Så här ska det väl ändå inte se ut?!

Sv: Så här ska det väl ändå inte se ut?!

Det blev en Sensation Ride G3. Jag har inte fotat något ännu. Men jag lovar, det kommer. Det är den absolut mjukaste sadel jag har suttit i hela mitt liv.
Den är som sydd till min häst! :bow:

Vad roligt!!! Det är alltid skönt att hitta en sadel som passar!!! :D :D

Vad roligt!!! Det är alltid skönt att hitta en sadel som passar!!! :D :D

Mm.. jätteskönt! Jag började nästan misströsta.
Särskilt i förrgår för då pratade jag med en sadeltillverkare som sa att det inte kunde finnas en sadel som var 46 cm och rymde ett 17 tums säte...
Det är så många som vet allting så himla bra. ;)

*halvt kl*
Har en sadel här hemma som är 45/46cm lång och har 18 tum säte. Så det går :)

Det kan mycket väl vara så att jag kan rida i en etta (och tjugo kg minus till en nolla!) MEN... jag tror inte modellen passar min häst ändå, den är för rak helt enkelt. Den passade inte. Tyvärr, bra sadel till bra pris..

Ja men när har jag tvingat dig till en viss sadel haha:p

Det blev en Sensation Ride G3. Jag har inte fotat något ännu. Men jag lovar, det kommer. Det är den absolut mjukaste sadel jag har suttit i hela mitt liv.
Den är som sydd till min häst! :bow:

vad bra att du hittade en passande sadel till slut blir spännande att se bild.
spännande att höra vad folk kommer tycka om denna relativt "nya" sadel hittils verkar det inte som att jättemånga har haft dem så länge så de kunnat märka någon effekt på hästarna osv.

och jaa... ;) Det var dig jag "pikade" med missionerandet.

jaså varför då?
Jag trodde jag var snäll som bjöd på mina erfarenheter av olika sadlar och nu som just tråden handlade om London sadel men visst vissa ser ju det med som negativt:rofl:
Men jag vet folk som uppskattar det så...

Ja den är toklång för din häst, det var inte det jag menade. Din bild visar en sadel som ser grymt oproportionelig ut. Jäääättelång baktill och korta kåpor. I en annan tråd var det en annan som hade en sadel i stlrk 2 som såg ut som vanligt. Det var då man kom på att din sadel ser extra skum ut pga att den inte är fastspänd. Jag pratar alltså om att din sadel ser mysko ut - inte hur den ser ut på hästen.

Hihi känns inte som så stor mening att förklara sig tror inte hon vill ha några svar egentligen känns det som men varför startar man då en tråd är ju frågan:angel:

Men förutom att det ska bli intressant med en bild på nya sadel så är väl tråden mer lr mindre avslutad?

Mm.. jätteskönt! Jag började nästan misströsta.
Särskilt i förrgår för då pratade jag med en sadeltillverkare som sa att det inte kunde finnas en sadel som var 46 cm och rymde ett 17 tums säte...
Det är så många som vet allting så himla bra. ;)

Är det jag som misstolkar det du skriver eller innehåller de en ironisk ton?
Känns inte så trevligt att hjälpa personer som håller på som du gör nu men jag hoppas att jag missuppfattar dig det gör jag säkert.

Bra att du redan hade bestämt dig för exakt hur du skulle göra innan du startade tråden frågan är bara varför du då startade den och sen nedvärderar svaren och hittar på lögner om de som snällt svarar:confused:

Det är ingen som hittar på saker här som inte är sant vad jag vet men har du bestämt dig för det så är det väl så:angel:

Jag reagerar som jag gör nu för det värsta jag vet är folk som snackar skit och det känns som att denna skiten av någon anledning är riktat mot mig.
Men jag har ingen aning om varför.

äsch dax för mig att lämna tråden nu känner jag.

"Är det jag som misstolkar det du skriver eller innehåller de en ironisk ton? "

Ja, jag hade en ironisk ton men det var absolut inte riktat mot dig.
Det var mot sadeltillverkaren som i princip talade om för mig att jag hade köpt en häst som jag aldrig skulle kunna rida på om jag inte bantade ned mig i ett 16"s säte.

Sen är jag en ifrågasättande person och det är jättetråkigt om du uppfattar det som att jag nedvärderar dig för det var absolut inte meningen.

Jag ska tänka på det i framtiden och försöka vara tydligare när jag skriver!! :o

Okej men gud jag bävade verkligen för att läsa här idag men ditt svar lugnade mig verkligen...vilken tur att jag missuppfattade dig tack och lov...

Men vad tråkigt att höra att du blev bemött så måste kännas jobbigt att höra det är ju inte lätt att bara anpassa sig efter en viss sadel str.
När du säger sadeltillverkaren menar du av London sadeln då eller? men du menar återförsäljare väl eller köpte du direkt från tillverkaren?

Men vet du, ingenting är omöjligt givetvis finns det en sadel som passar både dig och hästen, jag trodde med det var omöjligt ett tag med det finns, och nu har du ju din nya sadel och den passar dig perfekt och hästen perfekt med som jag förstod det?

Väntar ivrigt på bild är nyfiken på de sadlarna har bara sån himla dålig erfarenhet av den återförsäljaren så ja, nu har vi varsina dåliga erfarenheter av olika försäljare då...
Men alla funkar ju inte med alla så så är det väl.

Jag hoppas den återförsäljaren jag har dålig erfarenhet av har bättrat sig angående reklamation.

Hm....man skulle kanske ta och ringa tv programet "plus" hihi.....undra vad de skulle göra...spännande.

Nej, den sadelförsäljaren jag skriver om har INGET med Barefoot sadlar att göra.
Det var en helt annan försäljare/helt annat sadelmärke.
Jag har absolut inget emot Barefoot försäljaren!!

Det kommer bilder i helgen.

En Ulan sadel den nya modellen. Dock lite hård i sitsen men det har jag löst med en gel seat.

Väntar ivrigt på bild .

Nu så!

19941_308163911260_569531260_4125876_7024519_n.jpg

19941_308163896260_569531260_4125875_7056781_n.jpg

Sadeln är perfekt! :love: Jag älskar den. Den har en helt fantastisk lösning för stigläderna också som jag var jättemisstänksam emot men som jag inte vill vara utan nu.

Däremot passade inte padden (HAFA), den är för kort och skaver min häst på "svanken". Så den får jag byta (!!) :bow: mot en som är längre och inte hamnar mitt i "skarven".

Kul att se bilder! Den ser fin ut, men jag är också skeptisk till stiglädrens utformning... På vilket vis är de bra? Hur känns de?

Stigläderlösningen är helt outstanding! :love:
De ser konstiga ut, det är viktigt med image men effekten av de överväger för mig.

Dels fäster de "under sitsen" som vanligt, sen sitter de fast ikåpan "Nedtill", vilket gör att man får ett fantastiskt stöd. Det gör så att man inte kan "vingla runt" så mycket med skänkeln.
Eftersom jag får sånt stöd, det är så stabilt, så får jag inte längre ont i ben/fötter när jag rider. Jag kan slappna av på ett helt annat sätt. Utan att det hindrar min ridning.

Placeringen + att de är så stadiga gör att man hamnar i korrekt sits "av sig självt". :) Någon uppsutten bild bjuder jag dock inte på. Ni får tro mig på mitt ord. (jag är blyg)

Senast ändrad av en moderator:

Jag tror dig! Roligt att du hittat så bra sadel. Hoppas jag nån gång får tillfälle att pröva en Sensation och se om de vore värda att satsa på!

Verkar vara en skön sadel. Skönt att du hittade en till sist.
Själv har jag en Barefoot London som jag bara älskar..:love:

Hur har det gått med sadeln?
Jag har dragit mig lite för att svara och väntat och sett ifall någon mer sett det jag sett men jag får väl riskera att bli halshuggen:)

Men ser inte sadeln ut att vara väldigt baktung?

Har för mig att TS svarade någon annanstans att det var för att den låg för långt fram samt ej satt sig på dessa foton.( Eller har jag fel TS?!)

För på bilderna tycker jag också den ser tråkigt baktung ut!

Liknande trådar

Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 220
Senast: skogaliten
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 196
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu vet jag inte var jag ska placera det här, inte hör det hemma i dejtingtråden då det inte är dejting, kanske i störningstråden...
Svar
2
· Visningar
381
Senast: Tuvstarr
·
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 888
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII