontroller, det menas att du ALLTID ska bära med dig ditt körkort för polisen kan enligt lag alltid begära att få se det.

hjälp!
de var bland de vackraste jag sett efter vargen. lyckliga den som äger en sådan hund. :bow: :) :p

Man bötfäller/varnar/beslagtar inte en ouppfostrad hund.
Vad menar du?Du vet att det finns dominanta hundar?Menar du att alla dominanta också ska bort?

En dominant hund går ut med husse/matte ofta .Det kan ses som ej uppfostrad.Men det är inte samma sak som en allmänt ej uppfostrad hund.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag firar lite, måste jag säga. http://www.vf.se/nyheter/hagfors/nu-ger-oddvar-upp-sin-drom Å andra sidan: Experimentverkstan...
2
Svar
23
· Visningar
3 454
Hundavel & Ras Jag deltar i en rätt intressant diskussion i en fb-grupp nu där man bett om synpunkter på utseendet på en schäfer. Det har lett till en...
9 10 11
Svar
202
· Visningar
22 813
Senast: purity_666
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 858
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka