Saarloos Wolfhound

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Saarloos Wolfhound

heylan;8853010 Liknande beteende och språk skrev:
Egentligen inte två arter eftersom man kan korsa dom och det ger FERTIL avkomma!

Jag skulle snarare säga att tamhunden är en konstruerad/framavlad variant av vargen, möjligen en underart.

/KT

sLUTA själv!om jag skulle släppa ut min hund i skogen 1 vecka skule denn förmodligen leta ut på nån veg och bli överkörd eller likn då den är ett tamdjur som inte klarar sej sjelv ute i skogen eftersom den INTE är någon varg.Utan är du dum så kan man inte göra,vad förstår inte?

Vad är det för fel på folk?
Varför kan man inte framföra sina åsikter på ett trevligt läsbart sätt?
Vad är det du vill ha sagt egentligen? Att man borde avla mer på varg/hund korsningar?

Skumt sätt att framföra det på! :cool:

Jag har vanligtvis inte ont av hur folk skriver sina inlägg men detta liknar inget jag tidigare sett, det känns som början på ett migränanfall att läsa HHs inlägg :crazy:

Bara en liten parentes, angående att hunden stammar från en asiatisk varg. Läs gärna på lite och kom med kommentarer och argument efteråt. Påståenden tas på mer allvar om man har lite under fötterna innan man uttalar sig. Här är ett exempel på läsning. Letar man lite är det inte svårt att hitta relaterade artiklar.

Savolainen P, Zhang YP, Luo J, Lundeberg J, Leitner T.

Department of Biotechnology, Royal Institute of Technology (KTH), 10691 Stockholm, Sweden. savo@biotech.kth.se

Abstract:
The origin of the domestic dog from wolves has been established, but the number of founding events, as well as where and when these occurred, is not known. To address these questions, we examined the mitochondrial DNA (mtDNA) sequence variation among 654 domestic dogs representing all major dog populations worldwide. Although our data indicate several maternal origins from wolf, >95% of all sequences belonged to three phylogenetic groups universally represented at similar frequencies, suggesting a common origin from a single gene pool for all dog populations. A larger genetic variation in East Asia than in other regions and the pattern of phylogeographic variation suggest an East Asian origin for the domestic dog, approximately 15,000 years ago.

Stämmer dessutom bra med att man tror att människan vandrade in i norden när inlandsisarna drog sig tillbaka och hade hunden MED SIG redan. Alltså måste man plockat upp hunden någon annanstans än på våra breddgrader.

Bara för att ni tycker en sak så måste det vara så.NEJ!Så är det tyvärr inte.

Men...detta handlar inte om tyckande... Man kan tycka att blå är en fin färg, likaväl som man kan tycka att den är hemsk. Men att hund och varg inte är samma har inget med tyckande att göra! Det är fakta. Likaväl som en snigel inte är en björn. Likaväl som pappret jag har framför mig just nu faktiskt går att knyckla ihop, det är inte bara jag som tycker det. Det GÅR faktiskt.

Återigen - hårddraget. (..o kanske jättelöjliga exempel - får skylla på att jag inte druckit mitt kaffe ännu..!)

Min hund mår bra som ni ser på bilden så jag tror att jag fortsätter med det.:bow:

Öh...så bara för att min hund också mår bra, så är allt jag säger och tycker om hundar sanning?! ...det blir många sanningar det, för jag tror nämligen att det finns ganska många hundar, med tyckande ägare, som mår bra...

Garanterat! Min hund mår bra som ni ser på bilden så jag tror att jag fortsätter med det.:bow:

Kan man verkligen se på en bild ( ganska suddig dessutom) om ett djur mår bra, eller en människa? Det kan iallafall inte jag.
På din bild kan jag se att den står upp och att den uppenbarligen lever men mer än så har jag svårt att se...

Kan man verkligen se på en bild ( ganska suddig dessutom) om ett djur mår bra, eller en människa? Det kan iallafall inte jag.
På din bild kan jag se att den står upp och att den uppenbarligen lever men mer än så har jag svårt att se...

Nja... den KAN ju vara uppstoppad..?
Och bilden KAN ju vara knyckt från någon oskyldig uppfödares blogg eller nåt.

Så en bild här säger egentligen... ingenting. Om vi ska hålla oss till fakta. :p

ady-vip har du varit och hälsat på de "domectiserade" vargarna i varghägnet På Kolmården? De är som en flock hundar! slickas och slickas och är helt underbara! de kanske inte är som en flock pudlar men skillnaden mellan en flock vargar och en flock med huskies är minimal.
precis som människan är vargen ett rovdjur(köttätare) men den är INTE farlig för människan.
Tyvärr har inte vargen så lätt i vårt land på grund av en trångsynt, högljudd människogrupp med vapen=jägare som egoistiskt anser att de har rätt till alla älgar och vill inte ha konkurens.
usch jag är 10000 ggr räddare för jägare än för vargar. bara i år har ju 3 pers fallit för deras kulor! nej fy, låt naturens uråldriga och förutbestämda kretslopp sköta sig själv. den moderna människan har inge med det att göra, låt rovdjuren leva i sida vid sida med bytesdjuren så som i afrika.

OM DU VILL STÖTTA VARGENS OCH ANDRA ROVDJURS RÄTT ATT LEVA BLI MEDLEM I ROVDJURSFÖRENINGEN. www.rovdjur.se
jag är medlem där sen ett år och det är toppen
Green jag älskar dig!:bow:

Då är ni i alla fall 2 som inte vet att människor är omnivorer och inte carnevorer..

haha det är skrattretande att alla jägare, ja alla jag träffat i alla fall, försöker lura i folk att de är farliga, de var väl sådana typer som skrockade om saker som vättar, troll och häxor förr i tiden.
ojoj ni är så fel ute, det finns så mycket annat som är farligt på RIKTIGT, som Vapen tex, mördare, terrorister och trafiken (ca 500-600 dör i trafiken i sverige per år och ca 14000 skadas), miljögifter, sjukdomar, hajar, ormar men vargar är inte farliga!!
Det är så fint att se en så underbart skrivande.:bow:

Varför håller du med om texten du just bugade för fast du själv aldrig har varit och träffat en riktig varg?

Jag har också varit bland vargarna på kolmården där dera skötare underströk att de inte var som hundar och inte gick att lita på. Jättesnälla och söta ja, men helt på deras villkor. Vargar är inte farliga av den anledningen att de är mycket skygga. Och enda anledningen till att dessa vargar tillät människor klappa dem var för att de är uppfödda på flaska från allra första början. Man hade inte kunnat göra detta med en fullvuxen varg. De är dessutom långt ifrån domesticerade eller tama. Aldrig någonsin skulle man kunna ta en sådan och promenera ut i koppel, den skulle skita på sig av rädsla.

En husky på rymmen som möter varg i skogen blir inte uppäten, om de är av olika kön parar de sig för eller senare och är de av samma kön blir den i väg skrämd eftersom det är ottilåtet revir.

Övriga hundar ser vargen inte som kompanjoner utan som byten. att leva i vilt tillsånd är ett hårt liv och ska man överleva och följa sin skrikande tomma mage gäller det att ta den föda som finns, men vargen äter förstås inte andra vargar.
Yesyesyesyesyes:bow:

[/quote[ Nu börjar du bara framstå som korkad.[/quote]???????????????????????????:bow:

Rovdjursföreningen håler knappast med dina sjuka ideer att vi skall ersätta vilda vargar med halvtama varghybrider!!!
PL som är för en lagom hårt hållen vargstam o rimliga möjligheter att skydda tamdjur.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag firar lite, måste jag säga. http://www.vf.se/nyheter/hagfors/nu-ger-oddvar-upp-sin-drom Å andra sidan: Experimentverkstan...
2
Svar
23
· Visningar
3 454
Hundavel & Ras Jag deltar i en rätt intressant diskussion i en fb-grupp nu där man bett om synpunkter på utseendet på en schäfer. Det har lett till en...
9 10 11
Svar
202
· Visningar
22 813
Senast: purity_666
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 858
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka