Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Menar du kanske militant?
De flesta förstföderskor tycker det gör otroligt ont med förlossning, jag tycker det är fel att folk som fött 4 barn kommer & säger att det inte är så farligt, de har ju gjort det några ggr & ofta blir det "lättare" med de andra barnen.
Papegojan Cilla säger genast att det heter ryggbedövning eftersom man inte rör ryggmärgen.
Det kan göra ont om man råkar komma åt nån nerv, men oftast gör det inte ont alls. Och är den rätt satt gör det inte ont ett dugg efteråt!!!
Men sa maN inte ryggmärgsbedövning förr?
De som sa fel sa "ryggmärgsbedövning" även förr.
Man bedövar inte ryggmärgen.
Jag är inte gravid och tänker inte på sprutan i förlossnings synpunkt -ÄVEN OM NI HELT KLART FÅR ANVÄNDA DET SAMANBANDET, jag är ju trots allt på föräldrar forumet dock trodde jag ju att jag skulle få bäst svar här
Tanken är ju att jag I SÅ FALL skulle få den i samband med en op, men jag har hört att man måste vara vaken när man tar den, och jag HATAR nålar i vanliga fall och dom får alltid sticka mig med barnnålar i armarna om jag måste stickas, så detta att dom liksom ska in i min rygg gör mig så här rädd
Helt ärligt vet jag inte om jag vågar, jag är RIKTIGT barnslig!
Idag på Cityakuten pratade de om ryggmärgsbedövning (eller det var översatt så). Finns det någon sådan bedövning?
Fast man ger väl helst inte lugnande till gravida?inte ens i sambans med förlossning efetrsom barnet inte kommer ut nog snabbt för att inte hinna bli påverkad, eller gör ni det iaf?