Saarloos Wolfhound

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Saarloos Wolfhound/ am varghybrid låång..

Jaqqi__ skrev:
Mitt anmälan blev oxå nedlagt då jag kunde bevisa att hon är mer än 4 generationer från varg (ca 20 gen).

20 generationer ~ ca 60 år tillbaka i tiden och då skulle ju iaf inte jag säga att det är en ren varghybrid :smirk: Vargblodet bör ju i detta fallet vara väldigt utspätt (läs: en droppe i havet) Så din "varghybrid" är mer hund än varg!

Sv: Saarloos Wolfhound

Jag har alltid hävdat att min HUND är av rasen Amerikansk Varghybrid, alltså är hon en HUND.

Och för att hålla rasen solid så paras hundar av samma ras (så som man gör med alla andra raser) och om man parar en Amerikans Varghybrid med 50% vargblod i sig med en annan Amerikansk Varghybrid med 50 % vargblod i sig så kan man ha många generationer från ren varg men ändå ha vargblod kvar i generna.

Jaqqi__ skrev:
Jag har en varghybrid (den det stog om i tidningen för ett par år sedan då hon hade valpar).
Tiken (idag 13 år och still going strong) är min andra varghybrid

Var står det att du anser dina "hybrider" vara hundar??

jo ni, hon har haft både vargar och hybrider

voltigehoppare skrev:
jo ni, hon har haft både vargar och hybrider

Då bor hon inte i Sverige då antar jag eftersom man som privatperson i Sverige inte får hålla vilda djur.

Naturligt och utan mänsklig inblandning???

En fundering bara... Vargarna på kolmården, dom är ju inhägnade och mycket vana vid människor. Hur naturligt lever dom eg.?
Dina hundar säger du, bor i och ska bo i hundgård.... och hur stora é dom då? = Hur naturligt är det? Och innehåller dom "en naturlig miljö"?. Varken vargarna på kolmården eller dina hundar/hybrider/vargar (kalla det vad du vill) Lever ju särskilt naturligt, men du vill ju ha allt just så naturligt som möjligt, eller? Kan man verkligen jämföra djur som lever bakom stängsel med djur som lever vilt? :confused:
Funderade oxå på vilken sorts häst du har, Gotlandsruss, Islandshäst eller Prevallzski (?)

AnnikaW skrev:
Det stämmer, vit schäfer och sibirian huskey också.
Vill bara påpeka att idag finns det ingen hundras som heter vit schäfer. Det heter vit herdehund:love:

Och till dig som sa att du aldrig hört om en laika som dödat det den jagat: min förra granne hade 4-5 laikor. En kom lös och dödade grannens katt.

För övrigt tycker jag nog att den här tråden har börjat spåra ur ganska ordentligt. Min åsikt:banana:

jovisst bor hon här, hon tog hand om dem från en fulgubbe som födde upp dem olagligt. hon tar hand om djur som farit illa :bow:

voltigehoppare skrev:
jovisst bor hon här, hon tog hand om dem från en fulgubbe som födde upp dem olagligt. hon tar hand om djur som farit illa :bow:

Jag tvivlar på att man på lagligt sätt kan överta vargar och hålla vargar som privatperson.

inte är jag heller säker på att det var lagligt, men haft dom har hon

Greenpeace skrev:
skitsnack måste jag faktiskt säga, vart har du läst att dessa fula hundar ovan skulle vara närmare vargen än huskyn?
kanske är de ursprungshundar men ursprung från råttor är nog mer troligt. kan du bevisa att de är lika mycket ursprungsras som huskyn är.

Jag litar på vad jag lärt mig och det säger väl sig självt, att den som är mest lik vargen i utseende också ligger närmast den i släktskapet och alltså är mest lik överlag. Sen är jag dock säker på att Saarloos wolfhound ligger ännu närmare vargen än vad huskyn gör.

För övrigt så kan inte främmande personer gå in till min huskys i hungården heller med skinnsaker eller godis! de attackeras direkt, alltså inte människorna utan skinnsakerna,godiset.

Men det är klart, Kolmården har ju ett otroligt ansvar och vill inte riskera att något händer så det är klart de sätter upp "regler".
Jag hade dock godis kvar i fickan när jag var därinne eftersom jag nyss tränat hundarna. men de luktade bara lite sen var det inte mer med det, för vad går lite torrt godis upp mot färskt kött de ätit dagen innan.

Ha ha, det låter som om du har dina Huskys för att de är så lik vargen och därför så tuffa...löjligt...

Greenpeace skrev:
Guardian Angel; varför har du en vargbild när du smutskastar vargen så? eller är du bara rädd för dem? stora stygga vargen som i vilt tillstånd lägger svansen mellan benen och flyr om den möter en människa:smirk: hjälp vad farlig, gettingar är ju farligare

Jag tycker att du underskattar vargen...nå förjävligt också...

Greenpeace skrev:
jag är säker på att inte många raser skulle ta grannens får, mina huskyn vädrar och slickar sig runt munen när vinden är från fårens håll, de flesta raser skulle förmodligen jaga fåren men få har instinkten att döda dem. huskyn ser fåren som ett sätt att överleva, ett byte, precis som vargen, de dödar dem inte för att vara elaka utan för den naturliga instinkten överleva. vanliga hundar ser det som en rolig katt och råtta lek men bara på skoj den dödar inte fåren.

Nu är jag inte alls stolt över att jag har hundar som kan göra mig ovän med grannen, jag vill bara få er att inse skillnaden mellan hund och hund. och liknanden mellan husky och varg.

Jag tänker inte lägga mig i debatten direkt eftersom det är så många som redan säger så bra saker, men jag var bara tvungen när jag såg det här... Hur varglika skulle du, greenpeace, anse att pudlar är? Jag känner till pudlar (inte många visserligen) som har tagit får, räknas de pudlarna till "riktiga hundar" då, och vad är definitionen på "riktiga hundar"? Men du kanske inte räknar dom till hundar öht så "onaturliga" som dom är, hängöron, enfärgade och krulliga? :smirk: Jag är dessutom säker på att många raser skulle ta grannens får, sedan så finns det självklart individuella skillnader inom raserna.

Suck... Man upphör aldrig att förundras.. :crazy:

hehe jasså varför inte? en vuxen människa som borde veta vad hon talar om

Och jag är en vuxen människa med ett hyfsat mått av logiskt tänkande och många olika livserfarenheter, som säger mig att inte lita blint på vad folk påstår på ett internetforum....:cool:

Hej, Jag älskar verkligen saarloos wolfhound ja med. Min absoluta favvorit ras är Siberian husky. JAG GÅLLER MED, Det är synd att dem är förbjudna i sverige

Lingonben; ok då misstog jag mig, verkade bara så.

Du verkar missta dig på en väldig massa saker :eek:

Man blir ju mörkrädd av att läsa vad du skriver. Vore jag uppfödare av Sarloos W. så vore du den sista som hamnade på min valplista.

Hur länge har du haft Husky och hur många har du?

Du verkar missta dig på en väldig massa saker :eek:

Man blir ju mörkrädd av att läsa vad du skriver. Vore jag uppfödare av Sarloos W. så vore du den sista som hamnade på min valplista.

Hur länge har du haft Husky och hur många har du?

Trodde det var en aktuell tråd, såg nu att den var betydligt äldre och mycket lång:angel: :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag firar lite, måste jag säga. http://www.vf.se/nyheter/hagfors/nu-ger-oddvar-upp-sin-drom Å andra sidan: Experimentverkstan...
2
Svar
23
· Visningar
3 454
Hundavel & Ras Jag deltar i en rätt intressant diskussion i en fb-grupp nu där man bett om synpunkter på utseendet på en schäfer. Det har lett till en...
9 10 11
Svar
202
· Visningar
22 813
Senast: purity_666
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 858
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring