Saarloos Wolfhound

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Saarloos Wolfhound

Ja jag börjar bli aningen snurrig av alla trådarna nu :crazy: Sen att en viss person skriver en sak i ena tråden och motsatsen i en annan gör inte saken mkt lättare

Jag undrar hur många hundar den gemensamma nämnaren haft? hon har tydligen en husky(säkert utställningstypen).
PL

Japps.. utställningstypen hade hon i början på nån tråd, och sen hade hon både drag och utställnings....

Jag tror att h*n är ett tråd
star-wars-smiley-045.gif

Hon har en liten splittrad personlighet. Vi får inte glömma det. Det är inte så lätt att hålla reda på allt då.

Finns fler en biltrafik olykor så som tex tåg och vem skulle ta hand om dom som födds med missbilda käke, vem skulle ta hand om dom eller skall dom få gå och svälta. och hur många icke jägare har hjälp djuren med foder under vintern i form av tex hö, eller jo små fåglarna brukar folk ge mat.

Och om nu vargar är så sygga för oss meniskor så undrar jag hur det kom sej att en varg tog en hund under ett dev prov = massa med folk. tycker oxå att det skall finas vargar men inte såna som kommer in bland meniskor och tar hundar som bara är ca 200m från jägaren.

Har du inga svar på varför ALLA hundar jag har sätt jaga går i dubbla spår, det som bara vargen och haskyn kunde göra. även hur det kommer sig att även en hund utav vliken ras som hälst blir förvildad på mindre en fem dagar och även blir skygga för meniskor.

Och nej en varg på en djurpark är rena hundvalpen om man skall gemföra den mot den vilda vargen.

Hoppas du bara äter det du odlar själv eller sånt som du cyklar och köper hos nån du käner för du vet väll att maten i afärerna kommer med lastbil.

förresten så lämnar vargen aldrig ett skadat djur till att möta en långsam död vilket därimot många jägare med filosofin (skjuta först sikta sen) gör. dvs skadeskjuter djur som kanske får lida i flera timmar

Hur kommer det sig då att hundar som ibland villat in sig på ett vargrevir praktiskt taget slits mitt i tu levande ..

Och hur kan du säga ALDRIG, följer du varje varg som jagar ?

Även jag förespråkar varg i vårat land, men du lilla tjej har tagit dig vatten över huvudet ...

:smirk:

lady_vip skrev:
Som jag skrev i början nånstans på nån av hennes vargdiskussioner, att korsa varg och hund är som att korsa människa och chimpans...

//E

Nej, faktiskt inte. Varg och hund kan ur det biologiska artbegreppet klassas som samma art (dock är de inte det rent beteendemässigt). Människa och schimpans har visserligen ett gemensamt ursprung, men man kan inte jämföra en varg/hund-parning med en människa/schimpans-korsning.

På naturmorgon nyligen så var några vargspårare ute o spårade en flock vargar som helt klart hade skadat en älg, bla haft omkull den, flocken gav upp efter ett tag trots det.
PL

Sv: Saarloos Wolfhound/ am varghybrid låång..

Hej har läst både denna tråd och den förra ang varghybrid (som tyvärr hann stänga innan jag kunde skriva in).

Jag har en varghybrid (den det stog om i tidningen för ett par år sedan då hon hade valpar).
Tiken (idag 13 år och still going strong) är min andra varghybrid (den förra köpte försvaret då han var för bra mentalt för mig (läs krävande).
Var oxå tidigare aktiv i svenska varghybrids föreningen och har varit med om när ca 40 varghybrider har gjort den mentala unghundstesten, så jag kan nog hävda att jag vet och kan en del om rasen (som ihop med Sarloos och chevlkoski vlak (ej säker på stavning) ej är godkända av SKK, men dom är godkända i dom flesta andra EU länder och USA som raser.

Man kan också importera den med tillstånd av jordbruksverket, då man får ha dom i sverige men ej ställa ut.

Ang jakt så brukar jag hävda att min tik inte har någon jakt i sig (vilket hon inte har/visar) medans hennes trekvarts syster jagar åt kommunen och är en fena på att jaga vildsvin. Så som någon skriv tidigare dom blir ju faktisk vad man gör dom till.

Min tik går för övrigt alltid lös (ok har väl kopplat henne någon gång om det är mycket bilar runt omkring), och är mkt lydig även om hon inte kommer lika snabbt på inkallning som min Aussi gör så lyssnar hon o är på väg. När vi är hemma ligger hon lös på gården (även när jägarna kommer förbi med sina hundar, dom har för övrigt oftast väldigt bra pli på sina och kan oxå ha dom lösa)
Även när jag bodde i Sthml så hade jag henne lös, och många stannade och pratade (och det blir faktiskt pr för vargen).

Själv har jag en Amerikansk Varghybrid (www.usawa.com?) som är registrerad i Usa. Köpte henne då jag ville ha en gammeldags schäfer men inte kunde hitta den mentaliteten och sundheten (idag kan jag nog hitta det jag vill hos schäfer). Då jag ville ha en frisk och sund hund som var/är självständig, bra mentalitet.
Det fann jag hos varghybriden, även om dom med hög vargprocent i inte är något för den tävlings/lydnandsugne.

Om jag idag skall köpa en ny hund blir det nog en av dom andra två med varginblandning då det är svårt att hitta en "rasren" Varghybrid i sverige/norden.
Och dom är hundraser som man valt att korsa in varg i (oftast på 50-60 talet) för att få fram ny ras alt förbättra.
Och när jag ser på vad vi gjort med vissa andra hundraser så tror jag nog att det vildas urvalsprincip är bättre än det vi människor skapar.

Mitt anmälan blev oxå nedlagt då jag kunde bevisa att hon är mer än 4 generationer från varg (ca 20 gen).

Ni som vill får gärna komma hit och besöka henne.

Sv: Saarloos Wolfhound/ am varghybrid låång..

Jaqqi__ skrev:
Tiken (idag 13 år och still going strong) är min andra varghybrid (den förra köpte försvaret då han var för bra mentalt för mig (läs krävande).

Ang jakt så brukar jag hävda att min tik inte har någon jakt i sig (vilket hon inte har/visar) medans hennes trekvarts syster jagar åt kommunen och är en fena på att jaga vildsvin. Så som någon skriv tidigare dom blir ju faktisk vad man gör dom till.

Kan dessa uppgifter verifieras?

Det där vill jag åxo få lite mer fakta om. Låter ju som ännu ett troll som är i farten.:angel:

en kompis hade vargar och hon sa att det va den mysigast "hundras" hon haft, däremot ville inga gäster komma för vargarna satte sig och stirrade på dom hela tiden så dom kände sig jättebortkomna :D

ja självklart kan jag bevis allt, detta är precis anledningen till att jag inte brukar lägga mig i och skriva på dessa sidor, det snurrar så mkt så jag förstår att det är svårt att veta vad man skall tro på, det är bra att vara kritiskt men det är ohyfsat att påstå att någon ljuger.
Tror du jag försökte logga in i två dagar för att skriva massa bullsh.....

Försökte bara ge en liten annan syn på det hela, en en massa folk som tycker men ej vet.

Om ni har någon inblick i hur försvaret gör med sina hundar så vet ni att först så testar dom hunden ordentligt (fast jag tyckte det var lite), sedan när dom köper hunden får man aldrig mer veta något om det, inte var den är placerad eller hur den mår (det var det svåraste med att sälja honom, att aldrig mer få veta något)

Har även kvar en del av Mentaltesterna, har för mig att dom gjordes i upplandsbro men någon känd testare från Bk, skall se om jag hittar dom, det var ju en tid sedan. Dom gick sedan vidare till Jordbruksverket för att hindra ev förbud (och ingen av er har undrat vad testerna visade, kunde ju kanske varit intressant, om man ville veta mer fakta)

Maila mig gärna så kan jag skicka foton/video el vägbeskrivning,

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag firar lite, måste jag säga. http://www.vf.se/nyheter/hagfors/nu-ger-oddvar-upp-sin-drom Å andra sidan: Experimentverkstan...
2
Svar
23
· Visningar
3 454
Hundavel & Ras Jag deltar i en rätt intressant diskussion i en fb-grupp nu där man bett om synpunkter på utseendet på en schäfer. Det har lett till en...
9 10 11
Svar
202
· Visningar
22 814
Senast: purity_666
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 858
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka