Rymling mitt i stan

Sv: Rymling mitt i stan

Hon är hemma! Idag ringde två olika personer om att de sett henne så vi begav oss genast ut och letade. Efter ca en timmas letande hittade min sambo henne i ett bsukage/snår. Hon pep och lät väldigt ynklig, men var alldeles för stressad för att bara komma. Fick krypa runt i snåret en bra stund innan det blev lugnt nog så att jag fick komma nära nog för att fånga henne.

Det var en liten smal och smutsig katt vi bar hem. Katten hemma var dock inte alls glad. Hon reser ragg och morrar och har sig. Hur bör man lösa den situationen? Just nu är de åtskilda så att rymlingen ska gå äta och vila ifred men tids nog måste de ju släppas ihop.

åh,vad härligt !
Jag är så glad för din -och naturligtvis,för din katts skull.
Ta nu och boka tid för katten för öronmärkning OCH chipning + ha ett halsband med "Här bor jag " på.
Livrem och hängslen!

Du , är du säker på att det var din katt ,som du bar hem ???

åh,vad härligt !
Jag är så glad för din -och naturligtvis,för din katts skull.
Ta nu och boka tid för katten för öronmärkning OCH chipning + ha ett halsband med "Här bor jag " på.
Livrem och hängslen!

Vi ska ringa djursjukhuset imorgon och dels ta bort efterlysningen och dels boka tid för undersökning - vill vara säker på att allt är ok med lilla damen. Märkning åker med av bara farten.

gud vad skönt!!

mina stora katt var inte så glad på min lilla när denne kom hem efter att ha varit hos min kompis i några veckor. men dom fick foder på olika ställen, var sina lådor, lika mycket uppmärksamhet och sen tog det inte så lång tid innan dom sov på samma kudde igen. det viktigaste tror jag är att dom har plats och att man inte tvingar ihop dom. så länge dom har egen mat, egen låda och egen sovplats så behöver dom ju inte komma nära på varandra "i onödan"

gud vad skönt!!

mina stora katt var inte så glad på min lilla när denne kom hem efter att ha varit hos min kompis i några veckor. men dom fick foder på olika ställen, var sina lådor, lika mycket uppmärksamhet och sen tog det inte så lång tid innan dom sov på samma kudde igen. det viktigaste tror jag är att dom har plats och att man inte tvingar ihop dom. så länge dom har egen mat, egen låda och egen sovplats så behöver dom ju inte komma nära på varandra "i onödan"

Man tycker inte att de skulle behöva gå på varandra så mycket men katten som varit hemma ligger konstant och vaktar på den hemkomna rymlingen. Jag hoppas dock att det lugnar ner sig snart. Om inte annat så att den vaktande katten får sova lite - rymlingen har inget problem med just sovandet verkar det som. ;)

HURRA!!! :banana:

Tips: Gnugga katterna med samma handduk så att deras dofter blandas, alternativt (om det går) bada dem och gnugga dem sedan.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 287
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 063
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Min ena kisse gav sig i torsdags ut och jagade på grannkatten som tydligen hade smugit sig in på hans revir. Olyckligt nog satte dom...
Svar
2
· Visningar
1 270
Senast: TinyWiny
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 478
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama