Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Syftet med den kolonnen var att hålla en redan ockuperad stad, inte att ta den.Är det någon mer än jag som ser den långa ryska konvojen i ett motti-scenario? Många av fordonen är ju inte bepansrade eller speciellt terränggående.
Syftet med den kolonnen var att hålla en redan ockuperad stad, inte att ta den.
Kiev skulle ju enligt Plan A fallit pga kapitulation efter 24h, max 48h.
Har haft samma tanke. Ta några i mitten så blir det lite jobbigare.Jag tänkte mest att ukrainarna skulle göra en motti av den... de flesta av dem kan ju inte ta sig ut i obanad terräng.
Är det någon mer än jag som ser den långa ryska konvojen i ett motti-scenario? Många av fordonen är ju inte bepansrade eller speciellt terränggående.
Fast äger du mer politisk makt över länder norr om polcirkeln så har du mer att säga till om i typ ”arktiska” rådet. Det är ett problem med demokratiska grupper med makt, typ FN, , diktaturerna får alldeles för mycket makt. Där är Nato bra , enbart demokratier. Eu verkar ju lite tvehågsen också men polackerna blev ju svikna av Europa i ww2 .Murmansk har tryggad utfart redan idag, de får inget förändrat läge med det du beskriver.
Korridor till enklaven Kalingrad - ja, eftersom detta inbegriper de tre baltiska staterna.
Och med det också Gotland.
Men inte mer än så, önder en överskådlig framtid - det är min absoluta uppfattning.
Men ju längre det går dåligt i Ukraina, desto längre bort kommer också risken för en aggression som ovan. Det är inte alls taget ur luften att säga att "Ukraina krigar just nu i förlängningen FÖR vårt Gotland.
Fel namn. Fast det är inte kanon med detta namnet de skickat. De har skickat en betydligt nyare, enklare, variant som ska passa även för värnpliktiga, dvs nybörjare. Beskrivningen är kanske korrekt, vet jag inte men den ska vara på en sida, Ikea-typ. Det är ett annat namn. Går säkert bra att att 3-d-printa. En framtida exportprodukt."...it’s surprising how well these gay, genderless non-binary weapons fuck up our very masculine alpha male tanks."
Visa bifogad fil 86757
Fel namn. Fast det är inte kanon med detta namnet de skickat. De har skickat en betydligt nyare, enklare, variant som ska passa även för värnpliktiga, dvs nybörjare. Beskrivningen är kanske korrekt, vet jag inte men den ska vara på en sida, Ikea-typ. Det är ett annat namn. Går säkert bra att att 3-d-printa. En framtida exportprodukt.
Sverige har inte skickat någon kanon alls, utan pansarskott m/86, som funnits sedan just 1986 och sålts en masse till minst 10 olika länder (under namnet AT4).
Namnet AT4 är i sin tur en ordlek med 84, som är det internationella smeknamnet på ovanstående Carl-Gustaf. (Det är dock en AT4 på bilden...) GRG är också på väg till Ukraina från minst ett land, och kommer säkerligen tjäna dem väl.
/Ska man möpa får man möpa ordentligt!
Jag är rätt säker på att bilden och texten mest är skapad för att vara rolig.Fel namn. Fast det är inte kanon med detta namnet de skickat. De har skickat en betydligt nyare, enklare, variant som ska passa även för värnpliktiga, dvs nybörjare. Beskrivningen är kanske korrekt, vet jag inte men den ska vara på en sida, Ikea-typ. Det är ett annat namn. Går säkert bra att att 3-d-printa. En framtida exportprodukt.
Skönt jag har alltid funderat på det!
Lite humor mitt i allt elände och apropå att det snart är dags att deklarera i Sverige
Jag skulle vilja säga att han hade förlitat sig på (den rysk-fabricerade..?) energikrisen i Europa, där framför allt Tyskland och Italien var (till synes) helt beroende av rysk gas - att dessa länder skulle i EU rösta mot fördömmande, och om det skulle bli några verkliga sanktioner alls, så skulle de bli milda och inte speciellt samordnade.Min personliga åsikt är att Putin inte räknade med att EU och NATO samt stora delar av övriga världen skulle agera så snabbt och ffa kraftfullt, utan trodde att det skulle bli som 2008 i Georgien och 2014 i Krim. Förfasade fördömande men inte särskilt mycket mer. Han missräknade grovt den här gången.
Skönt jag har alltid funderat på det!
Vi har en gasreserv för 1 år enligt media och våra leverantörer, dessutom har man nu direkt påbörjat att i alla hamnar bygga för att kunna ta emot gas från båtar från tex USA och andra länder. Beräknas kunna vara klart på det år man har på sig. Putte trodde Tyskland var helt beroende av hans gas men tji fick han.Jag skulle vilja säga att han hade förlitat sig på (den rysk-fabricerade..?) energikrisen i Europa, där framför allt Tyskland och Italien var (till synes) helt beroende av rysk gas - att dessa länder skulle i EU rösta mot fördömmande, och om det skulle bli några verkliga sanktioner alls, så skulle de bli milda och inte speciellt samordnade.
(den rysk-fabricerade..?) - Ryssland har under hela hösten/vintern levererat typ minimimängden av gas enligt avtal till Europa, och inte ens köpt kapacitet i de gasledningar som går genom Ukraina.
(till synes) - Av Tysklands gasimport tror jag 40% var Rysk gas - Italien hade något mindre. Hade detta tagits bort bara hux flux, så hade deras energikonsumtion havererat - med astronomiska energipriser som följd.
Nu har Europa (och med hjälp av ökande flytande gasleveranser, LGN, från USA) lyckas styra om hela det här komplexa paketet ändå, så punggreppet Putin haft på framför allt Tyskland har de senare på nåt obegripligt sätt bara slunkit ur.
Har ni sett Anonymous uttalande?
https://www.instagram.com/tv/Cad0yBNgrOG/?utm_medium=copy_link
Det där är en stark grupp, på rätt sida!
Kan du lägga in text eller bil istället för oss som inte har instagramHar ni sett Anonymous uttalande?
https://www.instagram.com/tv/Cad0yBNgrOG/?utm_medium=copy_link
Det där är en stark grupp, på rätt sida!