Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Att förse folk med mat är i min mening en av de viktigaste saker man kan göra vid en kris/krig. Utan man så dör man oavsett.Man kan göra mycket nytta utanför landet också. Trolla på nätet går bättre om elen fungerar. Intervjuer i tv-soffa likaså.
Jag skulle väl ta bil så långt det gick och gå sedan, vart bero helt på konflikten. Sedan skulle jag ta mig till land där jag har kontakter och vara en stackars svenska som skapar opinion. Tror nog att jag gör bäst nytta så.
Går det inte att fly, eller är meningslöst eftersom det är fullt världskrig så skulle jag försöka förse folk med mat, det är den enda vettiga styrka jag kan komma på.
@Sesca civilsamhället ska upprätthållas så gott det går även om ett land befinner sig i krig.
Även den som inte jobbar idag kan räkna med att staten tilldelar en någon form av uppgift ifall krig skulle utbryta.
Under första och andra världskriget skötte kvinnorna om männens jobb då männen var vid fronten.
Dessutom lär det finnas en massa uppgifter i krigstid som inte finns idag. Typ trolla på nätet i hemlandet och andra länder för att skapa opinion för "vår sak", sprida saklig information till medborgare, transportera material, sortera grejer, allt möjligt som jag inte känner till men som det garanterat finns planer för.
Ursäkta men jag blir provocerad av folk som säger att de flyr direkt som fara hotar. VART tänker ni som tänker så fly då? Vilka länder tänker ni att kanske står utanför en sådan konflikt, vart kommer det att vara rimligt att ta sig (hint: flyg lär vara svårt).
Det är väl så att det dels är tradition och dels vill ju alla att deras barn ska få komma undan kriget och då vill man ju att en av föräldrarna följer med. Av tradition blir det mamman. Mannen är ju faktiskt generellt sett starkare och snabbare. Jag tror inte att kvinnor i Ukraina nekas att ta upp vapen mot ryssarna direkt. De välkomnas säkerligen.
Rent krasst så måste ju nån stanna och försvara landet om de inte bara ska ge upp och ge det till ryssarna.
Har inte sett att det presenterats här hur länderna röstade i FN i Ukrainafrågan.
Visa bifogad fil 86805
Prestationsförmågan kan ju försämras radikalt, det är jag mest orolig för, har inte jag linser/glasögon är jag typ blind (och ovan vid det). Sedan behöver jag medicin också, men som du säger, det går ju ändå. Det absolut enda jag skulle kunna göra är att laga mat, det kan jag i sömnen i ett mörkt rum.
För min del hade jag väntat mig lite fler röda kryss.Det var väl rätt väntat, "bit inte den hand som föder dig" alt är allierad med dig, typ.
För min del hade jag väntat mig lite fler röda kryss.
T.ex Kuba, Venezuela...
T.ex Kuba, Venezuela...
Men vad tror du att en enskild kundbetjänare ska svara?Visa bifogad fil 86806 Får se vad HM svarar på samma fråga
En enskild kundbetjänare kan i alla fall rapportera uppåt att fler och fler människor har frågor angående detta och kräva inifrån besked vad de ska svara.Men vad tror du att en enskild kundbetjänare ska svara?
Visa bifogad fil 86806 Får se vad HM svarar på samma fråga
Om de vägrar ge besked på sina sociala medier så tycker jag det är fullt rimligt att fråga kundtjänsten om de har någon information. Ska åka in till stan idag och köpa heminredning. Vill kunna nyttja min konsumentmakt, för att göra detta så vill jag veta var jag rent moraliskt kan göra mina inköp/Jag kan ju tycka att det är fullt möjligt att vara en stor människa, och inte trakassera enskilda medarbetare, bara för att de jobbar på ett internationellt företag som plötsligt har verksamhet som är dålig, trots att den var bra för åtta dagar se'n.
T.ex Kuba, Venezuela...
Det var väl knappast det jag sa?Ja huvudsaken att du är trygg och har hög livskvalitet så.