Saarloos Wolfhound

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Saarloos Wolfhound

Men varför vill du inte förstå och inse att JA, de har fortfarande kvar beteenden och språk som liknar vargens samt de reagerar på liknande sätt, men NEJ, de är inte VARGAR, de är HUNDAR.

Observera att jag skriver liknar. För även om språk och beteenden i våra ögon är "samma" som vargens, är de vida skilda i varg- och hundvärlden. Retningströsklar för beteenden har förändrats, beteenden har i vissa fall mattats av och i vissa fall förstärks. Skulle du släppa in en hund i en vargflock (och den mot all förmodan skulle tillåtas att leva) skulle vargarna förmodligen tycka att hunden pratade ett språk modell "ugh ugh" och tycka att hunden inte "made so much sense" (förlåt, kom inte på uttrycket på svenska).

Ja det kan jag hålla med om att vargarna skulle tycka att hunden prata finska.Men förutsättningen är ju att hunden måste vara i samma höjd,skicka in en chiuoha, ooo mat skulle vargen säga.:D

Släpp ut din hund med 2 andra ska vi se!I1 VECKA !sEN SKA VI SE VEM SOM SKRATTAR.Du ska ej ha någon kontakt med hunden under den tiden!

:rofl:

Jag skulle hitta en mager hund som levt på rådjurskluttar och är ÖVERLYCKLIG att hitta matte igen. Hon kommer att rusa in hemma, kasta sig ner i torrfodertunnan, äta sig sprickfärdig och sen somna på min huvudkudde.

:smirk:

Men en sak har du rätt i, jag skulle inte skratta. Jag skulle gråta över det förskräckliga skick jag skulle hitta min hund i.

Släpp ut din hund med 2 andra ska vi se!I1 VECKA !sEN SKA VI SE VEM SOM SKRATTAR.Du ska ej ha någon kontakt med hunden under den tiden!

Hm...kan inte påminna mig om att någonsin ha skrattat åt dig? (...eftersom du lade till den kommentaren nu i efterhand)

Du som sa att vargen var mindre och kommer från asien,kom igen!Det är som att gemföra alla forskare som säger nu att vikingar inte kommer från norden.

Bara en liten parentes, angående att hunden stammar från en asiatisk varg. Läs gärna på lite och kom med kommentarer och argument efteråt. Påståenden tas på mer allvar om man har lite under fötterna innan man uttalar sig. Här är ett exempel på läsning. Letar man lite är det inte svårt att hitta relaterade artiklar.

Savolainen P, Zhang YP, Luo J, Lundeberg J, Leitner T.

Department of Biotechnology, Royal Institute of Technology (KTH), 10691 Stockholm, Sweden. savo@biotech.kth.se

Abstract:
The origin of the domestic dog from wolves has been established, but the number of founding events, as well as where and when these occurred, is not known. To address these questions, we examined the mitochondrial DNA (mtDNA) sequence variation among 654 domestic dogs representing all major dog populations worldwide. Although our data indicate several maternal origins from wolf, >95% of all sequences belonged to three phylogenetic groups universally represented at similar frequencies, suggesting a common origin from a single gene pool for all dog populations. A larger genetic variation in East Asia than in other regions and the pattern of phylogeographic variation suggest an East Asian origin for the domestic dog, approximately 15,000 years ago.

Abstract:
The origin of the domestic dog from wolves has been established, but the number of founding events, as well as where and when these occurred, is not known. To address these questions, we examined the mitochondrial DNA (mtDNA) sequence variation among 654 domestic dogs representing all major dog populations worldwide. Although our data indicate several maternal origins from wolf, >95% of all sequences belonged to three phylogenetic groups universally represented at similar frequencies, suggesting a common origin from a single gene pool for all dog populations. A larger genetic variation in East Asia than in other regions and the pattern of phylogeographic variation suggest an East Asian origin for the domestic dog, approximately 15,000 years ago.
SLUTA! De tror,de ska veta!:mad:

Om jag släppte mina 5 jämthundar lösa på skogen i en vecka skulle jag ha väldans glada jämtar, när vi träffas igen, men att bete sig som vargar skulle de inte vara i närheten av att göra.

Du verkar inte kunna mycket om vare sig hundar eller vargar om man ska döma av det du skriver :crazy:

Det är precis som med människan!först kom vi från afrika sedan kom vi från indien sedan sydamerika.Vafan vem som helst kan skriva fakta i en bok och säga, kanske så här var det.:bow:

Du verkar inte kunna mycket om vare sig hundar eller vargar om man ska döma av det du skriver
Där fick jag vatten på foten också.Bara för att ni tycker en sak så måste det vara så.NEJ!Så är det tyvärr inte.Jag skulle gärna komma till dig kolla men du skulle inte våga släppa dom i en vecka.:cool:

Där fick jag vatten på foten också.Bara för att ni tycker en sak så måste det vara så.NEJ!Så är det tyvärr inte.Jag skulle gärna komma till dig kolla men du skulle inte våga släppa dom i en vecka.:cool:

Kan inte du släppa ut din och någon annans hund i en vecka då och smygfilma dem (så de inte märker dig) och lägga upp filmen här?
Eller åtminstnone en text med studien på?

Ursprungligen postat av Hollandse Herdeshond Visa inlägg
Hundar är rovdjur! 3,4,5,6 sätt dom i en grupp i en vecka så lovar jag att rovdjuret i dom kommer fram.ju fler dom är i grupp så växer rovdjuret i dom.
Där har du helt rätt, och det är de starka generna som styr. Det har faktiskt forskats om detta och det är precis som du säger, en vecka fritt med andra hundar, så var all mänsklig miljöanpassning som bortblåst. Inte bara det, flocken fick snabbt sociala rangordningar a la varg, och jagade även på samma sätt, alltså ihop.
Vad är det här?Har jag fått medhåll!:bow: Av Ginnies

Garanterat! Min hund mår bra som ni ser på bilden så jag tror att jag fortsätter med det.:bow:

(Är det en hund... eller en varg... eller en hund... eller en varg...eller....)

Så om din hund mår bra betyder det att du har rätt i en diskussion om vargar på ett internetforum?
Din slutledningsförmåga är fenomenal. Verkligen...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag firar lite, måste jag säga. http://www.vf.se/nyheter/hagfors/nu-ger-oddvar-upp-sin-drom Å andra sidan: Experimentverkstan...
2
Svar
23
· Visningar
3 454
Hundavel & Ras Jag deltar i en rätt intressant diskussion i en fb-grupp nu där man bett om synpunkter på utseendet på en schäfer. Det har lett till en...
9 10 11
Svar
202
· Visningar
22 813
Senast: purity_666
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 858
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Annonsera mera hundar 2